Ve dnech 18. až 20. října 2016 proběhl na výstavišti v Mnichově už sedmý ročník veletrhu elektromobility eCarTec. Podívejte se na ty nejzajímavější exponáty.
Innogy, alias RWE, a jejich brandovaný elektromobil Tesla Model X. innogy se nově snaží vystupovat jako moderní mladá značka a auta značky Tesla tomu mají pomoct.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Veletrh eCarTec je už od roku 2009, kdy se poprvé konal, přehlídkou toho nejzajímavějšího co se děje v evropské i světové elektromobilitě. Ani ročník 2016 není výjimkou.
Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru s celkovým točivým momentem 6000 Nm za podpory EU. Testy proběhly už s elektromobily Smart ED a Citroen Berlingo Electric. Ale komerční nasazení je ještě prý minimálně 5 let vzdálené.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
foto: archiv autora
foto: archiv autora
foto: archiv autora
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
REPORTÁŽ: eCarTec 2012 Mnichov – světová výstava elektromobility
Světový veletrh elektromobilů eCarTec potvrdil probíhající tichou revoluci
eCarTec 2009 – jaká byla první evropská výstava elektromobilů?
Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky a její otevření ovládáte prostřednictvím mobilní aplikace.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Indukční nabíječka – známá technologie, ale vzhledem k malé rychlosti nabíjení stále bez širšího komerčního nasazení.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Pozor! BYD E6 na německých značkách. Jde o individuální dovoz pro bavorského integrátora baterií přímo od BYD, ale dle mojí informace má tento moc povedený rodinný elektromobil evropskou homologaci.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Nabíječka COMBO 2 s vnitřním vodním chlazením umí nabíjecí proudy až 400 A, a tady už začínáme počítat stejnosměrné nabíjení běžného auta na minuty a ne hodiny.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Tak na takovouto nabíječku si jistě zvykne i zatvrzelý „petrol-head“.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
BMW představilo elektromotor e-drive pro své nové modely.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Mít malý stánek neznamená, že se do něj nevejde malé auto. Tento model od čínského Rayttle nevypadal vůbec špatně.
foto: archiv autora
foto: archiv autora
Wallbox nabíječky jako reklamní LED panely. V obchodním domě, proč ne?
foto: archiv autora
foto: archiv autora
vlastní
Dnes je tento „vynález“ v
Dnes je tento „vynález“ v plenkách, leč je vyvíjen roky. Já to vidím tak, že neodpužená hmotnost je problém a hlavně!! to softwareově řídit ve verzi 4×4, aby to jelo nejen rovně (a netáhlo to stranou), ale i do zatáček (a netáhlo to rovně) – prostě náhrada diferenciálu – to bude muset být VELMI důmyslný SW, i když to zní snadně. See „in-wheel“ lather.
A někde tu zmíněné 1×1 e-kolo s tím má míle společného.
Nevíte náhodou, jestli je
Nevíte náhodou, jestli je standard Combo2 zpětně kompatibilní?
zpetne kompatibilni s cim?
zpetne kompatibilni s cim? 🙂
Nepletete si nahodou Combo 2 s Combo 1?
EDIT: pokud mate na mysli Combo 2 na 400A zpetne kompatibilni s Combo 2 na 200A, ktery se dnes bezne pouziva v EU, pak verim ze ano.
Ano, měl jsem na mysli ten
Ano, měl jsem na mysli ten v článku se stávajícím standardem combo.
jo tak oba se jmenuji Combo
jo tak oba se jmenuji Combo 2 a verim ze jsou/budou kompatibilni.
No doufejme…
No doufejme…
Mrkněte se na web InWheel,
Mrkněte se na web InWheel, koncepce motoru v ráfku je zajímavá, hmotnostně to začíná od 20 kg.
http://in-wheel.com/product-category/motors/
to jiz davno zkouselo
to jiz davno zkouselo Mitsubishi v roce 2005 kdy predstavili elektrickeho Colta a Lancer MIEV, neni to efektivni, prilisna vaha v neodpruzene hmote a tak to celkem fest namaha podvozek a kola, a ma to o dost vetsi spotrebu nez motor mezi kolama coby soucast odpruzene hmoty, Mitsubishi od toho neupustilo jen tak pronic zanic, bude asi potreba jeste spousta penez a usili nez se to dotahne do potrebne hmotnosti aby diky tomu netrpeli urcite komponenty auta
Navíc musí ten
Navíc musí ten elektromotor zákonitě trpět otřesy. Nedovedu si představit, z jakých materiálů by musel být postaven, aby zvládal dlouhodobé fungování. A ten popisek se 4000 NM, to je už jen k ušklíbnutí. To mi mnohem zajímavější přijde ten BYD, který by mohl evropským automobilkám vypálit rybník.
ale peněz z EU, takže
ale peněz z EU, takže proč ještě pět let nezkoumat? 🙂
Pro nějaké vozítko
Pro nějaké vozítko pohybující se 15km rychlostí je to použitelné, jinde je to k ničemu – vyhozené peníze.
Nebyl k dispozici žádný
Nebyl k dispozici žádný funkční vzorek k otestování, ale prostředky na vývoj slovincům nechybí, takže za rok uvidíme..
To se mi nezdá. Motor v
To se mi nezdá. Motor v kole mají i elektro-kola a některé jdou i 75-100 km/h.
Už dávno jsem četl o Proteam Electric
insideevs.com/protean-teams-up-with-volkswagen-to-develop-production-in-wheel-electric-motor/
Nebo o univerzitním projektu pána Perryho
mtsunews.com/wheel-hub-retrofit-update/
A pořád nic! Tipuji, že za tím asi bude nějaká politika. Nebo za tím bude nějaký čert, což je totéž, proč se to ještě neprosadilo.
Určitě reptiliáni.
Určitě reptiliáni.
To neznamená, že se jedná
To neznamená, že se jedná o slepou vývojovou větev.
EV byl slepá větev 100 let. A teď jsme se k tomu vrátily.
Dotykové displeje byli slepá větev 20 let.
Motor v kole má mnoho výhod – auto nepotřebuje brzdy, nepotřebuje EPS, nepotřebuje ABS. To že teď je to těřké z toho ještě nedělá propadák, je to technologická výzva. Pokud se daný motor podaří odlehčit na cca 5kg, dojde k dalšímu zjednodušení konstrukce vozu, zůstane baterie, elektronika a 4 motory přímo v kolech.
ja nepisu ze je to slepa
ja nepisu ze je to slepa vetev, jen ze to ma pred sebou jeste hooodne dlouho ucestu nez se to dostane do seriove vyroby a serioveho nasazeni, proste spousta nevyhod ktere to v soucasnem stavu extremne znevyhodnujou
Je to slepá větev. Jaké
Je to slepá větev. Jaké výhody ztratím, když budu sílu přenášet na každé kolo přes kloubovou hřídel a motor bude odpružená hmota?
P.S. k ničemu jsme se nevrátily – nejsme ženy.
Je to blbost,hmotnost nikdy
Je to blbost,hmotnost nikdy nesrazi nebot medi a zeleza se nezbavi a mizerne jizdni vlastnosti za to nestoji.
..a hlavně těsnění
..a hlavně těsnění !!!
Na MSV jsem s nimi hovořil a ptal se na utěsnění..boban se „přiznal“, že těsnění je fakt problém a …už si nemohu vzpomenout, buď mají vyřešeno těsnění za normálního mokra a netěsní to ve vodě (t.zn. hlubší kaluž), nebo obráceně..
Myslím si, že se to nepodaří utěsnit nikdy a tudíž je to pro normální auta nepoužitelný koncept…že by to fungovalo i „pod vodou“ se mi nezdá, odlepí se magnety…