Better Place je firma, která ve světě elektromobilů sází na výměnu baterií namísto rychlého dobíjení. GE zase nedávno představila své první dobíjecí stanice Wattstation. Teď budou spolupracovat na rozvoji infrastruktury pro elektromobily.
Spolupráce mezi GE a Project Better Place se bude odehrávat jak v rovině finanční, tak technologické. Lze ji rozdělit do čtyř základních oblastí – standardizovaný vývoj zařízení, financování baterií, společné programy elektrifikace a zvýšení povědomí u spotřebitelů.
Stručně a jasně: GE a PBP se společně budou snažit o to, aby elektromobily byly známější a uživatelsky přívětivější. Better Place dlouhodobě vsadila na výměnné stanice baterií elektromobilů. V Japonsku už ji otestovala, první mají vyrůst v Izraeli a Dánsku.
Hlavní zádrhel v tomto konceptu spočívá v tom, že vyžaduje velmi úzkou spolupráci s automobilkami. Ty totiž musí jednak vyrábět svá elektrická auta tak, aby bylo možné baterii rychle vyměnit, za druhé musejí srozumitelně komunikovat fakt, že zákazník si pak kupuje auto bez baterie – tu si naopak pouze pronajímá, a to právě třeba od Better Place.
Jedním z prvních kroků spolupráce GE a PBP bude integrace dobíjecích stanic WattStation do sítě Project Better Place. Dalším krokem bude to, že GE zafinancuje pro Project Better Place nákup 10 000 baterií do Izraele a Dánska. Později obě firmy zřídí testovací flotily elektrických aut pro pilotní projekty v Evropě, USA (San Francisko a Havaj) a Austrálii.
Better Place má sice rozsáhlé globální plány, ale má to celé jeden zádrhel: jedinou automobilkou, která se zatím přihlásila k tomu, že bude vyrábět elektroauta podporující rychlou výměnu baterií ve stanicích, je Renault. Ten se chystá příští rok uvést právě v Dánsku, Izraeli a také Francii svůj elektromobil Renault Fluence Z.E. Ten je možné už teď předobejdnávat.
Better Place v Tokiu úspěšně otestovalo stanici pro výměnu baterií
Better Place testuje výměnu baterií na taxících v Tokyu
Renault odhaľuje konečný vzhľad svojich elektromobilov a prijíma prvé objednávky
Ostatní automobilky jako Tesla Motors nebo Nissan by údajně byly schopné vyroábět elektrická auta s výměnnými bateriemi, ale raději sází na klasické dobíjecí stanice nebo rychlodobíjecí stanice (např. podle japonského standardu CHAdeMO).