Mercedes-Benz eActros LongHaul: elektrický tahač s 600kWh baterií
Mercedes-Benz Trucks vystavuje na veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru poprvé model eActros LongHaul pro dálkovou dopravu.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Mercedes-Benz Trucks vystavuje na veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru poprvé model eActros LongHaul pro dálkovou dopravu.
Volkswagen Užitkové vozy zahajuje ve své továrně v Hannoveru novou éru výroby automobilů. Nedávno v ní byla spuštěna výroba nových …
Volkswagen Užitkové vozy spustil sériovou výrobu nového Multivanu včetně verze s plug-in hybridním pohonem. Nový Multivan nabízí kromě nového pohonu také …
Koncern Volkswagen v Hannoveru představil koncept elektrické dodávky I.D. Buzz Cargo.
Německý koncern Volkswagen představil ve spolupráci s městem Hannover plně elektrický model dodávky Volkswagen Caddy. Tamní městské a spediční služby jej budou testovat po příští dva roky.
Hannover se letos stal překvapivě místem, kde se dějí zajímavé elektrické věci! Tamní veletrh užitkových automobilů totiž přilákal automobilky z celého světa aby předvedly co mají za lubem. Opel ukázal Vivaro e-Concept, Renault zase Kangoo Express Z.E. a domácí/japonský Daimler Trucks předvedl koncept Fuso Canter E-Cell. Pořádný elektrický náklaďák s dojezdem přes 100 km.
Renault patří mezi lídry na evropském trhu lehkých užitkových vozů už od roku 1998. V polovině roku 2011 nasadí novinku v podobě elektrického pickupu Kangoo Express Z.E. Jeho cena se má pohybovat kolem €20 000 bez daně.
Daimler se chystá na 62. ročníku autosalonu v Hannoveru (IAA 2008) představit celou řadu užitkových a nákladních automobilů. Příležitost si ale samozřejmě nenechají ujít ani ostatní automobilky, jmenovitě pak třeba Nissan. Ten má v rukávě schovánu kartu nadepsanou Cabstar. Půjde o diesel-hybrid truck vybavený 3,0 ZD30 dieselovým motorem o výkonu 150 koní, plus sadou lithium-iontových baterií. Podle Nissanu může elektromotor ušetřit až 30% paliva proti klasickému dieselu, v závislosti na působu jízdy.
Německá velkoměsta Berlín, Hannover a Kolín zakázala do svého centra vjezd všem automobilům, které nejsou vybaveny katalyzátorem nebo filtrem pevných částic v případě dieselů. Aby auta mohla vjet do centra, musejí být vybavena přelepkou potvrzující tuto skutečnost. Německo se snaží být zas o něco zelenější, což je v tomto případě jen dobře (narozdíl od vypínání jaderných elektráren). Centra měst ve všech třech případech zdaleka nezahrnují pouze historická centra. Až do konce ledna mají obyvatelé Berlína možnost si přelepku pořídit, od ledna už budou pokutováni 400 eury za nepovolený vjezd. Podobnou politiku v současné době zavádějí také některá italská města a přemýšlejí o ní další evropské metropole. Doufejme, že brzy to bude například i Praha a další česká města.