Autosalon v Detroitu přinesl jasné poselství. Spotřeba je teď to o co v nových autech doopravdy „jde“. Potvrzuje to hned několik praktických příkladů. Nová auta velkých amerických automobilek jsou malá a mají nižší spotřebu.
New York Times přinesly zprávu, že nový šéf General Motors Dan Akerson nakázal svým produktovým manažerům, aby plánovali nové produkty s tím, že barel ropy bude stát 120 dolarů a galon benzinu přes 4 dolary.
Automobilky začínají stavět nové modely automobilů tak, aby je mohly nabízet v několika různých verzích. To znamená benzinové, naftové, hybridní, případně čistě elektrické. Všechny verze by měly sjíždět z jedné výrobní linky, aby byla zachována maximální ekonomičnost výroby.
Dobrým příkladem výše uvedeného je např. nový Ford Focus. Ten má na trh přijít v benzinové verzi, ale také jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil (Ford Focus Electric), to vše během roku 2012.
Podobně nový Mercedes ML 450 bude k dispozici v benzinové verzi, jako diesel nebo hybrid. Flexibilita podvozku a jednotlivých modelů je další předzvěstí přicházející budoucnosti.
O tom, že čas SUV alespoň na některých trzích končí svědčí i to, že „detroitská trojka“ uzavřela od roku 2004 celkem 17 továren, které předtím SUV vyráběly.
Namísto toho je s pomocí stamilionových investic přeměnili na továrny vyrábějící menší auta, případně auta s alternativním pohonem jako jsou elektrická nebo hybridní.
Ford přidá Start-Stop systém do konvenčních vozidel
Menší auta se zároveň poprvé v historii Spojených států začínají stávat ziskovým segmentem. I z toho důvodu, že snížení spotřeby je nařízeno legislativně novými zákony přijatými vládou Spojených států, Evropské unie a dalšími regiony.
Nejde tedy jen o laskavou snahu automobilek potěšit srdce zákazníků tím, že jim nabídnou krásná malá auta, která nic nežerou. Americká vláda kupříklad nařídila automobilkám, aby do roku 2016 snížily průměrnou spotřebu svých aut o 30%. A do roku 2025 ještě výrazněji.
zmena moze byt aj ked
zmena moze byt aj ked dospejete a zacnete chapat hodnoty.. neberiem vam pekne predstavy o ekologii a elektroautach, al ze nahradia spalovaky ci co sa to tu omiela dookola, to je take uz mi to neda, asi akoze vsetci budu raz dobri a na svete bude len mier a laska:) ja by som tez bral elektro, lebo zevraj prevadzkove naklady by mali byt super a jazdil by som do kosic za 5 evra.. bolo by to naozaj zaujimave ak by som v tom mal zdarma parkovanie v meste aj nabijanie.. al zivot neni len o snivani, a ked dnes kupim dizlaka na 5litrov v slusnom stave zadny elektron zmysel pre mna nedava a nebude davat ani o dva roky ked budu lacnejse o 6% a 2% statnej dotacie.. al jazdenka na baterky to je tez hlupost do by to cel.. a o tych teslach ani nehovorim, hracka pre zbohatlicke deticky, aby mohli sa chvalit pred kamosmi.. al zeby sme mohli byvat v jej kufri vtedy by stala za ty love.. normalnemu cloveku vysvetli dvere otvarajuce sa do plafonu, al ak to dava naky zmysel nekomu mam skvely ponikatelsky plan na dvere do domu myslim ze to este nikto nevyraba.. aa ze co vlastne chces robit s autom na kabel za 50,000 evra mi povedz negdo.. a dalej o te ekologii bude to akoze podla vas lepse ked kazdy bude mat doma 30Kwh baterku v aute a 30Kwh pod stolom na Tv a pracku ..snad s 10 rocnou zivotnostou.. lepse bude iba tomu do ti ju preda.. zacinam sa bat o nase deti a o ty papousky
Myslím, že největší
Myslím, že největší překážkou nejsou ani tak dobíjecí stanice, jako nesmyslně vysoká cena. Pokud neklesne na přijatelnou a hlavně opodsatněnou, výši nemá smysl o elektromobilu ani hybridu uvažovat.
Proč pořád lidi
Proč pořád lidi papouškujete tyhle nesmyslný argumenty.
Co je na tom divnýho, že je cena zatím mimo? Je to stále ještě malá série. Jako cokoli co je nové, je drahé to je snad jasné ne!
První LCD televize také stala půl milionu a kleslo to az s masovou výrobou.
Já bych taky chtěl aby už cena byla za polovic ale to bude tak nejdřív za 2 roky pak to bude zajímavé.
Cena EV je umele
Cena EV je umele nadhodnocovana. Automobilky zatim nemaji v planu opustit vydelecne spalovaky. Az se spalovaky nebudou dobre prodavat, automaticky prejdou k EV. Pak pujde cena rapidne dolu. Diky Tesle maji automobilky nastesti trochu horici koudele u zadku.
Myslím si že až nastoupí
Myslím si že až nastoupí hromadně el.auta bude veliký nedostatek už tak zminované el.energie.Cena eanergie dramaticky stoupne…..s tímto problémem si hlavu moc lidí neláme a to je veliká chyba…dotkne se to nás všech….Vacek
Kdybyste trochu hledal, tak
Kdybyste trochu hledal, tak zjistíte, že si tím lámalo hlavu plno lidí a všichni došli k jednoznačnému závěru, že i při masovém nástupu elektromobilů bude nárůst spotřeby elektřiny minimální (v řádu jednotek %). Naopak, elektromobily nabíjející se převážně přes noc, kdy je elektřiny nadbytek, výrazně přispějí ke stabilizaci sítě.
Vlivem rozšíření
Vlivem rozšíření obnovitelných zdrojů elektřiny v posledních letech, je zatím přebytek při větrném počasí (severní pobřeží Evropy) a také při slunečném počasí (např. i území ČR). V noci je zas přebytek z klasických tepelných elektráren.
V tomto ohledu by elektromobily opravdu mohly být přínosem (stabilizace elektrické sítě, nižší náklady na dovoz ropy).
A obavy, že by elektromobilů bylo více nežli spalováků … to v dohledné době nehrozí.
Vlivem obnovitelných
Vlivem obnovitelných zdrojů je nestabilní síť jako celek a elektromobil co se nabíjí v noci nic nezmění už z principu.
Dám proti otázku, když večer přidedu domů a dám nabíjet, jak stabilizující prvek bude mít na výkyv díky fotovoltaice?
Nebo jak stabilizující bude, když sice připojím, ale vítr nebude večer foukat?
Chápete, že obnovitelné zdroje májí pro síť problém neříditelnosti zdroje el. energie a elektromobily jako spotřebič, který má potřebu konstatnícho odběru toto vůbec neřeší?
Tím neříkám, že bude dražší elektřina, bude spíše zavedena daň z auta či daň za kilometr pomocí satelitního sledování.
Říká se tomu noční
Říká se tomu noční proud – elektřina je z důvodu přebytku v noci prodávaná levněji. A ta elektřina se vyrábí i v atomových a uhelných elektrárnách. Navíc nebudeme posílat peníze šejkům a do Ruska, ale zůstanou doma nebo alespoň v Evropě.
Řekl bych, že se pletete.
Řekl bych, že se pletete. Podle mne je to přesně obráceně. Voda slunce, vítr se dají velmi jednoduše regulovat. Tj. vypnout / zapnout podle potřeby. To ty vaše super kouřící uhelné elektrárny jen tak nevypnete, nebo naopak nenastartujete když se najednou zvýší spotřeba. Jaderná elektrárna ta je na to vůbec nejhůř ta nejde regulovat prakticky vůbec!
Proto máme v ČR energetický mix, kde každý zdroj hraje ty svoje housle. Jádro cca 30-40% jako základ, uhlí máme nyní 50%, a pak ten zbytek. OZE, máme u as je s hooooooodně málo chtělo by to ví na úkor uhlí. Samozřejmě je nesmysl 100 % ale to co máme dnes je málo.
Odpověď na Vasi otázku je nasnadě. Žádný vliv to mít nebude protože to co popisujete je z principu nesmyslné. Cílem nočního proudu je právě snížit ztráty uhelných a JE elektráren, které musí jet i v noci a ta vyrobená elektřina se MUSÍ spotřebovat. Proto výrobci elektřiny zavedli noční proud. A je jedno jaký spotřebič v noci připojíte. Typicky jdou bojlery a topení ale výborně k to bude přispívat i Elektromobili jako další spotřebič který se dá pustit přes noc.
Krásné, jak svoje vlastní
Krásné, jak svoje vlastní obavy si projektujete do údajného nelámání si hlavou ostatních. Nebojte, tuhle záležitost řeší tisíce a tisíce lidí po celém světě. Ale tihle lidé zároveň vymýšlí i řešení a jako velký problém to nevidí.
Jediný, kdo si tu opravdu láme hlavu, jste Vy sám.
Takže rada pro Vás: méně se strachujte, otevřete pořádně oči a hlavně svojí ustrašenou mysl a uvidíte, že řešení se již nalézají.
Kdybyste trochu použil
Kdybyste trochu použil rozum, zjistil byste že už je tohle dávno vyzkoumane a že takový problém nenastane. Je to jednoduché za prvé nástup a výměna spalovaků je velmi ale opravdu velmi pozvolna na síť to prakticky nemá vliv. Nikdy si totiž nevymění svá draze koupena auta 1000 lidí najednou v jeden okamžik, zvlášť u nás ne. Takže černý katastrofický scénář jaký popisujete nikdy nenastane.
Za druhé. Je statistický dokázáno že 90% elektromobilu se nabíjí v noci v průměru jednou za 2 až 3 dny. Proč myslíte že ty automobilky mají všechny auta napíchnouta a posílají jim data domů.
To daleko víc se sítí zamávali plazmové televize které jdou velmi jednoduše koupit a pořídí si je klidně najednou několik 10-tek tisíc lidí.
Spotřeba elektřiny stoupá sama bez elektromobilů. Ano s Elektromobili to bude o 1 procento víc.
A za třetí ČR má obrovský přebytek elektřiny kterou vyrážíme a prodáváme sousedům, že by stačila na milion elektromobilu!
Jen za minulý rok ČR prodala asi 16 tWh elektřiny! Tak si to spočítejte když jeden elektromobil žere cca 20 kWh/100km
Je zajímavé, že po sto
Je zajímavé, že po sto letech, tehdy Ford elektromobily prakticky zazdil, je vytahuje jako vlajkovou loď. Zní to jako dobrý vtip. Některé věci prostě musí uzrát. Ale že to bude trvat 100 let to myslím nečekal ani největší pesimista. Viz wiki Ford_model_T
Neni zase na tom nic moc
Neni zase na tom nic moc divneho.Je to o vyvoji a pokroku technologii.Možna se v budoucnu nadějeme renezance parnich Sentinelu,jež ve sve době byly take převalcovani levnějšimi spalovacimi motory.
u americanov male auto s
u americanov male auto s malym motorom, je europske auto strednej triedy s velkym motorom. americania sa echt haklivy na to aby nemali male auta ako maju tkzv. europania. ide hlavne o sirku, tie maju zasadne sirsie, dlhsie uz ani nie, poniektore sa dokonca uz aj zmestia do podzemnej garaze obchodneho centra 🙂
u nich teraz hrozi cena benzinu taka aka je u nas uz davno, ba dokonca vyssia. len odkladali nevyhnutelne a zili ako prasa v zite, kym to slo, ved oni ani nezinkuju plechy, ich auta su velke ale technologicky jednoduchsie nez europske, preto ich maju lacnejsie, tiez nemaju tak prisne pravidla u malovyrobcu aby auto akekolvek aj prerobene vobec mohlo behat po cestach, maju na to jeden jednoduchy ukon, tu u nas o tom mozeme snivat.
staci im dovazat felicie 1,2 48kW a hned usetria, ale nik by to u nich nekupoval.
Myslim, ze spotreba aut so
Myslim, ze spotreba aut so spalovacim motorom by sa dala znizit o cca 20% aj bez pouzitia baterii. Vyzadovalo by to ale prepracovanie zvduchovej rekuperacie auta. V minulosti dokonca vraj existovalo aj seriovo vyrabane auto, ktore tento system pouzivalo. V dnesnej dobe by to dokonca mohlo byt radovo lacnejsie riesenie, ako elektricky hybrid. Start&stop by v takychto autach usetril dalsich 10%, Takze 30& uspory by bola dosazitelna hodnota.
Spotrebu znižujú
Spotrebu znižujú konštruktéri od počiatku výroby automobilov.
Príliš dole to už u klasických motorov asi nepôjde – je najvyšší čas na zmenu…