Mapu CNG stanic jsme odhalili už před časem. Dnes ji doplňujeme také o mapu dobíjecích stanic pro elektromobily. Mapa v základním zobrazení ukáže všechny stanice dohromady. V horním menu si pak můžete vybrat zda chcete zobrazit pouze plnící stanice CNG nebo nabíjecí stanice.
ZVĚTŠIT MAPU NA CELOU OBRAZOVKU
Dvojitým kliknutím na některou z ikonek dobíjecí stanice si ji přiblížíte
Prozatím mapa obsahuje 15 ověřených veřejných dobíjecích stanic pro elektrická auta společností PRE, ČEZ a E.ON v celé ČR. Stejně jako v případě CNG plniček, i nabíjecí stanice budeme průběžně doplňovat.
České energetické společnosti: elektromobilita musí být především dobrý byznys
ČEZ zprovoznil prvních 10 dobíjecích stanic pro elektromobily
V České republice se v roce 2011 prodalo 56 elektromobilů Citroen C-Zero, Peugeot iOn, Smart ED a Mitsubishi iMiEV. Kromě toho si někteří nadšenci dovezli elektromobil ze zahraničí – jako například Nissan Leaf, viz. dva skvělé články Jak jsem kupoval elektromobil a Jak jsem kupoval elektromobil 2 plus test Nissan Leaf.
Celkem se dnes v České republice pohybuje několik stovek elektromobilů.
Hodně vám tam toho chybí,
Hodně vám tam toho chybí, budete to ještě doplňovat? Třeba ePoint od PRE. 😉 A myslím že i pár od ČEZu.
Samozřejmě, průběžně
Samozřejmě, průběžně nové dobíjecí stanice doplňujeme – o PRE víme, tam je problém s tím, že někdy bývají stojany zamčené a je třeba hledat kdesi klíčky… Pokud máte nějaký tip, určitě pošlete.
Vadími nutnost
Vadími nutnost používání čipů nebo karet vlastníků dobíjecích stanic (ČEZ, PRE). Zavání mi to silně marketingem a PR. Uvítal bych spíš možnost normálního placení kartou nebo mincemi, ale to není asi v zájmu distributrů.
Navíc je třeba uzavřít smlouvu na dva roky s paušálem 100 Kč/měs. pro rok 2012 a 150 Kč/měs. To mi pro občasné dobití skútru přijde dost (kolik z nás má elektroauto?). Radši budu nadále dobíjet po hospodách a u spřátelených firem a zcela zadarmo, bez závazku a bez paušálu 🙂
Souhlas. Je ale krásné,
Souhlas. Je ale krásné, že dobít elektrovehikl mi může kdokoli, kdo má elektriku. tzn. skoro všichni. To se možná monopolům nelíbí a proto ty karty…
Jiná věc je rychlonabíjení, ale i tak je spousty firem, pro které nebude problém elektrostojan pro rychlonabíjení vytáhnout před budovu. Jen aby zas nevznikly zákony, kdo může veřejně prodávat elektřinu a neuvalilly se nějaké spotřební daně. Ti starší si jistě vzpomenou na dvojí cenu nafty – nižší cena byla pro topnou a vyšší jako pohonná hmota. Tankovaly se z jednoho stojanu. V SRN to možná takto funguje do teď. Jakou cenu si zaplatil při tankování do kanystru záleželo jen na tvém svědomí.
Minimálně si nejspíš distributoři elektřiny ošetří smlouvy tak, že normální odběratel nebude moci prodávat dál. Ale to asi hodně předbíhám…
Kouzlo je v tom, že tyto
Kouzlo je v tom, že tyto firmy a restaurace si to hradit většinou nenechají a to z důvodu, že vydělají na službách nebo výrobcích co od nich odeberu, takže na ně si dodavatelé těžko sáhnou, ale více se obávám, že časem výrobci elektřiny budou lobovat za něco podobného jako daň z provozu elektrovozidla a zduvodní to nároky na budování infrastruktury. Tuším, že něco bodobného chtějí zavést v USA, 100USD ročně by měl platit každý majitel elektrovozidla…
Výrobci elektřiny asi ne,
Výrobci elektřiny asi ne, ti budou naopak rádi, že se zvedne spotřeba komodity, na které vydělávají. To spíš stát a potažmo silničáři budou chtít vykompenzovat výpadky na spotřební dani. A nutno říct, že oprávněně.
S ohledem na různorodost
S ohledem na různorodost parametrů dobíjecích stanic bych uvítal kdyby ikonky dobíjecích stanic tvarem vyjadřovali zda se jedná o dobíjecí stanici vybavenou 1, nebo 3 fázovou zásuvkou, popřípadě CHAdeMO a barva by vyjadřovala maximální zatížitelnost. Ale i takto je nová mapa velice užitečným nástrojem a děkuji za ni.
Vyborny počin.
Je sice
Vyborny počin.
Je sice pravdou,že těch elektromobilu dle předešlych članku v ČR,asi zatim moc neni,ale diky dobijecim stanicim a jejich dalšimu budovani se možna i prodejci probudi,a elektromobily se budou moci sehnat ve většim vyběru i v ČR.Zatim je snad nabizi pražsky Citroen,ale z martiria pana Kučery ani to neni jiste.TAKŽE PRODEJCI NABIZEJTE I TYTO VOZIDLA.
Nějak mi na mapě chybí
Nějak mi na mapě chybí dobíjecí stojan v garážích Slovan hned vedle Státní opery. Sice jsem tam ještě nenabíjel, ale někde jsem četl, že ho tam mají.
Zjistíme, ověříme, př
Zjistíme, ověříme, případně přidáme. Upozorňuji však, že chceme přidávat
primárně a především skutečné dobíjecí stanice, tj. nejen pouze stojany se
zásuvkou, od kterých je navíc obvykle nutné shánět klíč u hlídače parkoviště
nebo podobné osoby. Chceme, aby naše mapa byla skutečně použitelná,
nikoliv aby na ní byl max. počet stanic.
Tak jsem trochu pátral a
Tak jsem trochu pátral a ten stojan patří PRE a má k dispozici 1x 16A/230V a 1 x 3 x 32A/400V.
Rozhodně tam chybí od PRE
Rozhodně tam chybí od PRE (zdarma do konce června) nabíjecí stojany Galerie Harfa a Centrum Černý Most
V Praze jsem osobně viděl
V Praze jsem osobně viděl jen jednu a zrovna ta na mapě není. Je na černém mostě před Gigasportem a rovnou pro dvě auta naráz. Myslím, že od ČEZu
Seznam dobíjecích
Seznam dobíjecích zásuvek.
Nalezeno na internetu
Na Google mapách
http://g.co/maps/fqk6y – zkrácená adresa
Zde soubor KML pro přímý import do mapy
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=cs&om=1&oe=UTF8&msa=0&msid=211677992783287875774.00043df21388580885a31&output=kml
Původ od Asociace elektromobilového průmyslu http://www.asep.cz
dodatek
vysvětlivky
dodatek
vysvětlivky barev
fialová – jen 230V zásuvka
červená – 230V + 400V zásuvka
ostatních barev sem zatím nezjistil význam
Původní zdroj včetně
Původní zdroj včetně vysvětlivek: http://www.elektromobily.org/wiki/PluginMap.eu
Žel většina je pouze zásuvka na základě domluvy předem. Seznam je založen na dobré vůli a reálná použitelnost je často omezena tím jestli je někdo doma.
Přesně tomu „jestli je
Přesně tomu „jestli je někdo doma“ se chceme na naší mapě vyhnout a zanášet jen
skutečné dobíjecí STANICE, ověřené, prověřené, dostupné. Mapu samozřejmě
budeme průběžně doplňovat.
jen tak dal 🙂
ale nemel by
jen tak dal 🙂
ale nemel by u toho typu byt uvedeny i proud anebo celkovy vykon v kW?
jakej by to asi tak mělo
jakej by to asi tak mělo význam? 😀 vždyt je to jen zásuvka s vlastnim jistenim a pocitacem na zmereni a nauctovani spotreby, a Chademo rychlonabijecky maj 50kW, to je vse co potrebujete vedet 😉
Pokud je to jen standardní
Pokud je to jen standardní zásuvka 230V pak nepotřebuje komentář, ale pokud je to 3 fázová, pak je základní parametr jestli ji mohu zatížit 16A, 32A, nebo 63A protože od toho záleží jak dlouho budu nabíjet. Pokud je nabíječka vybavena „AC Level 2 charger“ to jest konektorem SAE J1772, tak tam je pilotní signál, který říká autu kolik proudu si smí vzít a přípustné maximum je 10 až 32A. Co se týká CHAdeMO nabíječky, již nyní existují typy od 10 do 150 kW. To že u nás jsou pouze 2 a obě jsou 50kW, neznamená, že tomu bude vždy tak.
Vyznam to ma velky. Mi
Vyznam to ma velky. Mi prijde jako velky rozdil zda budu 10kW nabijet 2 hodiny anebo 40kW pul hodiny.