Náklady na vývoj technologie jako je hybridní systém pohonu Voltec automobilky General Motors jsou obrovské. Čím více pak dokáže vyrobit a prodat aut s takovým pohonem, tím rychlejší a jistější je návratnost investice. GM proto teď uvažuje o využití Voltecu v minivanu.
Magazínu Automotive News to řekl Dan Akerson, aktuální šéf automobilky General Motors, na akci 2011 Automotive News World Congress.
General Motors představí nová hybridní auta se systémem Voltec
Chevrolet Volt, elektrické auto pro Ameriku, vjíždí do obchodů
Oficiálně: GE objedná 25 000 elektrických aut, General Motors se radují
Zároveň dodal, že GM se ve druhé generaci hybridního pohonného systému Voltec bude soustředit především na snižování nákladů na celou tuto novou technologii.
GM se už delší dobu připravuje na to, že Voltec použije také v jiných hybridních autech. Dosud ale nejsou známy žádné podrobnosti.
Akerson nicméně řekl, že praktický jistý je Cadillac SRX během následujících pár let. V nejbližší době by to pak přímo od GM měl být minivan a hatchback.
Za hatchback lze považovat samotný Chevy Volt. Akerson měl nicméně zřejmě na mysli malé levné hybridní auto do města, po vzoru aktuálně představeného konceptu Prius C.
Šéf GM dále přiznal, že automobilka je mírně zaskočena, nicméně příjemně překvapena počátečním zájmem o Chevrolet Volt. Letos plánuje vyrobit 25 000 těchto aut.
Proti původním předpokladům je to zvýšení o 25%. Nakonec Akerson dodal, že očekává podíl hybridů, plug-in hybridů nebo čistých elektromobilů na prodejích GM minimálně 10% během následujících 10-15 let.