Množí se spekulace, že japonská Toyota už 23. března představí na autosalonu New York novou generaci vozu Toyota Prius Plug-in Hybrid. Půjde prý o „další mechanický zázrak“.
foto: Toyota
Toyota prozatím oficiálně řekla jen to, že na newyorském autosalonu dne 23. března odhalí „vyjímečnou, inteligentní eko-technologii“. Automotive News přicházejí s dovětkem, že půjde o novou verzi Toyota Prius Plug-in Hybrid.
Auto bude pochopitelně vycházet z nejnovější čtvrté generace hybridu Toyota Prius. Podle předběžných informací bude vážit 1350 kg, pouze o 70 kg víc než standardní hybridní verze Priusu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TEST: Toyota Prius plug-in hybrid – první dojmy
VIDEO: crash-test Toyota Prius plug-in hybrid
VIDEO: šílená japonská reklama na Toyota Prius plug-in hybrid
Pohonný systém opět využije 1,8l DOHC VVT-i benzinový řadový čtyřválec s výkonem 105 koní při 5000. ot./min. Doplněn bude o 90koňový elektromotor pro celkový výkon 145 až 150 koní.
Očekává se, že nová Toyota Prius plug-in hybrid zvládne ujet na elektřinu kolem 56 km. Tedy stejně, jako většina ostatních plug-in hybridů na trh (Volkswagen Golf GTE, Volkswagen Passat GTE), ale méně než nejnovější Chevrolet Volt (85 km).
První generace Toyota Prius plug-in hybridu je už dnes zastaralá technologie, což je jasně vidět i na strmě klesajících prodejích (a nedávném ukončení výroby). Stejně tak ale klesají Toyotě prodeje hybridů.
Druhá generace Toyota Prius plug-in hybridu bude muset pořádně „zabrat“, aby vyrovnala technologický náskok, kterého mezitím v oblasti PHEV dosáhla početná světová konkurence. Po několika odkladech se tak snad dočkáme konečně něčeho zajímavého.
Chcel by som sa spytat o
Chcel by som sa spytat o akom nadskoku je rec?
Porovnavat priusa snad mozno len s perpetum mobile… Vid clanok Taxi Priusu v rakusku-1000 000km (a ine) bez poruchy a stale jazdi!!! Tie svetove konkurencie-samochody s tromi spojkami a DSG nespravia polovicu ani ked ich budu TAHAT na lane. Prius zacal vyvoj v 1994.
Mimochodom kazdy prius sa da prerobit na PHEV, aj 100km dojazdom…
Tak, tak….
Ten článek o
Tak, tak….
Ten článek o VW je asi čisté promo…. Přidat do DSG 3.spojku je úlet a trochu se divím, že do toho VW šel..ale asi to bylo nejjednodušší a běžný uživatel to neřeší a nároky na údržbu také ne.
Zde link na přestavbu Toyot na phev (to pro ty, co to zajímá, ale ne až zase tolik 🙂 )
http://www.pluginsupply.com/
je docela skoda ze to stavej
je docela skoda ze to stavej z tech velkych LiFePO4 clanku, do toho prostoru by se vesla kapacitnejsi standardni Li-Ion 18650 baterie a byla by pravdepodobne podobne „draha“ a lehci, koukal jsem na moznost do Aurise kde to za 6.2kW maji za $5,675 a rekl bych ze za obdobne finance by mohla bejt kapacitnejsi a lehci baterka, vychazim kuprikladu z ceny tohohle, do jejich ceny se vejde 5 tech modulu, tedy 15kWh za nizsi cenu, kde jeden ten modul vazi necelich 20kg (19.05kg)
http://www.evwest.com/catalog/product_info.php?products_id=329
cena prestavby $2000 je relativne OK a podobne finance clovek dal i za lepsi prestavbu na LPG, jen ty baterky by mohli proste zkusit i jinci 🙂
Přečti to celé, na konci
Přečti to celé, na konci nabízí pořízení jednotlivých dílů, t.zn. baterku si můžeš zařídít jinde….
To jsou Teslácký moduly
To jsou Teslácký moduly vkuchaný z Roadsteru nebo ze Smartu.
Už to si někdo dával do Toyot?
no z roadsteru spise ne, ten
no z roadsteru spise ne, ten mel battery packy resene jinak https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/8946397892_time_1285056868205-jpg.1489/
Je to Tesla baterka ze
Je to Tesla baterka ze Smarta, viz 4:37
http://www.youtube.com/watch?v=QVlpXPnS9pI
http://www.ebay.com/itm/252144461952?rmvSB=true&ul_ref=http%253A%252F%252Frover.ebay.com%252Frover%252F1%252F711-53200-19255-0%252F1%253Ficep_ff3%253D2%2526pub%253D5575149834%2526toolid%253D10001%2526campid%253D5337794963%2526customid%253D%2526icep_item%253D252144461952%2526ipn%253Dpsmain%2526icep_vectorid%253D229466%2526kwid%253D902099%2526mtid%253D824%2526kw%253Dlg%2526srcrot%253D711-53200-19255-0%2526rvr_id%253D998867312081&ul_noapp=true
daji se nekde sehnat ceny
daji se nekde sehnat ceny novych ruznych battery packu pro ruzne automobily, na ebay se daji dohledat jen ceny pouzitych, tak me prave napadlo ze by to nemusela bejt moc draha cesta jik si prave z hybridni Toyoty nechat udelat celkem rozumny plug-in hybrid
kuprikladu nova Auris TS hybrid se da ted v Breznu poridit od 504900,- k tomu prestavba na plug-in za cca 50 tisic, a rekneme battery pack za 150-200 tisic, a mame za 700-750 tisic suprovej plug-in hybridni kombik 🙂 proto me zajima kde ziskat ceny tech batterypacku, treba Smatra nebo trojcata Miev-Ion-Czero nebo e-UP 🙂
…možná
…možná zde:
http://www.kreiselelectric.com/en/
Zkusíš to ? … já ne, zatím na to nemám ale … baví mě si o tom číst.. 🙂
ne zatim to urcite nezkusim,
ne zatim to urcite nezkusim, momentalne nemam ani vlastni auto protoze jsem usoudil zacatkem roku ze vlastni auto nepotrebuju, za rok 2015 jsem s nim najel ani ne 1000km a tak slo do sveta
ale dobudoucna o mensim kombiku uvazujem a Auris v hybridu zatim vypada jako nejnadejnejsi volba, a problem s upravou bych asi nemel
Nový baterky Li-ion 18650
Nový baterky Li-ion 18650 co jsou v Tesle, tak aby to byly kvalitní Panasonic/Samsung/Sony stojej raketu a kdyby sis je pořídil v počtu 7000 kusů a dal za ně i jen půlku ceny co je za kus tak to pořád vyjde kolem 1,5 milionu Kč.
Takže to lidi řešej tím že je vykuchaj ze starejch zdrojů z notebooků a udělaj si batery paky sami.
Akorát že tydle Li-ion batery můžou po proražení hořet a potřebujou udržovat v kontrolovanejch teplotách při nabíjení.
Jiný výrobci Li-ion 18650 z Číny jsou šunty s daleko menší kapacitou než maj na sobě napsáno! Čili skoro všechno z ebeye, dx.com, Alibaba, Aliexpress atd. Viz YT videa o fake 18650 😉
Další verze je sehnat baterku na vrakáči z bouranýho elektroauta. Tam bacha při demontáži na vysoký proudy/napětí co můžou zabít!!!
http://www.youtube.com/watch?v=lZzoxRCxZ_8
Nebo koupit bezpečný LiFePO4 žlutý Winstony
http://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/
http://www.ostrovni-elektrarny.cz/index.php?category=baterie-lifepo4
http://eskutr.cz/cs/104-autonomni-bateriove-boxy-lifepo4
spis me zajima cena jiz
spis me zajima cena jiz existujicich baterypacku u existujicich EV v podobe nahradniho dilu
Předělal už někdo nás
Předělal už někdo nás Priuse na plug-in? Jak je to se legislativou či STK, pokud vůbec?
Jen mě tak napadá jaký využítí má 100 km dojezd na baterky, když na elektromotor to jede jen do určitý rychlosti a pak naskočí spalovák. Pokud pojíždím po městě tak snad jo ale přecijenom poskakovat po městě 40 km/h těch 100 km?6
Na elektromotor můžete jet
Na elektromotor můžete jet s Priusem klidně až 85 km/h a to už smysl má. Stačí oblbnout ŘJ a namluvit jí, že máte prázdnou nádrž. Jestli si tam vestavíte pack na 50, 100 nebo 200km dojezdu je už jenom na vaší peněžence. Optimální je vyplnit prostor mezi rezervou a dnem kufru.
No paráda a jak se oblbuje
No paráda a jak se oblbuje ta řídící jednotka a jak rychle to pak na ten elektromotor jede?
Pro ty mene chapave ctirad
Pro ty mene chapave ctirad hned na prvni radce pise 85km/h 🙂
Mode je tady: http://ecomodder.com/forum/showthread.php/208-km-129-mi-ev-mode-2007-prius-30107.html