Automobilka Volkswagen konečně rozjela svou „elektrickou ofenzívu“. A nový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE je její důležitou součástí.
foto: Volkswagen
Cena Volkswagen Golf GTE: od 1 009 900 Kč
Dojezd: 940 km (50 km na elektřinu)
Pozn.: dle NEDC
Specifikace
Typ pohonu: plug-in hybrid
Převodovka: automatická 6st. DSG, tři spojky
Motory: 1,4l TSI (110 kW, 250 Nm), elektromotor 75 kW
Celkový výkon: 150 kW/204 koní, 350 Nm
Zrychlení (0-100 km/h): 7,6 vteřiny
Rozměry (d,š,v): 4270 mm, 1799 mm, 1457 mm
Rozvor: 2631 mm
Hmotnost (pohotovostní): 1599 kg
Baterie: lithium-iontová 8,7 kWh (96 článků, 120 kg)
Spotřeba (l/100 km): 1,7
Max. rychlost: 222 km/h
Aerodynamický koeficient: ?
Počet míst: 5
Objem zavazadelníku (l): 272 – 1162
Objem palivové nádrže (l): 40
Palubní nabíjení: 3,7 kW
Rychlonabíjení: ne
Video
Fotky
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen Golf GTE zvolen Ekologickým autem roku 2016
Plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE si rychle získal popularitu zejména v zemích jako je Norsko a Nizozemsko, kde má tento typ štědrou podporu.
Dá sa prerobiť na LPG? 😀
Dá sa prerobiť na LPG? 😀
Podle zkušeností s první
Podle zkušeností s první generací Opel Ampera s podobnou velikostí a plug-in konfigurací – energie v baterii k dispozici je okolo 10 kWh, tedy o něco vyšší než GTE, dojezd při rychlostech do 80 km/h a mírném HV/AC je opravdu těch 40 km, v létě asi bude možno jít na až 60 km v obcích a meziměsto.
O co u plug-inů dnes hlavně jde? Je to ta snaha vše zvládnout na elektřinu.
Člověka zlobí, že to nemá rychlonabíjení, konstrukční nesmysl by to přitom s touto energií v baterii nebyl, protože iMiEV a jeho klony na stejnou energii disponují ChaDeMo. O co jde – ano, takto velkou baterii i při 13-16A nabíjení dobijete v rámci 3-4 hodin, pokud ale jedete řekněme 30 km na otočku (anebo jen 15 km, ale kvůli nutnosti jet po dálnici spotřebujete ekvivalent energie na 30 km) v rámci 30 minutového vyřizování na místě, je vám pak přítomnost veřejné nabíječky (a to je ještě radost, když dnes v době předdotační na nějakou a k tomu funkční narazíte) s jednou fází úplně naprd a po cestě zpět zapnete chrochtáka. Přitom se dá úspěšně pochybovat, jestli z hlediska účinnosti a životnosti generátoru nebylo bývalo lepší, kdyby běžel delší část cesty, než aby se studený začal převalovat na posledních 3 km jízdy :-/
PS: Ano, člověk může namítnout, že až ten dojezd bude i v zimě 60 km – což by nová generace Voltu/Ampery míti měla – i tak se najdou lidi, kteří zase budou očekávat 80 km, pak zase všichni budou chtít 100 km… Pro mě osobně by plug-in měl zvládat 80-100 km do 80 km/h za každého počasí, abych prostě ten motor nespouštěl častěji, než opravdu při víkendové nebo služební cestě daleko za město.
Může mi někdo vysvětlit,
Může mi někdo vysvětlit, proč to auto stojí milion? Když si vezmu klasický golf s hodně slušnou výbavou, tak 500.000,- je moc. Baterie +100.000,- a řekněme na motor a další součásti + 100.000,- Kč. Takže přirážka k marži, jenom za to, že je to hybrid je 300.000? Kromě „standardní marže“?
Nebo to špatně počítám???
Pokud má pravdu
Pokud má pravdu http://www.vybermiauto.cz/autodata/volkswagen/golf-5dv tak cena 1.4 TSI je 460-585, čili 500 není moc.
Obchodník nejsem, ale počítám, že značnou část ceny hybridu bude tvořit to, že se jich prodá málo oproti ropákům, takže je vše dražší – logistika apod. Např. od dealera BMW vím, že i3 se prodává z nařízení automobilky prakticky bez marže (a stejně je dost drahé, říkám já).
Byl jsem před měsícem v
Byl jsem před měsícem v Amsterdamu a potvrzuji tímto redakci, že tam po silnicích brázdí opravdu hodně VW Golfů GTE, až mě to překvapilo. Bylo jich tam daleko více, nežli VW e-Golfů.
Asi chápu místní poměry v čechách, já upřednostňuji též čistý elektromobil. Výrobce musí však na danou problematiku hledět více globálně, proto tato auta vyrábí. Celkové prodeje tohoto typu GTE jsou světově větší, nežli e-Golfa, tak to prostě je. To samé je s Audi A3 e-tron. V Norsku a Nizozemí se jich prodalo velmi slušné množství. U nás to bude ojedinělá záležitost. Je to dáno hlavně tím, že je tam úplně jiná legislativa a výhody pro tento typ vozidel. Chápu obavy z poruchovosti, když je tam úplně vše dohromady – benzín + elektro. Nechápu jen, proč VW zatím stále nemontuje, do svých modelů e-Golf silnější palubní nabíječku 7,2 kW, která je v sériové výbavě na trhu USA v modelu e-Golf SEL.
Minuly tyden jsem byl v
Minuly tyden jsem byl v Londyne a (kdyz pominu ty jejich hnusne taxiky), tak snad kazde druhe az treti auto byl Prius. Hybridy jsou fuj asi jen na serveru hybrid.cz 😉
Každému dle libosti.
Cesta
Každému dle libosti.
Cesta přidání další složité techniky je cesta do pekel. Jestli se má lidstvo dožít 3. tisíciletí, pak je třeba věci zjednodušovat. Trochu mimo, ale mrkněte na úspěch Minecraft.
Ano, kdyz jednoduche reseni
Ano, kdyz jednoduche reseni funguje, tak ji lepsi (jakkoliv hybrid je pridani par relativne jednoduchych a overenych komponent a alespon u Priusu jsem neslysel, ze by se to nejak sypalo).
Ale nebudeme si lhat do kapsy, ciste EV zatim primarni a jedine auto neni (az na par nadsencu, co jsou ochotni na delsich trasach trpet:) nebo na par nadsencu, co muzou vyvalit 3M).
Ale jinak muj soukromy nazor je, ze za tim boomem v Londyne bude spis nejaka dotace nebo danova uleva nez ekosmysleni (hledat se mi to nechce).
Vjezd do centra mají
Vjezd do centra mají zadarmo. Spalováky musí zaplatit, a ne málo.
Promiňte, můžete mi
Promiňte, můžete mi někdo říct, k čemu to auto vůbec je dobré? Plugin hybrid co čistě na elektřinu ujede kolik? 30 km?
To je vývoj, třeba můj
To je vývoj, třeba můj momentální plugin hybrid na baterku jen nastartuje 🙂
na ježdění 15 km do
na ježdění 15 km do práce a 15 km zpět do garáže za 2,5Kč/kWh = 50kč/100km
To mě říkej, že mi to
To mě říkej, že mi to stačí, když do práce a zpět mám 56,8km a to nesmím na nákup…
Takže prosím, už řestaňte psát vaši životní zkušenost jako fakt, který platí pro zbytek populace a kdo to rozporuje je placen ropnou lobby…
To mi mluví naprosto z
To mi mluví naprosto z duše.
Lidí, co dojíždí denně do práce znám desítky a kromě 3 to mají všichni nad 30km jedna cesta.
Už vidím, jak si budou kupovat prcka za milion aby si řekli: „Můžu to jet na elektřinu.“
No vidíte a u nás v práci
No vidíte a u nás v práci v Praze je to takto (vzdálenost jedna cesta): denní dojížděči autem: 28km, 77km, 7km, 7km
Já střídám auto (24km), kolo (20km) a MHD.
15km do práce? To jezdi na
15km do práce? To jezdi na kole a vyjde to úplně ekologicky
V zimě?
V zimě?
Naše babičky a
Naše babičky a dědečkové jezdili i v zimě 😀
Ne, vážně, kolik lidí dojíždí pod 10 km do práce autem? Kolik lidí znáte, že si můžou v práci vytáhnout oknem prodlužku a nabíjet si auto v práci za firemní prachy? Kolika lidem v práci by udělali hodiny na dobíjení si svého auta?
Tak ujede to 40 km, tedy 20
Tak ujede to 40 km, tedy 20 tam a 20 zpět. A takovou vzdálenost už jezdí autem hodně lidí. Např. i proto že prostě nemají jinou možnost.
Ještě si dovolím
Ještě si dovolím dodat.
Pokud bych nemohl nabíjet v zimě v práci, tak by to pro mě znamenalo, že bych z práce jel ve vymrzlém autě jenom proto, abych měl elektromobil a dojel. Nebo se mi zapne benzín a potom nevidím rozdíl, těch pár km na elektřinu.
Ano, do velkoměst, kde skáče člověk v koloně se elektrika určitě hodí, ale toto auto nikdy asi nebylo koncipováno na jízdu čiště na elektřinu do práce a z práce.
Palubní nabíjení: jen 3,3
Palubní nabíjení: jen 3,3 kW 1-dno fázově … Jak dlouho že se ten krám nabíjí ?? :DD
acho jo to je nudná vyškubaná přepálená konzerva
Nabíjení trvá zhruba tři
Nabíjení trvá zhruba tři hodiny.
jakým typem dobíjení ?
jakým typem dobíjení ? AC230V/16A ?
Ano. Abych to upřesnil,
Ano. Abych to upřesnil, podle oficiálních materiálů je to 3 hodiny 50 minut při nabíjení z běžné domácí zásuvky a 2 hodiny 20 minut při nabíjení přes Mennekes Type 2 nabíjecí stanice/Wallboxy. S autem by tedy měly být dodávány dva nabíjecí kabely.
Baterie: lithium-iontová
Baterie: lithium-iontová 8,7 kWh a dojezd na elektřinu 50 km a to je NEDC že?? takže sotva 20cku :))
Dle zkušeností prvních
Dle zkušeností prvních uživatelů se dojezd pohybuje kolem 40 km čistě na elektřinu.
tak to pardon to nebude asi
tak to pardon to nebude asi NEDC.
40 km je celkem slušných na cesty do práce a zpět 🙂
benzín Motory: 1,4l TSI bez
benzín Motory: 1,4l TSI bez filtru DPF jak ukládá €jronesmyslná norma podobně jako NEDC
jj
video.aktualne.cz/dvtv/pul
jj
video.aktualne.cz/dvtv/pul-milionu-lidi-s-rakovinou-bude-hur-nemocni-v-cesku-pribyv/r~a7882b6eea9111e5819a002590604f2e/?utm_source=atlasHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-0
tahá sebou Převodovka:
tahá sebou Převodovka: automatická 6st. DSG aby vy Vrchlabí měli co žrať 😉
automatická tři spojky ??
automatická tři spojky ?? tj to bude hooodně drahý servis. výměna kapalin po 50.000 km …. nebo do uvaření
Servis DSG je tak 8000Kč co
Servis DSG je tak 8000Kč co 60.000km. Tak kdo má na auto za mega s tím nemá problém. Kdo to koupí jetý s tím ale také musí počítat.
Je to složitý (velmi složitý) pohonný systém. Snadno se něco vysype.
1) To je 0,13kč na kilometr
1) To je 0,13kč na kilometr vyšší náklady jenom na této převodovce.
2) Musím platit vyšší náklady co má spalovák vůči elektromobilu.
3) Musím platit vyšší náklady co má elektromobil vůči spalováku.
Takže mám vyšší náklady na provoz vůči všem technologiím a navíc vyšší náklady na převodovku? Nevím, ale každý kdo si to koupí nemyslí ekonomicky, ale „cool“ myšlením. Asi moderní ekonomové ala Plzeňská VŠ?
Vtipné je proč třeba v USA nakupují zetory, protože nemají drahou elektroniku a farmáři si to mužou levně nechat opravit. Ale tito lidé opravdu myslí ekonomicky narozdíl od těch co mají peníze vydělané „levně“, takže jim nevadí se chovat neekonomicky.