Na autosalonu v Paříži japonská Honda představila svůj nový Jazz Hybrid. Malé auto vybavené mild-hybrid pohonem IMA slibuje spotřebu kolem 4,4 l/100 km a dostatek prostoru uvnitř. Kromě toho se šušká, že Honda uvažuje o obživení hybridního Accordu.
Honda na vývoji svého hybridního pohonu IMA pracuje už dvacet let, polovinu téhle doby ho prakticky využívá. Aktuálně uvedla na trh malý sportovní model Honda CR-Z, chvíli předtím to byl nový Insight. IMA není tak úsporný typ pohonu jako Hybrid Synergy Drive, který využívá Toyota např. v modelu Prius a dalších, ale zato je levnější.
Právě to hraje do karet i novému modelu Honda Jazz Hybrid. Malé auto se může pochlubit 1.3l benzinovým motorem i-VTEC a vnitřním prostorem stejným, jako mají čistě benzinové verze. Kufr má objem 300 litrů, sklopením zadních sedaček získáte 831 litrů.
Prodeje Hondy v Nizozemsku dělají z 68% hybridy
Honda chystá plug-in hybridy, elektromobil na rok 2012
Honda ponúkne hybridný Jazz za 16 570 dolárov – hybridná vojna môže začať
Podobně jako Insight a Civic Hybrid bude moct také Jazz Hybrid jet v nízkých a středních rychlostech pouze na elektřinu. Tím by mělo auto dosáhnout na průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km a emise 104 g/km. Mělo by jít o jedno z nejlevnějších hybridních aut na trhu s cenou kolem 17 000 dolarů (v přepočtu kolem 330 000 Kč). Prodávat se začne příští rok.
Obě hlavní japonské automobilky – Honda a Toyota, jako kdyby se v posledních pár letech předháněly, která to s hybridy myslí víc vážně. Prozatím je jasnou odpovědí Toyota, ale Honda dotahuje. Objevily se totiž spekulace o tom, že se chystá obnovit také svůj hybridní model Accord.
Ten se původně objevil na trhu už v roce 2004, šlo o teprve třetí hybrid automobilky. Namísto šetrnosti a spojení původního čtyřválce ale Honda vsadila na výkon a do Accord Hybridu namontovala šestiválec plus svůj hybridní pohon. K už tak dost slušným 240 koním tak přibylo dalších patnáct. Jenže spotřeba zůstala někde na 9,4 l/100 km pro město a 7 l/100 km na dálnici.
Jinými slovy, žádné terno. Toho si všimli i zákazníci, které do té doby nebyli zvyklí na výkonné hybridy, a tak se prodalo méně než 6000 kusů hybridního Accordu. V roce 2007 tak byla jeho výroba ukončena. Jenže nyní se podle Automotive News chystá Honda jeho výrobu obnovit. Specifikace ani cílové zaměření auta zatím vůbec není jasné. Půjde Honda opět cestou výkonu, anebo raději zvolí hospodárnost?