Automobilka BMW vstoupí se svými elektrickými auty na trh zatím mezi posledními. Nemusí to ale nutně znamenat nevýhodu. BMW i3, první elektromobil v nabídce, má už dnes stovky předobjednávek.
foto: BMW
BMW i3 je kompaktní elektromobil do města. Stejně jako jeho konkurence – Nissan Leaf, Renault Zoe nebo Peugeot iOn. Elektromobil BMW i3 v prodeji od 16. listopadu 2013.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Detroit 2013: BMW i3 s motorem z motorky, který zvýší dojezd
VIDEO: elektromobil BMW i3 Coupe Concept v pohybu
Autosalon Los Angeles 2012: BMW i3 Coupe Concept – další evoluce elektromobilu
Norbert Reithofer, předseda správní rady BMW, z Mnichova potvrdil, že na auto už mají několik stovek předobjednávek. Podle Reithofera budoucnost přeje těm, kteří se nebojí riskovat. A elektrická auta pro BMW bezesporu riskem jsou.
BMW si to ale může dovolit. Navzdory všeobecnému marasmu automobilového průmyslu v Evropě se automobilce daří dosahovat rekordních prodejů. Segment prémiových a luxusních vozů, zdá se, nedostatkem netrpí.
Už dříve jsme informovali, že BMW testuje elektromobil i3 ve Skandinávii. Přípravy pro uvedení na trh jsou tedy v plném proudu. BMW i3 byl také spatřen ve verzi s range-extenderem.
Ačkoliv to zatím není jisté, vypadá to, že cena elektromobilu BMW i3 začne na 595 000 Kč. Taková cena jde ruku v ruce s klesající cenou elektromobilů napříč trhem.
BMW i3 (2013): Technické údaje | |
---|---|
Motor | asynchronní elektromotor |
Výkon/max. výkon | 125 kW, 250 Nm |
Akumulátory | li-ion |
Kapacita | 22 kWh |
Hmotnost | ? kg |
Jízdní parametry | |
Max. rychlost | 150 km/h |
Zrychlení 0-50 km/h | ? |
Dojezd v městském provozu | 100-145 km/400 km s range extenderem |
Snad udělají 4 dvěřovou
Snad udělají 4 dvěřovou verzi 🙂 Tuším,že to bude mít nižší náklady,než provoz na LPG…
Extender by měla mít
Extender by měla mít všechna elektrická auta,odstranil by se tak problém s malým dojezdem a hlavně nejistota zda dojedu.Nebylo by to velké zvýšení ceny (elektrocentrála 3kW se dá koupit do 15tis.),kdyby se na tom ovšem automobilky nechtěly zase napakovat.Odpadní teplo by se dalo využít k vytápění interieru,protože jinak mrznete a nebo máte poloviční dojezd.
Píši z vlastní zkušenosti – mám najeto 6tis.Km s C Zero .
dojazd 100-145 km a s range
dojazd 100-145 km a s range extenderom 400 km ?
Co to je ten range extender ?
Dik za vysvetlenie…
Označuje se tak spalovací
Označuje se tak spalovací motor nebo jiný druh pohonu, který je v autě vedle baterií nainstalován a umožňuje jízdu i po vybití baterie. Je-li navíc energie ze spalovacího motoru nazbyt, je tato přes alternátor použita k dobíjení vybité baterie.
Výpočet dojezdu s RE je tak složitý, protože nelze jen udělat součet kapacity energie v baterii + množství benzínu z nádrže.
Navíc, pokud budete pravidelně dobíjet a palivo si nechávat jen na nouzovku, může trvat i více tisíc kilometrů, než budete znovu tankovat.
Pracuje se na novém výpočtu, v USA zase uvažují o opuštění výpočtu míle na galon a přechod na evropskou logiku množství paliva k uražení 100 km vzdálenosti.
Chyba. V tomto případě
Chyba. V tomto případě spalovací motor ( range extender ) NEBUDE jakkoli mechanicky propojen s hnacím ústrojím ( Alá VOLT apod. ). Bylo to několikrát automobilkou jasně deklarováno. Bude POUZE DOBÍJET akumulátory…tzn. polopaticky bude motor pouze točit s generátorem, který bude napájet baterie a z těch pak bude čerpat elektrický motor energii
Díky za upřesnění,
Díky za upřesnění, nicméně mé řádky shora popisují i tak relevantní problémem dnešních vozidel s E-REV.
maly motor asi 0.9, ktory
maly motor asi 0.9, ktory vyraba elekrinu z benzinu alebo dieselu pre baterku ked uz je baterka vybita.. V principe je to na dlhsie trasy…
No a česky se tomu řekne
No a česky se tomu řekne elektrocentrála. 🙂
Jak už psali čtenáři
Jak už psali čtenáři níže: range extender = rozšiřovač dojezdu. V praxi je to malý spalovací motor (0,5-1,0 l objem), který není mechanicky spojen s koly, ale slouží pouze jako generátor elektřiny, případně pro vytápění vozidla.