Toyota Prius 4. generace: vše, co potřebujete vědět

Čtvrtá generace Toyoty Prius je připravena vstoupit na nové trhy. Toyota nyní poodhaluje technologické novinky, díky kterým Prius boří zavedené tradice u hybridních vozů a současně zůstává věrný těm svým.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Toyota Prius. Prius čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Po celém světě dnes jezdí více než 9 milionů hybridních vozů poháněných zážehovým motorem v kombinaci s elektromotorem. Z uvedeného počtu je 8 milionů vozů vyrobených Toyotou, přičemž polovinu vozů od Toyoty zastupuje model Prius.

Vůz, jenž se před 18 lety představil v roli průkopníka nové epochy ekologicky zaměřeného motorismu, se rychle prosadil jako mainstreamový model.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Již nikdo nepochybuje o tom, že Prius zažehl revoluci. Když se v roce 1997 poprvé objevil na trhu, jednalo se o celosvětově první sériově vyráběný vůz s plně hybridním pohonem. Další revoluci na poli ekologicky zaměřených vozů zahájil v roce 2003 Prius druhé generace, přinášející ještě nižší spotřebu paliva a markantní trojúhelníkovou siluetu.

Prius, jemuž se podařilo prosadit hybridní vozy na mainstreamovém trhu, dosáhl výrazného pokroku i ve své třetí generaci (od r. 2009) se spotřebou pouhých 3,07 l/100 km (podle japonského testovacího cyklu JC08).

Toyota Prius čtvrté generace staví na ekologických přednostech svých předchůdců, přičemž některá její provedení mají ambice dosáhnout úctyhodně nízké spotřeby paliva 2,5 l/100 km (podle japonského testovacího cyklu JC08, vlastní měření automobilky).

Vozy s alternativním pohonem však dnes nabízejí i mnozí další výrobci, částečně proto, že se Toyotě podařilo své technologie úspěšně prosadit, a přispět tak k rozšíření této koncepce.

Aby dnes nějaký model v tomto konkurencí nabitém segmentu skutečně vyčníval, již si nevystačí pouze s ekologickými výhodami.

To je důvod, proč Toyota svůj Prius kompletně přepracovala s cílem jej ještě zatraktivnit úpravou designu, zlepšením výkonových parametrů a doplněním řady prvků individualizace zvenčí i uvnitř – v souladu s vývojovou koncepcí „krásný vůz pro krásnou planetu Zemi“.

Výsledek je zřejmý – elegantnější a sportovnější tvary, které již od prvního okamžiku vyvolávají emoce. Interiér je navržený tak, aby všechny pasažéry doslova hýčkal. Příjemné zážitky za volantem přinášejí spoustu zábavy.

Zároveň Prius nabízí vyspělé bezpečnostní funkce a schopnost v nouzi posloužit jako záložní zdroj energie.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Za řadou zdokonalení stojí nová globální platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), představující pokrokový program integrovaného vývoje komponentů hnacího ústrojí a automobilových platforem, jejímž prostřednictvím se konstruktérům tohoto nového vozu podařilo naplnit všechny náročné cíle.

Zcela nový Prius tak disponuje vším, co potřebuje k udržení pozice vedoucího modelu tohoto segmentu a současně průkopníka, jenž nabízí nižší spotřebu v ještě atraktivnějším, pohodlnějším, dynamičtějším a zábavnějším formátu, než tomu bylo doposud.

Zcela nový Prius, odhalený minulý měsíc v Las Vegas, se bude od 28. října prezentovat na autosalonu v Tokiu. Zahájení prodeje je naplánováno na prosinec 2015 (na japonském trhu).

Sportovní a přikrčený postoj

Zevnějšek zcela nové Toyoty Prius staví na již ikonické designové filozofii značky Toyota, tedy „technickém designu s lidským charakterem“, a umně tak spojuje emoční stránku s praktickými přednostmi vozu. Poukazuje přitom na vyspělé technologie tohoto modelu při současném vyjádření zábavy za volantem.

Charakteristická trojúhelníková silueta Toyoty Prius vychází z emblému Toyota na přídi, vine se podél nízké linie kapoty a poté ubíhá přes střechu kabiny až k zadnímu blatníku.

Prahy dveří zaujmou markantním a zajímavě prolamovaným povrchem, jenž začíná v nejnižším bodu předního nárazníku a pode dveřmi, ale poté prudce ubíhá vzhůru ve snaze zdůraznit přikrčený postoj tohoto vozu.

Trojúhelník pak doplňuje okenní čára zkosená dolů vpřed, čímž v divákovi navozuje pocit pohybu a formuje propracovanou sestavu, kde se prosklení protíná s karoserií tak, aby působilo jednotně, avšak současně i dravě. Uvedené designové prvky společně přispívají ke smělému vyznění exteriéru, jenž se zdánlivě dere vpřed.

Při designových úpravách modelu Prius se konstruktérům Toyoty podařilo posunout nejvyšší bod střechy o 170 mm směrem vpřed a současně celé vozidlo snížit o 20 mm.

Výsledkem jsou markantní kontury, které okamžitě evokují charakter jasně rozpoznatelného eko-automobilu příští generace, jenž je však i vysoce funkční svým velkorysým vertikálním prostorem v kabině a mimořádně nízkým součinitelem aerodynamického odporu Cd 0,24.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Zároveň se snížilo čelo vozidla o 70 mm, přičemž i zadní část kapoty a krytu motoru poklesla o 62 mm v zájmu lepšího výhledu vpřed. Bi-LED světlomety s jedinou čočkou pro dálková i potkávací světla zaujmou svým nezvyklým provedením. Pozoruhodný dojem vzbuzují i zahnutá obrysová světla ve tvaru trojúhelníku.

Dalším zdrojem emocí je nápadná zadní část s markantními charakteristickými křivkami a sladěným designem koncových LED svítilen. Celkově pak Prius evokuje dojem mimořádné stability, k čemuž napomáhá i horní okenní čára a nápadný zadní spoiler navazující na rohové partie v zájmu co nejlepší aerodynamiky.

V nabídce je devět různých odstínů karoserie, z toho tři nové: dynamicky působící zářivá červená Emotional Red, limetkově zelená Thermo-Tec Lime Green (pouze pro Japonsko), napomáhající potlačovat přehřívání vozu odstaveného na slunci, a dále světlá ocelová metalíza Steel Blonde Metallic (pouze pro Severní Ameriku a Japonsko), která má odkazovat na pokrokový styl a zároveň vysokou kultivovanost.

Propracovaný, ale současně i přívětivý interiér

Při zachování základní koncepce modelu Prius vytvořila Toyota intuitivní a na celou posádku přívětivě působící interiér. Design má poukázat na vyspělé schopnosti tohoto vozu, avšak současně zůstat vřelý a přívětivý.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Štíhlý a hladký přístrojový panel s vodorovným uspořádáním přesouvá všechny ovládací zóny do těsné blízkosti řidiče a naopak vytlačuje informační prvky o něco dále.

Pro pasažéry vpředu tak vznikla prostorná a pohodlná zóna, přičemž celá kabina nyní přináší harmonickou atmosféru doslova pohlcující všechny na palubě.

Na volantu a u přihrádky v přední středové konzoli jsou použity bílé akcenty, které umocňují účinky propracovaného designu a působí elegantně i přívětivě zároveň.

Toyota rovněž kompletně přepracovala konstrukci sedadel Priusu, aby zamezila jakémukoli nepohodlí na dlouhých cestách.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Vylepšení předních sedadel se týkala rámů a výplňového materiálu čalounění, což se odrazilo v pohodlí při současné úspoře hmotnosti i místa. Sedadla jsou nyní útulnější a vykazují lepší ergonomii.

S ohledem na optimální držení těla při sezení se pružiny v opěradlech posunuly o něco vzad. Tlak působící ve spodní části pánve se podařilo zmenšit a lépe rozložit do větší plochy, což zamezilo namáhání ve spodní části zad a svalů.

Optimalizace se dotkla i čalounění zadních sedadel, jejichž sedací plocha je nyní širší a pohodlnější, podobně jako u předních sedadel. Ačkoli je vůz celkově o něco nižší, nijak se to neodrazilo ve vnitřním prostoru kabiny. Prius čtvrté generace nabízí dokonce více prostoru pro hlavu než v minulosti.

Vylepšená soustava hybridního pohonu s cílovou spotřebou paliva max. 2,5 l/100 km
Prius i nadále používá zážehový motor 1,8 litru WT-i (2ZR-FXE) s Atkinsonovým cyklem, jenž dokonale vyhovuje potřebám jízdy po rychlostních silnicích. Samotný motor však prodělal četné konstrukční úpravy, které se projevily na výkonu, spotřebě paliva i snížení rozměrů a hmotnosti.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Nový motor vykazuje max. termodynamickou účinnost na úrovni 40 %, což je v rámci sériově vyráběných zážehových motorů celosvětově nejlepší hodnota1. Uvedeného zlepšení bylo možné dosáhnout částečně díky vysoké kapacitě systému chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a rovněž zlepšením účinnosti spalování.

Přepracovaný sací kanál zlepšil proudění vzduchu uvnitř spalovací komory, zatímco úprava kanálů chladicí kapaliny se odrazila v účinnější regulaci vnitřní teploty motoru. Snížilo se tření v části pod pístními čepy, u rotačních součástí a olejového čerpadla. Použití oleje s nízkou viskozitou zase potlačilo tření mezi kluznými součástmi motoru.

Klíčové části hybridní soustavy – včetně elektromotorů, nápravy, jednotky řízení energie a hybridních baterií – jsou nyní menší a lehčí, což se projevilo v lepší spotřebě paliva a příkladném využití prostoru.

Náprava je rovněž kompaktnější a oproti Priusu minulé generace vykazuje cca o 20 % nižší ztráty. K tomu napomohlo uspořádání hřídelí u elektromotorů a přesunutí redukčního převodu rozvodovky na společnou osu s hnacím elektromotorem.

Po světě jezdí 9 milionů hybridů, z nich 4 miliony tvoří modely Prius. Ten čtvrté generace sází na emoce a na elegantnější a sportovnější tvary.

foto: Toyota

Dva zcela nové motorgenerátory Toyoty Prius se chlubí vyšší výkonovou hustotou a současně menšími rozměry i hmotností v souladu s kompaktnější konstrukcí nápravy s více hřídelemi, nicméně bez negativních dopadů na spotřebu paliva. Oba elektromotory používají pokrokovou konstrukci s pohyblivou cívkou.

Zlepšením jednotky řízení energie, včetně nasazení komponentů s nižší ztrátou, se podařilo potlačit ztráty elektrické energie o 20 %. Díky kompaktnějšímu návrhu bylo zase možné tuto jednotku umístit přímo nad nápravu. P

omocný (konvenční) akumulátor se přesunul ze zavazadelníku do motorového prostoru. Uložením akumulátoru hybridního pohonu do prostoru pod zadními sedadly se rovněž o 56 litrů zvětšil zavazadlový prostor na současných 502 litrů.

Toyota Prius vůbec poprvé používá dva typy akumulátoru (v závislosti na konkrétním trhu) – typu , anebo lithium-iontový. Vysoce výkonné a současně kompaktní akumulátory zabudované pod zadními sedadly přispívají ke snížení spotřeby paliva.

K poklesu spotřeby paliva napomohla i optimalizace soustavy topení. Automaticky ovládané aktivní lamely v masce chladiče nyní podle potřeby zajišťují otevírání a zavírání mřížky chladiče v závislosti na vnější teplotě.

Vylepšení se dotklo i soustavy recirkulace odpadního tepla, která je nyní i kompaktnější. Uvedená soustava zpětně získává odpadní teplo z motoru a předává jej chladicí kapalině za účelem vytápění vozidla a rychlejšího zahřátí motoru.

Spotřeba paliva za nízkých teplot poklesla díky přepínacímu ventilu chladicí kapaliny motoru a doplnění nové soustavy urychlující zahřívání motoru.

Platforma TNGA zlepšuje bezpečnost, jízdní vlastnosti i pohodlí a zajišťuje tichou jízdu
Těžiště nové Toyoty Prius se oproti předchozímu modelu snížilo, což se odrazilo v mimořádně dobré stabilitě a minimálních náklonech při rychlém průjezdu zatáčkami.

Platforma TNGA pomohla o více než 60 % zvýšit torzní tuhost (v porovnání s předchůdcem). Důvodem je nasazení technologie spojování laserem s housenkovými svary (ta ve srovnání s bodovým svařováním umožňuje zmenšit rozestupy mezi svarovými místy na rámu), použití lepení kovů u konstrukčních prvků karoserie a dále zástavba prstencových výztuží do konstrukce rámu.

Všechna uvedená vylepšení se následně odrazila v jistějších a stabilnějších jízdních vlastnostech.

Toyota u nového modelu zvýšila míru zastoupení plechů z vysokopevnostní oceli ze 3 na 19 % (za použití odolné a lehké oceli tvářené za tepla, vykazující mez pevnosti v tahu nejméně 980 MPa).

Karoserie nové Toyoty Prius byla kromě toho navržena tak, aby splňovala nejpřísnější bezpečnostní standardy GOA (Global Outstanding Assessment). Výsledkem provedených změn je lehký a odolný rám s parametry kolizní bezpečnosti na vrcholu třídy.

Výška sezení předních cestujících v Priusu se snížila o 59 mm, což ve spojení s optimálním umístěním volantu a pedálů přineslo přirozenější a pohodlnější polohu při řízení v zájmu potlačení únavy a lepší ovladatelnosti.

Toyota vyvinula pro Prius zcela nové zavěšení zadních kol s dvojitými lichoběžníky, které přináší lepší ovladatelnost, stabilitu i jízdní pohodlí, včetně zásadního zlepšení útlumu rázů přicházejících od kol.

Vyšší tuhost karoserie přispěla k potlačení vibrací i hluku. Technologie spojování laserem s housenkovými svary rovněž pomáhá potlačit hlučnost v celém vozidle díky menším rozestupům mezi jednotlivými svarovými spoji.

K mimořádně tiché jízdě přispívají viditelná zlepšení v oblasti oken a dveří, stejně tak jako v méně nápadných místech kolem podlahy a stropu.

Po nejnovější aktualizaci softwaru hybridní soustavy Toyoty Prius se zlepšila subjektivně vnímaná akcelerace, kdy vůz vykazuje hladkou a přímou odezvu v nižším pásmu otáček. Toyota dále doplnila novou funkci k dalšímu zvýšení požitku z jízdy po navolení režimu Power.

Adaptivní systém nepřetržitě sleduje charakter akcelerace a hodnoty bočního zrychlení s cílem určit, zda si řidič přeje jet dynamičtěji. Systém se tomu dokáže přizpůsobit a nastavit sportovnější akceleraci i zpomalování.

Zcela nový Prius používá nově vyvinutý aktivní hydraulický posilovač brzdové soustavy s rekuperací, jenž stojí za lepší zpětnou vazbou při brzdění a vyšší mírou kontroly při současném snížení hlučnosti.

Široká výbava vyspělých technologií příslušejících modelu Prius

Zcela nový Prius nabízí mimořádně funkční a spolehlivý bezpečnostní paket Toyota Safety Sense na bázi kamery a radaru, umožňující zcela se vyhnout případným nehodám, nebo alespoň zmírnit jejich následky.

Balíček Toyota Safety Sense spojuje čtyři stávající technologie aktivní bezpečnosti od Toyoty: předkolizní bezpečnostní systém (PCS) rozpoznávající chodce a jiná vozidla, systém pro hlídání jízdních pruhů, automatická dálková světla a adaptivní tempomat.

Podpůrnou roli hraje inteligentní ultrazvukový lokátor snažící se předejít nehodám při pomalých manévrech (nezávisle na používání plynového nebo brzdového pedálu); současně omezuje škody, které by v případě střetu mohly nastat.

K dalšímu zvýšení bezpečnosti napomáhá varovná funkce, která pomocí ultrazvukových senzorů na bocích vozidla upozorňuje řidiče na riziko střetu při odbočování.

Řidiči uvítají i nový inteligentní parkovací asistent SIPA od Toyoty, jenž prostřednictvím ultrazvukových senzorů rozpoznává okolní objekty a volná parkovací místa. Řidič zastaví s vozem před volným parkovacím místem a stiskem jediného tlačítka mu systém pomůže bezpečně zacouvat do cílové pozice.

Zlepšila se i přesnost uvedeného systému. Ultrazvukové senzory dokáží rozpoznat překážky i v případě, že se to zadní kameře nepodaří.

Prius je vybaven i systémem pro sledování mrtvých úhlů, jenž upozorní na jiný vůz jedoucí vlevo či vpravo ve chvíli, kdy se řidič snaží přejet do jiného pruhu. Řidič je upozorněn na přítomnost jiného vozidla v mrtvém úhlu rozsvícením LED kontrolky v příslušném vnějším zpětném zrcátku.

Prius nové generace je vybaven jedinečným přístrojovým štítem s moderním a snadno čitelným barevným displejem 4,2″ typu TFT. Obrazovka vpravo ukazuje rychlost, zbývající množství paliva a další základní údaje, zatímco nalevo je multiinformační displej (MID) ovládaný pomocí spínačů na volantu.

Displej HUD, v rámci modelové řady Toyota vůbec poprvé barevný, promítá na přední sklo rychlost vozidla a další upozornění s cílem zamezit zbytečnému přeostřování zraku řidiče při sledování přístrojů a vozovky.

Volant obšitý umělou kůží je vybaven vyhříváním pro maximální pohodlí za jízdy v chladných dnech. Klimatizace s technologií S-Flow automaticky přesměrovává proud vzduchu pouze do míst, kde sedí cestující, čímž zvyšuje pohodlí a zároveň šetří palivem.

Zcela nový Prius používá i nedávno představený bezpečnostní paket ITS Connect od Toyoty, jenž na základě vzájemné komunikace mezi vozidly a mezi vozidlem a infrastrukturou zprostředkuje řidiči takové informace týkající se bezpečnosti, které nelze pomocí palubních senzorů zjistit. Jde například o dopravní informace nebo upozornění na přítomnost vozidel či chodců v mrtvém úhlu výhledu.

Pohon E-Four pro bezpečnou jízdu na zasněžených cestách

Prius bude vůbec poprvé vybaven systémem pohonu E-Four (elektronicky řízený pohon všech kol), jenž prostřednictvím výkonného elektromotoru na zadní nápravě vypomáhá dle potřeby spalovacímu motoru a elektromotoru vpředu, čímž průběžně optimalizuje rozdělení hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy.

Pohon E-Four tak za nepříznivého počasí a na kluzkých vozovkách zajišťuje jízdní dynamiku a schopnosti, které bychom očekávali pouze u vozů s pohonem všech kol.

Kompaktní a lehký systém, jehož dopady na spotřebu paliva jsou jen minimální, je prakticky zabudován v zadní části vozidla, aby nezmenšoval prostor pro nohy či zavazadelník. Objem zavazadlového prostoru u provedení se systémem E-Four (s rezervním kolem) je 457 litrů, tedy shodně jako u modelu 2WD (rovněž s rezervním kolem).

tisková zpráva

16 Comments on “Toyota Prius 4. generace: vše, co potřebujete vědět”

  1. Co stále všichni mají s
    Co stále všichni mají s tím dojezdem na baterii, ten je u hybridu naprosto nepodstatný (na rozdíl od plugin hybridu). Hybrid = benzíňák s slektronickou převodovkou s plynule měnitelným převodovým poměrem, baterie zde má pouze vyrovnávací funkci, případně vykrývá slabá místa atmosférického motoru běžícího v atkinsonově cyklu. Skutečnost, že auto dokáže jet kousek na zbytkovou energii z baterie je spíše jakýmsi vedlejším efektem. Použití e-cvt převodovky tady v zásadě umožňuje použít jednoduchý benzínový motor naladěný na vysokou tepelnou účinnost při zachování dobré dynamiky (kterou zaručuje velký točivý moment elektromotorů a možnost využití energie z oné vyrovnávací baterii, které počítač nedovolí se vybít, vždy jí pokud je to z hlediska účinnosti celého systému výhodné nabíjí spalovacím motorem). Celá věc je úžasně jednoduchá, jelikož ona e-cvt převodovka s baterií nahrazuje i jiné příslušenoství motoru od startéru přes alternátor až po spojku a v zásadě je celý systém mnohem jednodužší a má menší množství pohyblivých částí než klasický automat (žádný HDM) nebo manuál (žádné synchrony a převodové stupě) a konečně i klasické cvt (žádný ocelový řemen, který je obyčejně slabým místem cvt převodovek a mechatronika). Bonusem je pak rekuperace, která záskává zpět část energie a dost možná i vykrývá ztráty způsobené méně efektivním přenosem síly motoru na vozovku, což ale zároveň vykrývá i vyšší tepelná efektivita a pokročilé řízení motoru (nezávislost otáček na rychlosti jízdy).

  2. Podľa mňa je to dobrý
    Podľa mňa je to dobrý článok a každý si nájde to čo potrebuje. A ani mne sa auto nepáči,ale ani nemusí,lebo si ho nemôžem dovoliť. A všetkým čo tu neustále kritizujú odkazujem jedno: Ak sa Vám nepáči tak sem nechodte a každý článok sa dá jedným kliknutím vypnúť(pravý horný roh)
    A teraz do mňa!!! 🙂

    1. Autor se zabývá
      Autor se zabývá pocitovými, emocionálními, vzhledovými dojmy, ale podstatné technické parametry téměř vynechává. Mám Priuse z roku 2005 a oproti tomu přibývají s každým dalším modelem jiné prolisy, výstupky i hrany, jako u škodovky, kdy tisícovka měla oblé tvary a 120 už byla hranatá. Mě osobně a dokonce i mojí ženě se víc líbí model roku 2005 než ty novější, včetně tohoto. Je to článek, jako do magazínu pro ženy. Stále jsem čekal, kdy se dočtu, jakou mají kapacitu, výkon a napětí baterie, že spojka tam není, jak je řešeno, že řazení je plynulé, bez cuknutí, jako u jiných automatů, jaké parametry čteme na displeji krom rychlosti a stavu paliva, jaký rozměr mají kola, případně volba rozměru pneumatik, jaké žárovky (halogeny, H4, nebo ledky), denní světla a další, na které jsem si nevzpomněl. Údaj o dojezdu na baterie rozhodně není nezajímavý. Životnost baterií není dána jejich záruční dobou, ale je podstatně delší. Snad to bude platit i u nových modelů, že se tam snad nebudou dávat nějaké kurvíky, nebo jako u Applu je elektronika baterie nastavena na 1000 cyklů, často se dříve nafoukne a nepomůže ani nahrazení článků. V mém 10-tiletém Priusu, který jsem kupoval jetý se 128 tisíci na tachometru, za tři roky najezdil 80 tisc km a krom oleje jsem měnil pouze ramínka stěračů. Na podzim budu dávat nové zimáky, protože na nich jezdím celoročně a nyní dávám výfuk. Mám tedy na tacháči 204 tis.km (nevím jestli mi předchozí majitel utajnil nějaké km a před výročím koupě ještě jedu do Stockholmu) Se 180 tisíci km šla desetiletá Š120 výhodně za 1000Kč na díly. (odešel motor, vzápětí převodovka, plechy byly také nepoužitelné, kupec si povzdechl, že z toho použije snad jenom skla.) Před Priusem jsem měl Hyundai kupé s 1,6 motorem a jen rozdílem spotřeby se mi Prius ze dvou třetin již zaplatil, nehledě k tomu, že u Hyundaje jsem vyměnil ložiska kol a za dva roky hučely zase.

  3. Na marketingové kecy jsem
    Na marketingové kecy jsem zvyklý, ale tohle psal někdo ze třetího ročníku, ne? SLovo markatní nechci aspoň měsíc vidět…

    Prius by si jistě zasloužil lepší podání, tak nějak z té ne zcela pravdivé zprávy usuzuji, že se u Priusu všechno zoptimalizovalo…podobně jako u jiných automobilek a tím se životnost dostala konečně na požadovanou hodnotu – teda automobilkou požadovanou hodnotu…

  4. Prolétl jsem hledajíc info
    Prolétl jsem hledajíc info o baterii a dojezdu na ni, bohužel ofiko zpráva nadále mlží o tom nejpodstatnějším tohoto vozidla a mele o přihrádkách. Takže čekáme dál…

    Jen zopakuji, že pokud cena bude opět kolem 660 tisíc a za 900 tisíc budou PHEV auta typu Volt s dojezdem 85 km, myslím, že rozmachu Priusl zazvonil umíráček. Ale asi už jde více o to vyladit ten základní hybridní pohon pro zbytek flotily stávajících modelů se spalovacími motory a pionýra technologií přebírá vodík s Miraiem…

              1. Je to nerealny trh. Nie je o
                Je to nerealny trh. Nie je o com pisat. Az mimo pidi statikov ako je ČSSR 🙂 zlacnie Li akumulator, a ziska vlastnosti, ze po 9r. a 2r. stati v autobazare bude autiak lacny, aku funkcny, vydrzi dalsich 6r. zobudim sa z mokreho sna a ocitnem sa v utopii.

                Ta technologia je na nieco take zatial nerealna. To jedine dostatocne dimenzovane velke 3F4PAC motory s kotvou na kratko su vacne, a ani tie sa do aut nedavaju.

    1. U hybridu se s nějakým
      U hybridu se s nějakým dojezdem na baterii nepočítá, důležitá je spotřeba paliva. Tak bych to bral tak že dojezd na baterii je prostě nula a konec.
      Jinak s tím umíráčkem nesouhlasím. Ale to bude záležet taky na cenách benzínu a dalších věcech. Taky bych si představoval že by přišli s něčím lepším než je tohle, ale zas tak špatné to není, zvlášť ten pohon zadní nápravy a účinnost motoru. Teda uvidí se až to bude odzkoušené, jak dobré to nebo špatné to je. Koneckonců, rozhodne „trh“, ni ? Dávám to slovo do uvozovek, páč na tyhle ekonomické teorie mám svůj názor…

Napsat komentář