TÉMA:

elektrolyt


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Díky nově vyvinutým materiálům pro baterie budou hybridy i mobily ještě výkonnější

Moderní baterie budou mít větší kapacitu i bezpečnost, čímž budou elektromotory, ale třeba i mobilní telefony ještě funkčnější a hybridní vozy tak zvýší svůj výkon.   Vědci z Toyota Research Institute North America (TRINA) a australské University Monash totiž vytvořili zcela nové elektrolyty.

V Pardubicích vyroste továrna na výrobu elektrolytů pro li-ion baterie

Japonská společnost Central Glass bude v Pardubicích vyrábět elektrolyt do li-ion baterií pro elektromobily. Ročně ho vyrobí až 20 000 tun.   generalni-reditel-central-glass-hiroshi-honjo-reditel-synthesia-josef-liska

Dvojnásobná kapacita baterií v roce 2017?

Americká firma SolidEnergy plánuje v roce 2017 zdvojnásobit objemovou energetickou hustotu lithium-iontových baterií. Prototyp baterie existuje a funguje. Výzvou je průmyslová výroba a komercializace.   SolidEnergy

Způsobí Sakti3 revoluci ve výrobě baterií?

Americká firma Sakti3 z Michiganu slibuje pokořit magickou cenovou hranici li-ion baterií - 100 dolarů za kWh (2180 Kč/kWh). Nadějně zní i zprávy o spolupráci Sakti3 s automobilkou General Motors. Právě GM plánuje vyvinout levné elektrické auto s dojezdem 320 km.   Sakti3

BASF zkoumá nové baterie pro elektromobily

jsou pro klíčovou budoucnosti. V následujících pěti letech proto investuje několik set miliónů eur do , a výroby materiálu pro baterie.   
elektromobil BASF výkum vývoj elektrolyt lithium-iontové baterie

Japonsko vyvíjí levné palivové články

Japonský Národní institut pro pokročilou průmyslovou vědu a technologie (AIST) pracuje na vývoji velkokapacitních, ale přitom levných . Ty pracují s prvky lithia, mědi a kyslíku. Vedle jde o další slibnou technologii pro uchovávání energie.   

palivové články měď vzduch lithium AIST

Toyota testuje prototyp pevné baterie

Tzv. "solid-state" se liší od běžných baterií tím, že je v pevném, nikoliv tekutém stavu. Nabízejí díky tomu vyšší výkon i energetickou hustotu než typické , které by mohly v budoucnu nahradit. aktuálně v předvedla první takové baterie.   
elektromobily - baterie - pevná solid state baterie

Li-ion baterie na vzduch s 10x větší kapacitou

Li-air baterie

Výkumníci z University of St. Andrews by se mohli snadno stát jedním z našich nejdůležitějších pojítek s elektromobily budoucnosti. Před pár dny totiž představili lithium-iontové baterie s 10x větší kapacitou než je dnes běžná při zachování přibližně stejných rozměrů a hmotnosti. Zvýšení kapacity dosáhli nahrazením elektrody lithium kobalt oxidu porézní karbonovou elektrodou, která nechává lithiové ionty reagovat s kyslíkem získaným ze vzduchu během vybíjení. Výzkumníci nazvali svou baterii STAIR, její kapacita se pohybuje kolem 4000 mAh g-1. Běžně komerčně dostupná by Li-air baterie moha být už během pěti let. První prototyp se chystají otestovat v a . "Nový návrh má potenciál zlepšit výkonnost přenosných elektronických produktů a dát významný impuls průmyslu ," píše se na oficiálních stránkách projektu. Nové baterie by ještě ke všemu měly být dokonce levnější než ty klasické li-ion. To už zní skoro pohádkově. Není bez zajímavosti, že podobný pokrok ve vývoji Li-air (vzduchové) baterií nedávno ohlásili také vědci z .

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon