Fuso Canter E-Cell - elektrický náklaďák od Daimleru

Jan Horčík - 28 Září 2010

se letos stal překvapivě místem, kde se dějí zajímavé elektrické věci! Tamní veletrh totiž přilákal automobilky z celého světa aby předvedly co mají za lubem. ukázal Vivaro e-Concept, zase Kangoo Express Z.E. a domácí/japonský Daimler Trucks předvedl koncept Fuso Canter E-Cell. Pořádný elektrický náklaďák s dojezdem přes 100 km.   
nákladní auta - Daimler Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid

Pořádné velké elektrické prodává v současné době jen málo firem. Jednou z těch mála je , resp. . Daimler Trucks už nějakou dobu má na trhu hybridní verzi Canter Eco Hybrid. Těch už po silnicích , , a jezdí přes 1000 kusů. Dvoutunové nákladní auto má spotřebu úctyhodných 8,7 l/100 km. Fuso Cantor E-Cell se však může pochlubit ještě mnohem lepší spotřebou.

Na jedno dobití baterií má ujet až 120 km. To je bohužel všechno, co o konceptu dosud víme. , pravděpodobně , jsou umístěny ve spodní části karoserie. Podle Dr. Alberta Kirchmanna, šéfa MFTBC, jde o další logický krok automobilky směrem k mobilitě bez emisí.

Zajímavé je, jak modulárně staví svůj pohonný systém . Předvedl jej už u elektrické verze třídy A, u dodávky Vito i sporťáku SLS AMG. Daimler zdá se věří víc než . O tom svědčí i nedávno vypuštěné informace o tom, že automobilka jedná o licencování s .

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zmysel tejto vety mi uniká: "Daimler zdá se věří víc elektromobilům než hybridům. O tom svědčí i nedávno vypuštěné informace o tom, že automobilka jedná o licencování hybridního pohonu s Toyotou".
Tak čo je pre nich priorita - hybridy alebo elektromobily?
Podľa mňa nie je vývoj ešte tak ďaleko, aby bolo možné montovať do nákladných vozidiel čisto elektropohon. Dojazd je ešte malý - vhodný tak akurát pre využitie v meste a aj to len pri špecifických činnostiach. Hybrid bez problémov tieto alternatívy má ZF aj Bosch dávno vivinuté i pre najťažšie vozidlá. Japonci asi budú dodávať akumulátory.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Je to moje spekulace,ale věřím že jejich prioritou budou elektromobily. Právě vzhledem k tomu, že hybridní pohon si raději licencují cizí (Toyoty). Tzn. že nejspíš postupně utlumí vlastní výzkum v této oblasti a budou se soustředit čistě na elektřinu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechapem, preco robia automobilky niektroe veci uplne naopak, ako by bolo potrebne. U nakladnych aut treba velky dojazd a malu spotrebu. Na to by sa idealne hodil hybrid. U osobnych staci mensi dojazd a znizit emisie v mestach, na co sa zase hodi cisty elektromobil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie je podstatné či elektromobil alebo hybrid, ale ako je riešený pohon kolies. Existujú hybridy, kde na pohon je použitý elektromotor a spaľovací motor dobíja malú sadu bateriek (dojazd podľa veľkosti nádrže). Už 100 rokov sa využívajú diesel-elektrické lokomotívy, čo sú v modernej terminológii hybridy. Najväčší omyl sú hybridy ako napr. Prius (slušný turbodiesel jazdí lacnejšie a ekologickejšie). Spaľovací motor má účinnosť max. 30%, aj to len v okolí ideálnych otáčok, inde len nižšiu - preto prevodovka. Elektromotor má učinnosť okolo 90% v celom rozsahu otáčok, takže je omnoho vhodnejší na pohon dopravných prostriedkov. Celý problém je len s jeho napájaním

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Abychom byli přesní, tak se bavíme buď o paralelních nebo o sériových hybridech.

Zjednodušeně řečeno, paralelní hybrid je úplně normální spalovací auto, u kterého výrobce nabastlil někam na hřídel k motoru a převodovce ještě elektromotor, třetinu kufru zazdil akumulátory a k tomu přidal kilo elektroniky navrch, aby ten kočkopes držel pohromadě. Smyslem tohoto počínání je především podojit státní rozpočty skrz různé dotace a daňové úlevy ve jménu zeleného socialismu i když co se týče spotřeby i emisí, jsou na tom paralelní hybridy občas i hůř, než mnohá běžná spalovací vozidla. Ale co, je v tom elektromotor, tak to přece musí být super ekologické a salonní ekologisté si rádi připlatí.

Naproti tomu sériový hybrid je konstrukčně de facto čistý elektromobil s přidaným spalovacím agregátem, který je s pohonnou soustavou spojený pouze silovým kabelem a jeho úkol je dodávat elektrickou energii a dobíjet akumulátory, když zrovna není po ruce žádný vhodnější zdroj. Čím jsou kapacity akumulátorů větší, tím méně bude potřeba, až nakonec prostě zmizí nebo zůstane pouze jako volitelný doplněk, třeba i vyndavací. To všechno bez nutnosti výrazněji zasáhnout do konstrukce vozidla jako takového. Tohle je skutečná budoucnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U menších náklaďáků a dodávek dojezd 200km může bohatě stačit, když se dělaj rozvozy po městě nebo se vozí něco na stavbu, jsou to vzdálenosti v rámci několika kilometrů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nakladne auto, ako hybrid, znizuje spotrebu aj na velmi kratkych vzdialenostiach. Na rozdiel od osobnych aut.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?