Škoda vyrábí nové, efektivnější benzinové motory

redakce - 06 Prosinec 2012

Automobilka Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výrobu nových benzínových motorů. Výrobní kapacity motoru EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI činí maximálně 2200 vozů denně. Tyto agregáty s přímým vstřikováním se budou montovat primárně do modelů značek Škoda, dále pak také do vozů Audi, Seat a VW. Výhody nových motorů je nižší hmotnost, spotřeba i emise.Škoda Auto továrna výroba benzinového motoru

Škoda v hlavním závodě v Mladé Boleslavi rozjela výrobu motorů řady EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI.
foto: Škoda Auto

„Pokračujeme v rozšiřování našich kapacit pro výrobu motorů a převodovek,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Výroba motorů řady EA211 posílí naši výrobní základnu v České republice a podtrhuje důležitou roli produkce společnosti Škoda Auto pro koncern Volkswagen.“

Pro odpovědné nakládání s přírodními zdroji v rámci trvale udržitelné mobility jsou optimalizované spalovací motory velice důležité. Proto byly vyvinuty zcela nové generace benzínových a naftových motorů, které se budou postupně objevovat v paletě modelů koncernu Volkswagen.

Koncernová řada motorů EA211 zahrnuje celkem čtyři varianty tří- a čtyřválcových motorů o zdvihovém objemu 1,0 až 1,6 litru. Čtyřválce TSI, využívající čtyřventilovou technologii, určují nové standardy v energetické účinnosti, odlehčenou konstrukcí a výkonem.

Nižší vnitřní tření, snížená vlastní hmotnost a optimalizovaný teplotní management výrazně snižují spotřebu a emise. Zkratka TSI (Turbocharged Stratified Injection) je speciální typ přímého vstřikování paliva a stlačování směsi benzínu a vzduchu pomocí turbodmychadla.

Zahájení výroby motorů generace EA211 ve variantách o zdvihovém objemu 1,2 a 1,4 litru je už druhým náběhem ve výrobě agregátu společnosti Škoda v rozmezí několika týdnů. Od října vyrábí závod ve Vrchlabí dvojspojkovou převodovku DQ200 pro koncern Volkswagen.

Kapacita činí v současné době 1.000 převodovek denně. Do poloviny roku 2013 bude závod vyrábět až 1.500 převodovek denně.

Rozšiřování výroby agregátů je součástí rozsáhlého investičního programu společnosti Škoda Auto v České republice. Do něj patří také rozšiřování vývojových kapacit. Automobilka v současné době rozšiřuje své technologické a vývojové centrum v Česaně, v blízkosti hlavního sídla společnosti v Mladé Boleslavi.

Do stavby 21 nových zkušeben motorů a komponent investuje společnosti více než 34 milionů euro – je to jedna z největších investic v oblasti vývoje, kterou jsou v současné době v České republice realizovány.

Koncem července 2012 bylo v Mladé Boleslavi otevřeno nové ‚Lean Centrum’ – centrum pro školení zaměstnanců a dodavatelů na optimalizaci procesů ve výrobě a administrativě. V polovině září byl zahájen provoz nového IT-centra značky.

Škoda v současné době navíc v Mladé Boleslavi rozšiřuje Škoda Parts Centrum pro distribuci dílů a příslušenství. Koncem listopadu pak bylo znovu otevřeno kompletně modernizované Škoda MUZEUM.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Zajímavý tříválcový motor 1L MPI má cítígo. Kde je řízené časování sacích ventilů a jede překvapivě dobře.
Táhne i v otáčkách.
Kdyby tohle dali na motor HTP (Horst Titan Power) tak to by bylo mnohem lepší svezení i bez turba .Taky by to chtělo upravit převodové poměry v převodovce. Nebo přidat 6-ku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm... tak jsme zase pokročily v republice dopředu, všude jinde staví auta na elektřinu a seriově ( nebo s neší serii ) jen tady se plácáme jak neandrtálci po ramenou že máme motor který obsahuje technologii co je již přes deset let známa a vydáváme to za skvělý modernizační počin, a ještě je tu tlupa ovcí co těm troubům na to skočí

kdyby řekli vytvořiy jsme levný elektromotor a k nim progresivní baterie, poblahopřeji takhle...

máme složitý a na opravy drahý motor kde s každým prdem se musí do specialky, se spoustou hejblátek a udělátek se spoustou pohyblívých dílů jenž u motoru jdou do stovek kusu dílů na jeden motor, a půlku těch věcí budem vozit s číny, japonska a td, místo aby navrhl lehký elektromotor jenž standartně obsahuje tak 5 součástek a z toho pouze jednu co se točí, a který by mohli celý vyrobit zde

fakt uspěch, ted už jen dotyčným " vynálezcům " dá statní ceny za inovaci

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TSI motory jedou velmi dobre ale jsou hodne zranitelne a citlive na kvalitu (cenu) benzinu a opravy jsou vzdy v 10kach tisic :-(. Radsi klasicky diesel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TSI motor má vyšší účinnost.

Turbo u vstřikování se projeví vyšší účinností = menší spotřebou. Jenže je to také výrazně složitější motor.

Takže jestli jsem si dřív pořizoval ojetá auta, u motoru TDI a TSI bych už do ojetého nešel. Riziko drahé opravy je tam příliš vysoké.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, u dieselu už ty opravy mohou přesáhnout desítky tisíc a skončit v statisících:). Joudo, najdi si ceny součástí palivové a výfukové (např. DPF) soustavy u těhle motorů a pak u dieselů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam Felicii 1,9D, 350.000km, 15let a jedine co menim je olej (neztrati se ani kapka behem cyklu 20.000km). Beru naftu vsude kde je levna - spotreba 4,5 - 5,5l. Tak kdo je jouda?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TY, protože takový diesel, už nikde nekoupíš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prispevek predtim asi chtel rict, ze ve srovnani s TDI je TSI o neco levnejsi na opravy. Je jasne, ze motory 1,2 HTP a 1,9D jsou opravdu bezudrzbove, kdyz nemaji turbo a pri normalnim jezdeni najedou mraky km.
Taky jsem mel 1,9D se skoro 400tis.km bez problemu. Ale ted jezdim elektro a zatim taky bez problemu a nekdy i zadarmo :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26