Výkumníci z University of St. Andrews by se mohli snadno stát jedním z našich nejdůležitějších pojítek s elektromobily budoucnosti. Před pár dny totiž představili lithium-iontové baterie s 10x větší kapacitou než je dnes běžná při zachování přibližně stejných rozměrů a hmotnosti. Zvýšení kapacity dosáhli nahrazením elektrody lithium kobalt oxidu porézní karbonovou elektrodou, která nechává lithiové ionty reagovat s kyslíkem získaným ze vzduchu během vybíjení. Výzkumníci nazvali svou baterii STAIR, její kapacita se pohybuje kolem 4000 mAh g-1. Běžně komerčně dostupná by Li-air baterie moha být už během pěti let. První prototyp se chystají otestovat v mobilních telefonech a MP3 přehrávačích. „Nový návrh má potenciál zlepšit výkonnost přenosných elektronických produktů a dát významný impuls průmyslu obnovitelných zdrojů,“ píše se na oficiálních stránkách projektu. Nové baterie by ještě ke všemu měly být dokonce levnější než ty klasické li-ion. To už zní skoro pohádkově. Není bez zajímavosti, že podobný pokrok ve vývoji Li-air (vzduchové) baterií nedávno ohlásili také vědci z Japonska.
5 Comments on “Li-ion baterie na vzduch s 10x větší kapacitou”
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A z té reakce s kyslíkem
A z té reakce s kyslíkem pak vznikne jaká molekula? A ten kdyslík budeme brát do nekonečna odkud? Místo CO2,NOx,SOx a podobných sajrajtů se objeví nový bordel. S tím se jděte vycpat…
Nejdřív si o tom něco
Nejdřív si o tom něco najdi a pak teprve brblej. Ten proces je samozřejmě reversibilní, při nabíjení článku se bude kyslík zase uvolňovat. Vtip je v tom, že nebude potřeba něco jako kobalt v současných Li-ion bateriích a proto mám být taky levnější.
To je bomba!
To je bomba!
Něco podobného jsem už
Něco podobného jsem už bohužel četl. A pak se slehla zem. Snad to bude pravda…
E-autá s 10 krát
E-autá s 10 krát väčším dojazdom? Hurá! Konečne niečo prevratné! Ako je to s údržbou? Koľko taká batéria vlastne vydrźí? Už to, že je lacnejšiaje trhák!