BMW má už stovky předobjednávek na elektromobil i3

Automobilka BMW vstoupí se svými elektrickými auty na trh zatím mezi posledními. Nemusí to ale nutně znamenat nevýhodu. BMW i3, první elektromobil v nabídce, má už dnes stovky předobjednávek.

Elektromobil BMW i3 půjde na trh už na konci letošního roku. BMW chce prodávat až 30 000 elektromobilů i3 ročně.
foto: BMW

BMW i3 je kompaktní elektromobil do města. Stejně jako jeho konkurence – Nissan Leaf, Renault Zoe nebo Peugeot iOn. Elektromobil BMW i3 v prodeji od 16. listopadu 2013.

Norbert Reithofer, předseda správní rady BMW, z Mnichova potvrdil, že na auto už mají několik stovek předobjednávek. Podle Reithofera budoucnost přeje těm, kteří se nebojí riskovat. A elektrická auta pro BMW bezesporu riskem jsou.

BMW si to ale může dovolit. Navzdory všeobecnému marasmu automobilového průmyslu v Evropě se automobilce daří dosahovat rekordních prodejů. Segment prémiových a luxusních vozů, zdá se, nedostatkem netrpí.

BMW i3 Coupe Concept BMW i3 Coupe Concept BMW i3 Coupe Concept

Už dříve jsme informovali, že BMW testuje elektromobil i3 ve Skandinávii. Přípravy pro uvedení na trh jsou tedy v plném proudu. BMW i3 byl také spatřen ve verzi s range-extenderem.

Ačkoliv to zatím není jisté, vypadá to, že cena elektromobilu BMW i3 začne na 595 000 Kč. Taková cena jde ruku v ruce s klesající napříč trhem.

BMW i3 (2013): Technické údaje
Motor asynchronní elektromotor
Výkon/max. výkon 125 kW, 250 Nm
Akumulátory li-ion
Kapacita 22 kWh
Hmotnost ? kg
Jízdní parametry
Max. rychlost 150 km/h
Zrychlení 0-50 km/h ?
Dojezd v městském provozu 100-145 km/400 km s range extenderem

9 Comments on “BMW má už stovky předobjednávek na elektromobil i3”

  1. Extender by měla mít
    Extender by měla mít všechna elektrická auta,odstranil by se tak problém s malým dojezdem a hlavně nejistota zda dojedu.Nebylo by to velké zvýšení ceny (elektrocentrála 3kW se dá koupit do 15tis.),kdyby se na tom ovšem automobilky nechtěly zase napakovat.Odpadní teplo by se dalo využít k vytápění interieru,protože jinak mrznete a nebo máte poloviční dojezd.
    Píši z vlastní zkušenosti – mám najeto 6tis.Km s C Zero .

    1. Označuje se tak spalovací
      Označuje se tak spalovací motor nebo jiný druh pohonu, který je v autě vedle baterií nainstalován a umožňuje jízdu i po vybití baterie. Je-li navíc energie ze spalovacího motoru nazbyt, je tato přes alternátor použita k dobíjení vybité baterie.

      Výpočet dojezdu s RE je tak složitý, protože nelze jen udělat součet kapacity energie v baterii + množství benzínu z nádrže.

      Navíc, pokud budete pravidelně dobíjet a palivo si nechávat jen na nouzovku, může trvat i více tisíc kilometrů, než budete znovu tankovat.

      Pracuje se na novém výpočtu, v USA zase uvažují o opuštění výpočtu míle na galon a přechod na evropskou logiku množství paliva k uražení 100 km vzdálenosti.

      1. Chyba. V tomto případě
        Chyba. V tomto případě spalovací motor ( range extender ) NEBUDE jakkoli mechanicky propojen s hnacím ústrojím ( Alá VOLT apod. ). Bylo to několikrát automobilkou jasně deklarováno. Bude POUZE DOBÍJET akumulátory…tzn. polopaticky bude motor pouze točit s generátorem, který bude napájet baterie a z těch pak bude čerpat elektrický motor energii

Napsat komentář