Podle zatím nepotvrzených informací chystá BMW uvedení elektromobilu i3 také v České republice. Aby BMW potvrdilo, že zájem o elektromobilitu u něj trvá, na autosalonu v Los Angeles představí nový koncept BMW i3 Coupe.
foto: BMW
Světová premiéra nové verze prémiového elektromobilu BMW i3 se uskuteční na autosalonu v Los Angeles, který proběhne od 30.11. do 9.12. 2012. Karoserie z uhlíkových vláken tentokrát hraje oranžovo-šedivo-černými barvami.
BMW i3 Concept Coupe se podle tiskové zprávy zaměřuje na “dynamický výkon”, kterého lze dosáhnout s čistě elektrickým pohonem BMW eDrive. Ten je totožný jako v původním, prvotně představeném BMW i3 Concept.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: jak se jezdí v elektromobilu BMW i3
BMW začne s prodejem aut po internetu, vč. elektromobilů a hybridů
Jde o elektromotor o max. výkonu 125 kW (170 koní) a max. točivým momentem 250 Nm. Pohání zadní nápravu skrze jednorychlostní převodovku. Pod podlahou vozu jsou umístěny lithium-iontové baterie.
Rozměry vozu jsou 3964 mm délky, 1768 mm šířky a 1555 mm výšky. Proti původnímu i3 Concept je tedy auto širší. Zůstal ale zachován rozvor, a to na hodnotě 2570 mm.
Výrazným prvkem jsou dlouhé dveře s okny bez rámu, které autu dodávají typický dojem kupé. Zvláštní způsob využití CFRP při konstrukci vyústil také v absenci B sloupku. To usnadňuje přístup na zadní sedačky a zvýrazňuje stylový vzhled vozu.
Interiér auta je pochopitelně vyveden s nejvyšším ohledem na šetrnost a nabízí všechny vymoženosti, které bude řidič elektromobilu potřebovat. Včetně služby BMW i ConnectedDrive a tří jízdních módů: COMFORT, ECO PRO a ECO PRO+.
V módu ECO PRO+ se auto maximálně snaží zvýšit dojezd. Max. rychlost je omezena na 90 km/h, snižuje se akcelerace vozu, na minimum se také snižuje vytápění a klimatizace.
Při plně dobité baterii dokáže údajně BMW i3 Coupé Concept ujet až 160 km. Bohužel už jinak všeobsažná tiskovka nezmiňuje v kterém módu.
Moc bych se tu nerozplýval
Moc bych se tu nerozplýval .Elektro verze bude o hodně dražší než nejdražší BMW 3 a přoto jich tadi bude jezdit jen pár kusů .BMW si vše co vyrobí nechá dobře zaplatit a ručí za kvalitu podloženou značkou.Jesli bude stát 1,5mil. tak to bude úspěch spíše víc.Jsem zvědav jestli nábídnou různé výkonné aku.nebo pohony? Stéjně většina poputuje za oceán na trh pro který bude hlavně vyráběn. Amíci ty peníze ochotně dají aby mohli ukázat svou společenskou nadřazenost.Ale bude to mít těžké protože tam už nějaké štiky na trhu jsou a pěkně dravé.To samé je i případ elektro skootru BMW C který taky bude hlavně vyvážen .BMW nebylo nikdy levné a nikdy levné nebude .Lidé kteří si jej kupují tím dávají najevo svou společenskou nadřazenost a jsou také často považováni za piráty silnic.
Potěšilo by mě, kdyby se
Potěšilo by mě, kdyby se toto EV stalo oblíbeným mezi českými majetnými. Co si budeme nalhávat, pár Tesla Roadster to tady příliš nerozproudí a hodně lidí ani nevědí, o jaké auto se jedná.
BMW je známá značka slibující opět kvalitu, navíc zde to vypadá na doopravdy dobré jízdní vlastnosti.
Konstruktivně si jenom posteskávám, proč není součástí obchodních sdělení o dojezdu zároveň informace o kapacitě baterie celkové a dostupné. Spolu s údajem průměrné spotřeby je to nejjistější způsob, jak si dojezd zjistit. Vždyť ani u aut tomu nikdo nevěří a řídíme se podle citu a zažitých zkušeností. Údaj „až 160 km“ pro mě začíná být otřepané klišé.
Stím závěrem souhlasím ,
Stím závěrem souhlasím , jinak podle mne elektro BMW logicky spíš pro majetné a proto dojezd by měl být cca 250km toto je málo. Značky jako BMW by mohli pozitivně podporovat evoluci elektro aut proto vyšší dojezd by měl být samozřejmost.