Český statistický úřad zařadí na půl roku do své flotily služebních vozů elektromobil BMW i3.
foto: ČEZ
„Těší mne, že se i Český statistický úřad může zařadit mezi ty státní instituce, které používají elektromobil a přispívají tak ke zlepšení kvality ovzduší zejména v naší metropoli. Za posledních bezmála 100 let u nás počet automobilů vzrostl více než tisíckrát, a proto lze rozvoj elektromobility jen uvítat,“ řekl při předávání vozu Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.
NEPŘEHLÉDNĚTE ČEZ opět rozšiřuje svoji síť nabíjecích stanic
„Jsme rádi, že Český statistický úřad nastoupil cestu aktivní podpory elektromobility. I my věříme, že právě státní správa je ideálním prostředím pro silnější nasazení elektrických vozidel. Zapůjčený elektromobil bude mít samozřejmě neomezený přístup k celé síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ, kterých ke dnešnímu dni provozujeme už téměř 180 po celé České republice,“ uvedl David Martinek, manažer oddělení business development ČEZ ESCO.
Zapůjčený elektromobil BMW i3 disponuje dojezdem na jedno dobití 300 km, zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 6,9 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh.
Z řad institucí a ministerstev jsou partnery projektu Elektromobilita ČEZ Ministerstvo dopravy, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Úřad vlády ČR a agentura CzechInvest.
Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ souběžně v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.
Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.
Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.
V České republice je aktuálně registrováno téměř 3000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce října 677 e-aut.
Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.
Panebože co na půjčeném elektromobilu chce byrokrad na
Panebože co na půjčeném elektromobilu chce byrokrad na přelomu roku 2019/2020 testovat? Jako chápu, když tím jezdil Moravskoslezský kraj před 5 lety, ale dnes? Šašci a šaškárny.
Jen tak dal. Timhle tempem budou mozna za 100 let vsechny
Jen tak dal. Timhle tempem budou mozna za 100 let vsechny urady jezdit na elektriku.
To je zase vobrázek, dva manici z ouřadu přidušený
To je zase vobrázek, dva manici z ouřadu přidušený kravatou se fotí před plakátem s pentlí v ruce a vopodál stojí jeden elektromobil. Hahahaha. Takle vypadá ten pokrok. Pan starosta gratuloval až bučely krávy :)))))
Každej nahrazenej spalovák se počítá.
Nebo uz ne?
Každej nahrazenej spalovák se počítá.
Nebo uz ne?
Tohle je jen zkouška na půl roku. To nevypadá na náhradu.
Tohle je jen zkouška na půl roku. To nevypadá na náhradu. Pak to zas vrátěj a budou dál smrdět se spalovákem, víš. Začni konečně číst a chápat ty články.
Takže to se nepočítá? Musíte napsat k tý vaší hlášce
Takže to se nepočítá? Musíte napsat k tý vaší hlášce disclaimer. Kdo se v tom má pak vyznat, že jo.
Otázka zní, nahradil tím ten ouřad vůbec nějakýho
Otázka zní, nahradil tím ten ouřad vůbec nějakýho spalováka nebo jim jen na půl roku přibilo další elektrovozítko a spalovák jim bude sloužit dál?
Tady můžete mít pravdu. Moc toho asi nahradí.
Tady můžete mít pravdu. Moc toho asi nahradí.
Bohužel je to jen píár úřadu a úplatek od BMW protože
Bohužel je to jen píár úřadu a úplatek od BMW protože jim stát šoupne půlmilijardovou dotaci na stavbu jejich polygonu na Sokolovsku.
Toto je jen mediální hochštaplerství a ne změna myšlení.
to je teda pokrok soudluzi fčezku 2019, úředníci si
to je teda pokrok soudluzi fčezku 2019, úředníci si přehazujou jednu vojetou horkou bramboru… :)))))))))))
…zatímco Španělský Ibil a Irizar zužitkují staré baterie z elektrických autobusů na benzinkách Repsol ….;)
https://elektrickevozy.cz/clanky/ibil-a-irizar-zuzitkuji-stare-baterie-z-elektrickych-autobusu
Já už tady na Hybridu 5 let čtu a koukám na fotografie o
Já už tady na Hybridu 5 let čtu a koukám na fotografie o předávání klíčků od elektromobilů. Jenom samá komedie, nic nekoupili a 100 let už testují.
Pokud se testum neveri, je treba testy opakovat. Aspon tak to
Pokud se testum neveri, je treba testy opakovat. Aspon tak to mam v praci 🙂
trapáci kravatáci uředníci lemry líný ano jenom
trapáci kravatáci uředníci lemry líný ano jenom selfíčkujou (páč maj za šéfa žlutořepkovýho ropáka), ale pracující lid ten na tom tvrdě maká soudluhu ;))
https://www.youtube.com/watch?v=2fGqsnQ0dDM
http://www.rychnov-city.cz/7-novych-krasnych-elektromobilu-maji-rychnovske-socialni-sluzby/d-15763
Hmmmm…. „Český statistický úřad nastoupil cestu
Hmmmm…. „Český statistický úřad nastoupil cestu aktivní podpory elektromobility.“ s jedním půjčeným autem.
A co zjistí ?
Že jim s uvedenou spotřebou ten dojezd nějak statisticky nevychází, takže soudruzi, je to na houno.
„Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh,
„Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh.“
To vychází 207.6 km, z čeho to ujede těch zbylých 92,4? To jsou mi počty.
Ale je to dobře, že se ouřadové povozí. I kdyby to znamenalo, že si jen jeden ouřada koupí BEV domů pro manželku, pořád je to plus pro BEV. Lidé mají předsudky proti BEV, třeba nakonec zjistí, že úplně zbytečně.
Je tam více chybiček. Zrychlení je 7.3sec., protože 6.9
Je tam více chybiček. Zrychlení je 7.3sec., protože 6.9 sec. má až i3s a ta na obrázku není.
A kapacita po úpravě FW v roce 2018 byla tuším 29.XX kWh
Ujel jsem v Alpách 261km a zbýval 14km dojezd.
V aplikaci BMW je komunita všech majitelů, kteří aplikaci používají a nejvyšší dojezd se tam udává 270km….
Možná to ještě vidíte příliš optimisticky. Lidé co si
Možná to ještě vidíte příliš optimisticky. Lidé co si půjčují firemní vozidla tyto vozidla vůbec nešetří. Na nějakou eko jízdu tedy můžete úplně zapomenout. Budete rád když budou mít normální klidnější jízdu. Jejich zjištění tedy bude jen takové že ač je vozidlo pohodlné a tiché, tak dojezd je silně menší jak je udávaný. Navíc budou jezdit přes zimní období a tak budou topit téměř na maximum. Takže jim dojde že takovéhle vozidlo za nemalé peníze raději oželí. Obzvláště v Praze kde s jejich hromadnou dopravou by auto využívali jen na cestu z města.
Dali jim auto, které se už rok nevyrábí…. Mohli jim dát
Dali jim auto, které se už rok nevyrábí…. Mohli jim dát novou verzi 120Ah s 42,2kWh, tam už těch třista pokoří…
Třeba je to 120Ah. Jen někdo blbě opsal kapacitu baterek.
Třeba je to 120Ah. Jen někdo blbě opsal kapacitu baterek. Nebo je to 96Ah a někdo blbě opsal dojezd. Buď to a nebo to.
Každopádně bude sranda, když se někdo toho dojezdu na úřadě chytí a vyrazí nepřipraven na 300 km cestu 😀
94Ah verze má v TP zapsán dojezd 312 km. Z toho podle mého
94Ah verze má v TP zapsán dojezd 312 km. Z toho podle mého čerpali.
300 km ujede verze 120Ah … v článku si evidentně
300 km ujede verze 120Ah … v článku si evidentně připospletli verze 🙂
Je to kravina samozřejmě. V TP mám napsáno dojezd 312 km,
Je to kravina samozřejmě. V TP mám napsáno dojezd 312 km, reálně mám průměr 190-200 km.
Průměrně to mě celoročně žere 15 kWh/100km, v létě méně, až 11, v zimě k 20.
Jinak dostali nějakou ojetou plečku, protože s touto kapacitou se již i3 nějakou dobu nevyrábí.
Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh,
Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh a ujede 300km?
Doufám, že se za 6 měsíců dočkáme reportu kolik s tím ouředníci ve skutečnosti najezdili.