Osamělý vlk Volkswagen Nils

Ivo Hradil - 05 Září 2011

Nedávno jsme vás na stránkách našeho magazínu informovali o urbanistickém elektrickém konceptu ingolstadské automobilky . Nyní přichází na řadu se svým konceptem městského vozítka také její sesterská společnost Volkswagen, která hodlá brzy představit ultralehkou elektromobilovou studii nesoucí název Nils.studie Volkswagen Nils

Urbanistický koncept Nils je určen pouze pro jednu osobu
foto: Volkswagen

Futuristicky vyhlížející obou mají shodně zvolené umístění kol, jenž jsou vysunuty mimo karoserii vozu. Volně stojící sedmnáctipalcová kola jsou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem, avšak zde podobnost obou modelů končí.

Studie Nils je určena jen pro jednu osobu a disponuje délkou pouze 3,04 m, což je o 50 cm méně v porovnání s nejmenším produktem německé automobilky . Ani další rozměry neposkytují řidiči příliš mnoho prostoru. Šířka je pouhých 1,39 m a výška 1,2 m. Otevírání dveří je řešeno křídlovou konstrukcí směrem nahoru.

Kostru minielektromobilu Nils tvoří lehký hliníkový rám, díky čemuž se hmotnost vozu i s dostala na úroveň 460kg. Poměrně malý se jmenovitým výkonem 15 kW a krátkodobým špičkovým výkonem 25 kW dokáže vozítko uvést do stokilometrové rychlosti za méně než 11 vteřin. Maximální rychlostní hranice je 130km/h.

Energie z s kapacitou 5,3 kWh by měla vozítku postačit na ujetí 65 kilometrů a na dobití z běžné elektrické zástrčky by měly majiteli stačit pouhé dvě hodiny.

otevírání dveří směrem nahoru je vhodné pro stísněná parkovištěfoto: Volkswagen

Vývoj malého byl podporován německým ministerstvem dopravy, které očekává, že by se podobné vozítko mohlo v budoucnosti stát typickým prostředkem pro dojíždění široké německé veřejnosti do zaměstnání. Podle oficiálních vládních statistik totiž 73,9 % všech dojíždějících od až po Mnichov cestuje do zaměstnání na vzdálenost menší než 25 km. Navíc statistický úřad uvádí, že 90 % Němců dojíždí za prací ve voze osamocen a tudíž by mohl být Nils ideálním dopravním řešením.

„Cílem při vývoji konceptu Nils bylo vytvoření technicky a ekonomicky udržitelného řešení mikromobility, které by mohlo restrukturalizovat formu individuální dopravy směrem k efektivitě a ekologii,“ řekl člen představenstva a šéf vývoje dr. Ulrich Hackenberg.

Debut koncepce Volkswagenu Nils proběhne na domácím , jenž otevře své brány nejprve 13. září pro zástupce tisku a následně i pro veřejnost.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud to bude stat kolem 3000 eur po dotaci, tak to nebudou stihat vyrabet. Stane se to v kazde rodine jako doplnkove posunovadlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na pohľad sa mi páči no zdá sa mi nepraktické. je široké 1,4m no je len pre jedného. na ceste teda zaberá celý jazdný pruh. auto či skôr dopravný prostriedok len pre jedného by mal byť podľa mňa čím užší. tomuto autu by prospelo ak by bolo širšie ešte o tých cca 25 cm a bolo by pre dvoch. a ak by v tom jazdil len vodič aspoň by miesto spolujazdca mohol využiť na batožinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také mi připadá že by stačilo vozidlo typu dálník, v zimě se s tím dá také jezdit. Docela by mě zajímaly nevýhody dálníku - proč se neprosadil tento typ vozidla na trhu/silnicích??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

podobny typ dopravy tu uz mame, je to elektrifikovany velomobil

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé to je, jen co je pravda. Hezké vcelku taky. Ale 4kola se mi zdají zbytečně hodně a využitelnost taky na starou Belu.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol