Nedávno jsme vás na stránkách našeho magazínu informovali o urbanistickém elektrickém konceptu ingolstadské automobilky Audi. Nyní přichází na řadu se svým konceptem městského vozítka také její sesterská společnost Volkswagen, která hodlá brzy představit ultralehkou elektromobilovou studii nesoucí název Nils.
foto: Volkswagen
Futuristicky vyhlížející koncepty obou automobilek mají shodně zvolené umístění kol, jenž jsou vysunuty mimo karoserii vozu. Volně stojící sedmnáctipalcová kola jsou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem, avšak zde podobnost obou modelů končí.
Studie Nils je určena jen pro jednu osobu a disponuje délkou pouze 3,04 m, což je o 50 cm méně v porovnání s nejmenším produktem německé automobilky Volkswagenem Up!. Ani další rozměry neposkytují řidiči příliš mnoho prostoru. Šířka je pouhých 1,39 m a výška 1,2 m. Otevírání dveří je řešeno křídlovou konstrukcí směrem nahoru.
Kostru minielektromobilu Nils tvoří lehký hliníkový rám, díky čemuž se hmotnost vozu i s bateriemi dostala na úroveň 460kg. Poměrně malý elektromotor se jmenovitým výkonem 15 kW a krátkodobým špičkovým výkonem 25 kW dokáže vozítko uvést do stokilometrové rychlosti za méně než 11 vteřin. Maximální rychlostní hranice je 130km/h.
Energie z lithium-iontové baterie s kapacitou 5,3 kWh by měla vozítku postačit na ujetí 65 kilometrů a na dobití z běžné elektrické zástrčky by měly majiteli stačit pouhé dvě hodiny.
foto: Volkswagen
Vývoj malého elektromobilu byl podporován německým ministerstvem dopravy, které očekává, že by se podobné vozítko mohlo v budoucnosti stát typickým prostředkem pro dojíždění široké německé veřejnosti do zaměstnání. Podle oficiálních vládních statistik totiž 73,9 % všech dojíždějících od Berlína až po Mnichov cestuje do zaměstnání na vzdálenost menší než 25 km. Navíc statistický úřad uvádí, že 90 % Němců dojíždí za prací ve voze osamocen a tudíž by mohl být Nils ideálním dopravním řešením.
„Cílem při vývoji konceptu Nils bylo vytvoření technicky a ekonomicky udržitelného řešení mikromobility, které by mohlo restrukturalizovat formu individuální dopravy směrem k efektivitě a ekologii,“ řekl člen představenstva a šéf vývoje Volkswagenu dr. Ulrich Hackenberg.
Debut koncepce Volkswagenu Nils proběhne na domácím autosalonu ve Frankfurtu, jenž otevře své brány nejprve 13. září pro zástupce tisku a následně i pro veřejnost.
Pokud to bude stat kolem
Pokud to bude stat kolem 3000 eur po dotaci, tak to nebudou stihat vyrabet. Stane se to v kazde rodine jako doplnkove posunovadlo.
na pohľad sa mi páči no
na pohľad sa mi páči no zdá sa mi nepraktické. je široké 1,4m no je len pre jedného. na ceste teda zaberá celý jazdný pruh. auto či skôr dopravný prostriedok len pre jedného by mal byť podľa mňa čím užší. tomuto autu by prospelo ak by bolo širšie ešte o tých cca 25 cm a bolo by pre dvoch. a ak by v tom jazdil len vodič aspoň by miesto spolujazdca mohol využiť na batožinu.
Také mi připadá že by
Také mi připadá že by stačilo vozidlo typu dálník, v zimě se s tím dá také jezdit. Docela by mě zajímaly nevýhody dálníku – proč se neprosadil tento typ vozidla na trhu/silnicích??
podobny typ dopravy tu uz
podobny typ dopravy tu uz mame, je to elektrifikovany velomobil
Zajímavé to je, jen co je
Zajímavé to je, jen co je pravda. Hezké vcelku taky. Ale 4kola se mi zdají zbytečně hodně a využitelnost taky na starou Belu.