V Praze jezdí první městský elektromobil v České republice

Od září je v pražských ulicích možné spatřit , který pochází ze sériové výroby. Městský elektromobil italské značky Tazzari je v běžném provozu prvním vozidlem svého druhu na elektřinu v . Za dovozem vozidla stojí společnost , která nabízí městům řešení zlepšování kvality života na poli a spotřeby energií.   


Automobil na jedno nabití ujede 150 km a dokáže vyvinout maximální rychlost 100 km/h. Plně nabít se dá prostřednictvím standardní zásuvky během cca 8 hodin. „Takto si jej může nabít prakticky každý přes noc v garáži doma nebo v práci,“ říká , ředitel společnosti TILI Czech Republic.
„V rámci EU je Praha hodnocena jako metropole s nejvíce a nejvyšší hladinou dopravního hluku. Dle žebříčků společnosti Mercer, časopisu Economist či Monocle je kvalita života pražanů na jednom z posledních míst v . Čistá, nízkoemisní a tichá doprava je základním předpokladem dobrého života ve městě, “ upozorňuje Studeník.

elektromobily - elektromobilita Praha Tazzari Zero

V západní Evropě, a na se elektromobily postupně stávají běžnou součástí městského provozu. letos investuje 50 milionů euro do vybudování tisícovky stanovišť, kde si budou moci Pařížané pronajmout elektromobil. Starosta chce do roku 2015 naplnit ulice britské metropole 100 000 elektromobily a vybudovat síť 25 000 .

elektromobily - Tazzari Zero TILI

Elektromobily mají v ostatních evropských zemích zvýhodněný vjezd do center v rámci mýtného, parkovací místa či dobíjení zdarma a další finanční i nefinanční výhody. „Chceme zahájit co nejširší diskuzi o této problematice také v , která za zbytkem Evropy stále významně pokulhává,“ dodává Studeník.

tisková zpráva

13 Comments on “V Praze jezdí první městský elektromobil v České republice”

  1. Co to je první a co se
    Co to je první a co se myslí pojmem městský? První elektromobil prokazatelně provozoval v Praze ing. Křižík již před 115 lety.Chceme být první? tak podpořme elektromobily a nepišme o nich jen rádoby senzační zprávy. Před 26 lety po Praze jezdil elektrický Trabant,jezdí zde již řadu let asi 8 Peugeotů a 3 Golfy . Tolik naše databáze . http://www.elektromobily-os.cz

    Jaromír Vegr – EKOLO elektromobily

  2. A nezapomeňte při všech
    A nezapomeňte při všech výpočtech vzít do úvahy, že jakmile se elektromobily začnou trochu více rozšiřovat, tak bude zavedena spotřební daň na elektřinu používanou pro jejich dobíjení a zároveň s tím samozřejmě stoupne i cena elektromobilu a dobíječky o náklady na technické zařízení znemožňující dobíjení jinak než prostřednictvím oficiálních registrovaných dobíjecích míst.

  3. Tak zkusime
    Tak zkusime pocitat:
    ——————————————
    Tazzari:
    pokud plati ze poridim za nejakych 20.000E

    ujedu 100Tkm coz je pri prumerne spotrebe elektroauta 10kWh/100km je 10.000kWh a 2kc je pak 20Tkc coz je pri dnesnim kurzu 800E

    SUMA: 20.800E

    ——————————————
    prikladem Skoda Fabia 1.2MPi:
    poridim za 8000E

    ujedu 100Tkm coz je pri prumerne spotrebe po praze 9l/100km je 9000ltr. a 33kc je pak 300Tkc coz je pri dnesnim kurzu 12000E

    SUMA: 20.000E

    ——————————————
    Dal je tu otazka servisu:
    jelikoz elektroauto a konvencni automobil maji az na motor stejne nebo hodne podobne konstrukcni reseni podvozku, rizeni, brzd, karoserie, …, vznika rozdil pouze v udrzbe motoru coz dnes pri 100Tkm zname pouze lit olej, vymenit filtr, vymenit rozvody (v pripade 1,2MPI Skoda se nemeni je tam retez), a prace. Celkem se urcite vejdeme i s nejakou nenadalosti do 1.000E. U elektroauta predpokladejme bezudrzbovost provozu elektromotoru, takze 0E.

    SUMA: Tazzari: 20.800E, Fabia 21.000E po 100Tkm.

    ——————————————
    Takze to je prime srovnani techniky a ted trochu uzivatelsky:

    Tazzi: pocet mist 2
    Fabia: 5

    Dostupnost servisu bude u Skoda urcite jednoduzsi. Je nutne si uvedomit ze elektromobil vam urcine nevezme bezny servis do opravy (nema na to proskolene elektrikare) ale spise specializovany…

    Jizda ve Fabii bude urcite podstatne prijemnejsi nez v Tazzi, v lete (po Praze a nejen po Praze) se asi bez klimatizace jezdit opravdu neda (pro Fabii si ji mohu koupit, Tazzi ji zatim vubec nenabizi). Nenasel jsme ani ze by v Tazzi byl (nebo byl nabizen) system ABS (pro konvencni auta standartem) stejne tak Airbagy… Shrnuto bezpecnost vozu asi pomnerne nesrovnatelna…

    ——————————————
    Do kufru Fabie (i kratke) nalozim urcivice zavazadel nez do Tazzi, patecni nakup uz by urcite mohl byt oriskem…

    ——————————————
    No a ted co mi zbyde za vuz po 100Tkm:

    Tazzi jako auto ktere nevime v jakem bude stavu (zatim neni mezi lidmi zkusenost, jen jakysi prislib vyrobce)… Predevsim bude zrale na vymenu baterii coz bude urcite nemala investice (3.000-5.000E ???), nikdo nevi jak to bude s cenou baterii.

    Fabia jeko auto bez vetsich problemu, vime ze urcite najede dalsich 100Tkm a muzeme ho klidne pouzivat dal…

    ——————————————

    Tento text nema byt nejaky primym hodnocenim a radikalnim odmitnutim jednoho ci druheho. Jedna se spise jednoduche srovnani me jako uzivatele automobilu, jako normalniho cloveka, ktery si nekoupi auto pro radost nebo pro Image, ale z ekonomickych duvodu a jako nutnost pro existenci v dnesnim svete. Nerozebiram take dojez vozu a moznost dobijeni ci tankovani (to uvazujme jako srovnatelne, dane pouzitim vozu ve meste, kde ujedu do 100km urcite a mam k dispozici garaz nebo hlidane parkoviste s dobijeci zasuvkou). Je jasne ze pujde o druhy spise treti vuz v rodine, ze pujde mozna spise o nejakou firniho vyuziti a je jasne ze to bude predvim stranka dalsi podpory elektromobilu ze strany legislativy a mest… to uz ale neni na nas obycejnych lidech…

    ——————————————
    PS: ja si jako druhe ci treti auto zatim koupim tu ojetou Fabii se 100Tkm za necelych 100Tkc, i kdyz jsem opradu fanda do elektromobility…

    ——————————————
    Otazky k zamysleni:
    – opravdu si nekdo mysli ze pri masivnejsim nasazeni si necha stat ujit financni prijem v podobe dane z paliv?
    – opravdu si nekdo mysli ze nam distributori energie daji slevu na zvyseny odber energie, kdyz jim to momentalne prinasi spise problemy?
    – kolik jidi je opradu v takove situaci ze si kupuje auto pro zabavu a koupi si maly elektromobil ktery zabavu neumi ze sve podstaty nabidnout?

      1. Predchvílou som sa
        Predchvílou som sa dozvedel, že cena Mitsubishi MiEV pre Európu by sa mala pohybovať okolo 30 000 EUR.
        To auto má s odretými ušami dojazd 160km.
        Som síce fanda elektromobilov, ale nie som duševne chorý.
        Na naftu budeme jazdiť pekne dlho – presnejšie dovtedy, kým veľké automobilky neskúpia malé firmy, ktoré vyrábajú elektromobily no a do tých zase vrazia peniaze firmy vyrábajúce el. energiu. Kým sa tak nestane bežný človek bude môcť o elektromobile len snívať….
        A mimochodom, tie veľké automobilky musia najprv predať tie ležiaky, ktoré im visia v skladoch.
        Dá sa to ale aj urýchliť – prepustíme milióny ľudí, ktorí robia v automobilkách, ťažia surviny a vyrábajú energiu.
        Za odstupné im ponúkneme elektromobily, pre ktoré nebude energia, lebo sme práve tých, čo ju vyrábali prepustili….

      1. 80tis. km po městě
        80tis. km po městě nenajedete možná ani za 10 let, pokud nejste zrovna taxikář 😉 A to budou dnešní baterie asi tak stejně zastaralé, jako jsou dnes olověné. Nicméně pravděpodobnější je, že už to auto už v té době dávno nebude vaše. A kromě toho, ta udávaná životnost baterií neznamená, že by pak byly na vyhození, ale třeba že se podstatným způsobem, zkrátí dojezd, třeba o třetinu.

Napsat komentář