Čína letos zdvojnásobí počet měst, kde se začnou zavádět šetrné dopravní prostředky v hromadné dopravě na rovnou dvacítku. Autobusy do zásuvky mají pomoci k rozšíření dobíjecích stanic pro auta na elektřinu.
Elektrické autobusy byly nasazeny v Pekingu v době Olympiády v roce 2008. V současné době slouží na běžných linkách ve městě. Ujedou až 80 km jedno nabití, plné dobití pak trvá čtyři hodiny.
Související články:
» Volkswagen e-Lavida – o úspěchu elektromobilů rozhodne Čína
Peking hodlá během letošního roku nasadit dalších 250 elektrických autobusů. V celé Číně ale stát podporuje přechod veřejné dopravy na šetrné autobusy, ať už čisté elektromobily nebo plug-in hybridy.
Jejich výhodou je, že mají vždy pevně dané trasy. Snadněji se pak plánuje dobíjení. Stát a jednotlivé municipality proto chystají výstavbu dobíjecích stanic, které posléze mohou sloužit nejen autobusům, ale také osobním elektrickým autům.
Související články:
Čína by měla zavést podporu pro nákup osobních elektromobilů ještě tento měsíc. Kromě klasických dobíjecích stanic se počítá s využitím také výměnných stanic pro baterie. Autobusy s výměnnými bateriemi převážejí aktuáně návštěvníky Světové výstavy Expo 2010 v Šanghaji.
Právě v Šanghaji má vyrůst během letošního roku vyrůst 400 dobíjecích stanic podél silnic a sedm až deset velkých dobíjecích stanic. Kromě toho každé z 20 vybraných měst bude muset mít minimálně 1000 vozů jezdících na alternativní typ pohonu.