Elektromobil Peugeot iOn testuje i Vysoká škola Báňská – Technická univerzita Ostrava

Jan Horčík - 29 Červen 2012

Vysoká škola Báňská – Technická univerzita Ostrava pokračuje v rozvoji elektromobility. V těchto dnech a týdnech má zapůjčen elektromobil Peugeot iOn od společnosti . Výzkum elektrického pohonu má v dlouhou tradici – v polovině devadesátých let minulého století byl na Katedře elektroniky sestaven elektromobil Beta. Před časem jsme informovali o projektu, v jehož rámci si akademici zkusili praktickou implementaci elektropohonu do vozu Kaipan 14. auto elektromobil Ostrava Vysoká škola báňská - dobíjecí stanice elektromobil Peugeot iOn

Ostrava - Vysoká škola báňská - dobíjecí stanice a elektromobil Peugeot iOn
foto: Daniel Kunz pro Hybrid.cz

„Aktuálně spolupracujeme s VŠB tak, že jsme se dohodli na zapůjčení jednoho elektromobilu, a to po dobu tří měsíců,“ řekl nám tiskový mluvčí společnosti Jan Beneš.

Provoz elektromobilu (RZ: 2AI 0629) zastřešuje Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství, kde se o testování elektromobilu konkrétně stará Doc. Ing. Bohumil Horák, Ph.D.

Katedra na elektromobilu provádí ve spolupráci s ČEZem různá měření. „Sledujeme například, kolik kilometrů auto ujede na jedno dobití a v jakých cyklech se dobíjí. Zejména součinnost elektromobilu s našimi dobíjecími stanicemi je pro nás klíčová – každý elektromobil se v ulicích chová jinak, většinou podle hustoty provozu, a od toho se odvíjí také celková spotřeba,“ doplnil pan Beneš.

Elektromobil Peugeot iOn, který mohla otestovat v prosinci roku 2010 i naše redakce, se nabíjí přímo v areálu VŠB, kde byla dobíjecí stanice otevřena slavnostně loni v květnu.

Spolupráce Skupiny ČEZ se společnosti PSA (Peugeot – Citroen) započala formálně na konci roku 2010. Prvních deset elektromobilů si pronajal ČEZ v roce 2011, v současnosti jich provozuje 18. Podle plánů by za letošní rok mělo být dodáno 55 těchto vozů, přičemž většina z nich bude dále pronajímána k testování a propagaci dalším partnerům.

Samozřejmě s rozšiřováním vozového parku souvisí i rozšiřování infrastruktury dobíjecích stanic. Spolupráce obou společností totiž znamená závazek Skupiny ČEZ postavit alespoň 150 dobíjecích stanic a na straně Peugeot ČR dodání a pronájem 65 elektromobilů .

Podle posledních neoficiálních informací však na dodání všech 65 aut nedojde a ČEZ skončí cca na 20 vozech v roce 2013. Spekuluje se o tom, že namísto Peugeotu bude spolupracovat v oblasti elektromobility s mladoboleslavskou , tedy že využije elektrický model , který Škoda potvrdila na rok 2014. Jde ale skutečně pouze o spekulace.

Nedávno jsme informovali, že ČEZ už má pro své elektromobily v provozu 20 , přičemž vlastní stanici má od dubna už také i v Ostravě. Nachází se v komplexu budov Orchard na Hornopolní ulici a byla zprovozněna jako dvanáctá v pořadí. „Právě získaná data ze spolupráce s VŠB budou důležitá pro rozvoj infrastruktury dobíjecích stanic,“ ujistil nás tiskový mluvčí ČEZu.

V Ostravě se v současnosti podle aktuálních údajů nachází 10 a několik . Jeden elektromobil značky Peugeot iOn v cargo verzi mají také zaměstnanci divize ČEZ Měření, kteří auto používají ke svým každodenním pracím, jako jsou revize nebo výměny elektroměrů.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud si někdo v ČEZu myslí, že 150 veřejně dostupných zásuvek se dá považovat za základ dobíjecí infrastruktury tak se plete.
Naštěstí vyrobit rychlonabíjecí stanici s vlastními akumulátory, poskytnout ji majitelům střešních solárních elektráren a zvednout tím rentabilitu provozu již není sci-fi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sci-fi to bude dokud to bude hodně drané nebo málo rozšířené - zatím to splňuje obě podmínky. Vzhledem k potřebě akumulátorů to bude i neekologické.

Sci-fi to přestává být jakmile to existuje.

Souhlasím, že Olověné a Nikl-Kadmiové akumulátory byly neekologické, ale u lithiových akumulátorů to už neplatí. Pokud chcete tvrdit opak pak uveďte zdroj takové informace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdroj: Zdravý rozum.

Jakékoliv akumulátory co váží stovky kg a obsahují vzácné kovy jsou z ekologického hlediska problematické. Výroba není ekologická a recyklace není 100% a je určitě složitá. Spalovací motor můžete klidně odvézt do slévárny a oni ho jen hodí do pece. Nádrž na benzín je jen nějaký plast, který se rošmelcuje a vše je jakž takž ok. Nebojte, s rozšiřováním elektromobilů se i do těchto temných koutů přivede světlo a zjistí se, že ne vše je tak ekologické (při povrchním pohledu) jak se zdá. Akorát pak idealisté/snílkové/fanatici příjdou o pevnou půdu pod nohama a budou se muset zaměřit na jiný zdroj obdivu.

Obrázek uživatele Jolinar

No jen at si testujou, ale ja doufam ze jim nekdo brzo vyfoukne vitr z plachet a budou muset prejit z testovani do faze realizace ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu ani já nevěřím, ale tys to asi taky myslel ironicky, když si tam dal smajlíka. Zatím mají dost času.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter