Autosalon Frankfurt 2011: Ford E-Bike koncept

Americká Ford nepřivezla do pouze zajímavou řadu automobilových novinek, ale poněkud překvapivě ve svém stánku představila i koncept budoucnosti s trochu obligátním názvem E-Bike.

Ford do Frankfurtu nepřivezl pouze automobily, ale i toto elektrokolo. S jeho prodejem však automobilka nepočítá.
foto: Ford

Hned z počátku upozornil, že nemá v plánu elektrokolo uvést do sériové výroby. Podle svých slov si však automobilka chtěla na konceptu E-Bike vyzkoušet uplatnění designérských zkušeností i v progresivně rostoucím odvětví elektrických kol. V budoucnu však nadále plánuje podrobně zkoumat tento směr městské .

E-Bike vyvinul tým designérů Fordu pod vedením šéfa designu Martina Smitha, který na úkolu spolupracoval s německou firmou cyber-Wear, známého výrobce produktů řady Ford Lifestyle. Koncept byl od začátku navrhován tak, aby dokázal oslovit obě pohlaví, ať už svým technickým zpracováním či elegancí.

Srdce tvoří kompozitový rám lichoběžníkového průřezu vyrobený z hliníku a karbonu. Použití materiálů zaručuje vynikající tuhost a pevnost konstrukce při zachování nízké hmotnosti. Konkrétně rám elektrokola E-Bike váží pouhých 2,5 kilogramu.

V rámu elektrokola jsou ukryty s kapacitou 340 Wh, které mají při plném dobití zajistit 85 km. je rovněž ukryt před zraky kolemjdoucích a to v náboji předního kola. Jeho jmenovitý výkon je 350 W a v elektrickém režimu dokáže kolo rozjet rychlostí 25 km/h. Dojezd i rychlost je závislá na režimu jízdy, který si řidič navolí prostřednictvím informačního displeje umístěného na řídítkách. Vybrat si můžete ze tří módů – ekonomická jízda, komfort a sport.

Ford-E-Bikefoto: electriccarsreport.com

Asi největší zajímavostí je použití magnetostriktních snímačů využívaných v automobilech . Magnetostriktní materiály se používají pro převod magnetické energie na kinetickou a naopak. Při závodech F1tyto senzory pomáhají zvládat vysoké otáčky motoru v kombinaci s intezivním tepelným namáháním. Ke své činnosti nepotřebují fyzický kontakt s ostatními částmi motoru a jsou zcela bezúdržbové.

Ford E-Bike je prvním elektrokolem, které magnetostriktní snímače využívá. Snímače sledují rychlost otáčení vnitřního ložiska a předávají získané informace řídící jednotce. Řídící jednotka pak zapíná a vypíná elektromotor v závislosti na intenzitě lidské síly. Díky tomu dojde k optimálnímu sladění využití obou druhů .

Technické vybavení Fordu E-Bike doplňují i další finesy, jakými jsou hydraulické brzdy, informační displej s řadou funkcí nebo využití řemenu z namísto tradičního řetězu. Při výrobě konceptu se holt na cenu moc nehledí.

Dva komentáře u “Autosalon Frankfurt 2011: Ford E-Bike koncept”

Napsat komentář