Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží a někteří hráči automobilového trhu pozvolna odkrývají své karty. Dalším, kdo se rozhodl poškádlit představivost veřejnosti je automobilka Audi, která uvolnila fotografie návrhů své městské studie nesoucí název Audi urban concept.foto: Audi
Ultralehký urbanistický koncept ingolstadské automobilky je navržen pro pohyb v přeplněných ulicích městské dopravy, avšak sportovní vzhled studie naznačuje záměr automobilky udělat jízdu zábavnou.
Prvním netradičním nápadem designérů je rozmístění dvou sedadel uvnitř interiéru vozu. Spolujezdec sedí sice vedle řidiče, avšak jeho místo je posunuto o trochu dozadu. Audi tak získá pro každého pasažéra více prostoru, pravděpodobně tím ale utrpí možnosti jejich vzájemné konverzace.
Audi A2 E-tron na autosalonu ve Frankfurtu
Elektrické Audi A2 ujelo 605 km na jedno nabití, díky revolučním bateriím
Nepřehlédnutelná jsou také volně stojící 21palcová kola, která jsou lemována blikajícími LED diodovými proužky. A aby toho nebylo málo, vymysleli návrháři i netradiční otevírání dveří. Vstup do vozu se uvolní po zasunutí střechy směrem do zadu. Posouvání usnadní lehká karoserie, která je vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP.
Jakmile se řidič dokáže dostat až do stísněných útrob vozu, může využít možnosti nastavit nejen volant, ale také pedály. Díky tomu je možné optimálně vyladit nevelký vnitřní prostor pro každou postavu. Samozřejmostí je rekuperace brzdné energie.
foto: Audi
O pohonu konceptu je prozatím pouze známo, že ho obstarává dvojice elektromotorů čerpající energii z lithium-iontových baterií neupřesněných parametrů. Všechno podstatné se však dozvíme již v září na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude mít koncepční automobil svou světovou premiéru.
Doufám, že už brzy
Doufám, že už brzy uvidíme podobná vozítka v běžném provozu! Krásných, originálních a zajímavých konceptů jsou mraky, bohužel úpravy před zahájením sériové výroby bývají natolik zásadní, že většina aut, která dle konceptu už mnohokrát slibovala solidní rozvíření již poněkud nudných konzervativních představ o podobě automobilu, s touto šedí nakonec z velké části tiše splynula. A je to škoda (ne Škoda =D)…