Elektromobily mají se zimou problémy. Především jejich baterie, následkem čehož klesá dojezd auta klidně i na polovinu. Předejít se tomu dá intenzivním testováním ve fázi návrhu automobilu. A přesně to dělá BMW se svým i3. Zimní test zachytil reportér magazínu Motor Authority.
foto: BMW
BMW představilo elektromobil i3 spolu se sportovním plug-in hybridem i8 šest týdnů před posledním autosalonem ve Frankfurtu. Elektromobil i3 se má dostat na trh už v roce 2013 a stát se konkurencí především pro Nissan Leaf, ale i další nově přicházející elektrická auta.
Oficiálně: BMW představilo elektrická auta budoucnosti i3 a i8 + VIDEO
Výjimečná na něm bude především samotná značka BMW, která si vybudovala v průběhu uplynulých dekád neochvějnou pozici. BMW i3 nabídne dojezd na jedno nabití 130 – 160 km. Cena se údajně má pohybovat pod 600 000 Kč, což by bylo velmi konkurenceschopné.
Kromě klasické čistě elektrické verze připravuje BMW také verzi s rozšiřovačem dojezdu (REx – Range Extender). Tedy podobné řešení jako dnes najdeme v plug-in hybridu Chevrolet Volt/Opel Ampera. Jen v o něco menším vydání.
Poprvé se veřejnosti BMW i3 ve velkém předvede v Londýně na letošních Olympijských hrách. Od roku 2014 chce BMW vyrábět až 30 000 elektromobilů ročně/a>.
To je sranda to dnes číst. Prý 600 tisíc. Kdepak, jednou
To je sranda to dnes číst. Prý 600 tisíc. Kdepak, jednou tolik.
V tej dobe by mohla byť
V tej dobe by mohla byť cena temer každého elektromobilu pod 600 000, inak sa v takých sériách ako si výrobcovia namaľovali vo svojich plánoch budú predávať veľmi ťažko.