Konečně jsou k dispozici výsledky prodejů plug-in hybridu Chevrolet Volt a elektromobilu Nissan Leaf. Auta byla prozatím uvedena na trh pouze v několika vybraných státech USA. Další rozšiřování je teprve čeká.
Chevrolet Volt, první plug-in hybrid (auto do zásuvky) na trhu, se začal prodávat v prosinci 2010 ve státech Michigan, Kalifornie, Washington D.C., Texas, New York, New Jersey a Connecticut.
Teprve ve 3. čtvrtletí 2011 se začne prodávat ve státech Virginia, Maryland, Delaware, Pennsylvania, Jižní Karolína, Severní Karolína, Georgia, Florida, Oregon, Washington a Hawaj.
A ještě o tři měsíce později se Chevrolet Volt bude prodávat ve všech 50 státech Spojených státech.
Chevrolet Volt také jako minivan nebo malé auto do města
Chevrolet Volt, elektrické auto pro Ameriku, vjíždí do obchodů
Za leden 2011 se prodalo 321 kusů Chevy Voltu. O měsíc dříve to bylo 326 kusů, celkem je tedy prodáno 647 těchto hybridů do zásuvky.
To je výsledek, který je podle automobilky General Motors vynikající a dokonce se v tomto světle rozhoduje o rozšíření výroby.
Samotné povědomí o Chevroletu Volt se přitom ve Spojených státech začíná teprve šířit. Například nedávno si získal velmi pozitivní recenzi v konzervativním listu Washington Post.
Novinář Gene Weingarten pojal recenzi automobilu poněkud osobitě a kromě jiného „měřil“ jak moc Chevrolet Volt zvýší jeho přitažlivost u žen.
Popravdě, příliš neuspěl (ale nejspíš proto, že je mu 59 a, jak sám přiznává, žádný Harrison Ford to také není). Nicméně zároveň hned na začátku upozornil, že autům moc nerozumí a že proti samotnému Voltu chtěl být zaujatý. Nakonec ho ale auto samotné přesvědčilo, že má smysl si ho pořídit.
Bývalý šéf Shellu: cena benzinu v USA brzy překročí 5 dolarů
Elektrická auta srovnatelná s benzinovými za pět let, říká Steven Chu
Marketingová mašinérie kolem Voltu se v USA teprve roztáčí a je velice pravděpodobné, že prodeje budou během roku 2011 rapidně stoupat. Teprve nyní se například Volt dostává k dealerům, aby mohli nabízet testovací jízdy.
Někteří analytici odhadují, že do roku 2015 dosáhnoutroční prodeje Chevroletu Volt až 60 000 kusů. A kupodivu stejného čísla má dosáhnout i Nissan Leaf.
Tohoto čistého elektromobilu se nicméně dosud prodalo výrazně méně. V lednu 2011 to bylo 87 kusů, v prosinci 2010 pak 19 kousků. Celkem 107 elektromobilů Nissan Leaf bylo tedy dosud prodáno ve Spojených státech.
Vypadá to jako velmi nízká čísla, nicméně pravdou je, že na obě auta mají výrobci tisíce předobjednávek. A automobilky rozbíhají výrobu velmi pomalu proto, aby zajistily její bezchybovost.
Nissan prodal zatím několik desítek elektromobilů Leaf
Nissan například chce letos celkem vyrobit 50 000 těchto aut, z toho 20 000 půjde do USA. Automobilka GM měla původně plány pouze na 10 000 Chevroletů Volt, nicméně výrobu pro rok 2011 zvýšila na 25 000 kusů.
Potrvá ještě ale minimálně dva roky, než bude poptávka po elektrických autech, ať už plug-in hybridech nebo elektromobilech, dosáhne globálně zajímavých čísel. Například v roce 2013 chce Nissan vyrábět až 250 000 Leafů ročně.
preco sa vsade dava obrazok
preco sa vsade dava obrazok prezentacneho a testovacieho voltu a nie jeho realna podoba z vyroby ? Realny volt vyzera omnoho viac obycajne a urbanisticky, skoro ako nejka bezna stredna honda. Ten prezentacny vyzera dobre, ma plny tvar, ale ten z vyroby vyzera ako standartna plechovka.
Tohle je výrobní verze
Tohle je výrobní verze Voltu. Dobře nafocená.
Presne tak, je treba se lip
Presne tak, je treba se lip divat. Proste vypada dobre i seriovy model :o)
Ja som výrobnu verziu
Ja som výrobnu verziu videl. A toto to určite nie je. Minimálne je toto domodifikovane alebo doupravene. Výrobný model nemá tmavy široký pasik pod oknom, ma vyšší podvozok bez rozlisenych plastov a inú prednú masku. To by museli fotiť veľmi zvláštne, kedže auto na tomto obrázku ma akosi veľmi nízko podvozok a tie plasty budú pri prvej príležitosti odskrabnute. Zasa zo mna nerobte…
Automobilka určitě nebude
Automobilka určitě nebude prezentovat svůj nejnovější technologicý výdobytek ve světových médiích v té nejobyčejnější, nejprůměrnější verzi – to ostatně nedělá v žádná automobilka. Nicméně fotografie i fotogalerie výše odpovídá tomu, co je na oficiálním webu auta. Věřím, že jste na vlastní oči mohl vidět prostě jinou verzi Voltu – třeba chudší, se základní výbavou. Tak tomu ostatně je u všech aut na trhu.
Ten tmavy pasek pod oknama
Ten tmavy pasek pod oknama je i na teto fotce:
gm-volt.com/2011/01/04/my-volt-journey/.
A je i na fotkach vsech, co uz ho vlastni. O prednim plastu pod motorem tvrdili, ze pres hubu asi dostane, ale je na to pry pripraven. tak nevim. Asi se shodnem na tom, ze se neshodnem :o)
… tak som si znova pre
… tak som si znova pre istotu prešiel internet a pohladal produkcnu verziu a zda sa že je to predsa len nakoniec on, ale dobre nafoteny. Pár veci mi síce nesedí, ale čas ukáže. Co budú zákazníci reálne dostavať. Na tej fotke je ten podvozok moc nízko a nie je priestor pre odpruzenie, to ma zmiatlo, lebo takto to mala prva séria vybraný zákazníkom ako promo, a test, tak neviem.