ČEZ má v provozu 20 dobíjecích stanic pro elektromobily

Společnost nainstalovala na začátku léta dvacátou pro elektromobily. Elektromobilisté si mohou svá vozidla dobíjet nejenom v Praze, ale také v , a Trutnově.

Jak se v Praze dobíjejí elektromobily už jsme si několikrát vyzkoušeli
foto: Hybrid.cz

Před půl rokem otevřela společnost ČEZ svojí první dobíjecí stanici před centrálou v Duhové ulici v Praze. Od té doby se počet stanic každým týdnem rozrůstal a dnes jich je v provozu dvacet. Posledními přírůstky jsou dobíjecí stanice v Horské ulici v Trutnově a před centrálou společnosti AAA Auto v Praze.

„Zprovozněné dobíjecí stanice jsou u subjektů, které jsou našimi partnery v projektu Elektromobilita. Společně s námi se podílejí na rozvoji bezemisní dopravy v České republice. Hledáme nejvhodnější způsoby, jak popularizovat elektromobiltu mezi českými řidiči a ukázat jim, jak tento koncept funguje. Současně s tím pracujeme na získávání dat, která jsou důležitá pro další rozvoj plnohodnotné infrastruktury,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti .

Zatím všechny dobíjecí stanice, které společnost ČEZ otevřela, jsou normálního typu. Vybavené jsou dvěma zásuvkami a plnou kapacitu akumulátoru elektromobilu dokážou dobít za 4 hodiny.

Celkem 14 dobíjecích stanic je veřejných a stojí převážně u obchodních center (například OC Nový Smíchov, Plzeň Plaza, Novodvorská Plaza), supermarketů (Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech v Praze) nebo kancelářských komplexů (The Park na Chodově nebo The Orchard v Ostravě).

Prohlédněte si naši mapu dobíjecích stanic, nejen od ČEZu

Zbylých 6 stanic je neveřejných, které byly zprovozněny u partnerských subjektů, jako jsou například Ministerstvo průmyslu a obchodu, MČ Praha 16-Radotín nebo MČ Praha 5. Stanice mají pouze pro vlastní testovací provoz a získané údaje z dobíjení pak poslouží k výzkumu a dalšímu rozvoji elektromobility.

„Instalace budou pokračovat i nadále. V průběhu druhého pololetí chceme zprovoznit dobíjecí stanice nejenom v Praze, ale také ve a . Do tohoto období počítáme také s otevřením první , která bude stát před centrálou ČEZ,“ uzavírá Tomáš Chmelík.

tisková zpráva

12 Comments on “ČEZ má v provozu 20 dobíjecích stanic pro elektromobily”

  1. Nabíjecí stanice od ČEZu
    Nabíjecí stanice od ČEZu jsou sice pěkné, antivandal, apod., ale žádná z nich neřeší zabezpečení přípojného kabelu do automobilu. Konkrétně C-zero a i-On má na přípojném kabelu také usměrňovač a celý tento špás stojí cca 10k. Takže při nabíjení na těchto stanicí můžete v Česku také o svůj kabel lehce přijít.

  2. Pánové v ČEZU , já Vám
    Pánové v ČEZU , já Vám poradím !
    Postavte především nabíjecí stanice – výhradně rychlonabíjecí – protože kdo bude čekat ,až mu tam načůrá 10kWh po 16A – na hlavních tazích po max. 50km , třeba ve spolupráci s nějakou petrol.firmou a také Mc Donaldem . Doma si totiž každý nabije ze své zásuvky přes noc levným proudem , ale když chci jet mimo město,trochu delší cestu,než je akční radius auta,není kde nabít. Jestlipak mi někdo kompetentní z ČEZU odpoví ???????????
    Jsem ipekra@seznam.cz

  3. muj bratr uz na Hybrid.cz
    muj bratr uz na Hybrid.cz nechodi protoze je to tu zavadejici a ja zacinam mit podobny nazor 🙁
    Co to znamena dobijeci stanice normalniho typu? To jako obycejnou zasuvka (16A/230V), kterou mame na zahrade a ze ktere napajime sekacku na travu? Toz to ja (a snad ani nikdo dalsi na celem sirem svete) nepovazuju za dobijeci stanici…
    A jaky elektromobil/baterii mate na mysli, kdyz ho to dobije za 4 hodiny (odhaduju neco se 14kWh aku.)?
    Docela bych jako ctenar ocenil lepsi vypovidajici hodnotu clanku, hlavne po technicke strance.

    No a co se tyce samotnych „dobijecich stanic“… tak to je des a hruza… takovy kolos jako CEZ kdyz nainstaluje par obyc zasuvek po CR a dela z toho vedu, to je prinejmensim „zvlastni“… jak uz tady nekdo napsal, takhle to bude propagovat jeste 100 let 😀

      1. Myslíte, že ČEZ kvůli
        Myslíte, že ČEZ kvůli některé z těch svých 20 zásuvek vybudoval parkovací místo? Pokud ne, pak je to srovnání se zásuvkou pro sekačku na místě.

        Kdybych měl takové možnosti jako ČEZ tak bych pro začátek, na každém sídlišti v každém městě, instaloval několik obyčejných dobíjecích stanic s možností volby jestli chce uživatel nabít ihned draze, nebo mimo špičku levněji. Podél dálnice bych u každé restaurace instaloval rychlodobíjecí stanici s výkonem minimálně 20kW, dle kvality přípojky i více.

        Každopádně by to měl udělat rychleji než někomu s dostatečným finančním zázemím dojde, že je to dobrá příležitost jak začít ČEZu konkurovat. Jinak dopadne jak před pár lety SPT Telecom, který zaspal nástup internetu a pak ignoroval mobilní telefony.

        1. Když ono se to ČEZu
          Když ono se to ČEZu nevyplatí, když elektromobily v ČR mají podíl asi tak 0,05% a nikomu jinému se to taky nevyplatí, takže zatím je vše OK. Neměl ste vrážet peníze do elektromobilů, měl jste je vrazit do tohoto projektu, když mu tak věříte! Zisk by byl přece jistý, když pan Mlask očekává tak velký nárůst elektromobilů:)))).

          1. Nejsou auta -> nikdo nechce
            Nejsou auta -> nikdo nechce stavet dobijeci stanice.
            Nejsou stanice -> nikdo nechce kupovat elektricke auta.
            CEZu by se to vyplatilo jako dlouhodoba investice… pred par dny jsem byl v Rakousku v malinkatem Bad Goisernu a vsiml jsem si ze tam maji verejne dobijeci misto – 3 fazova zasuvka.

            Poradte mi, kdyz jste tak chytry, co bylo driv, slepice nebo vejce? 🙂

    1. Pred každým Tescom na
      Pred každým Tescom na parkovisku sú vyvedené zásuvky 230V/16A a 400V/32A. Neviem, na čo sa používajú (možno na kosačky alebo tak). Myslím, že po dohode s vedením je to možné nabiť aj tu.

      Ja tiež podporujem elektromobilitu – príďte si bez ročného poplatku nabiť do Skalice, ak vám kábel dosiahne na 5. poschodie a ak máte gule na to zapojiť to do zásuvky, o ktorej ani Boh nevie ako je istená. Som už lepší než ČEZ? 😀

      Nie, vážne. Myslím že celková stratégia ČEZu v podporovaní elektromobility je len „naoko“ (u ZSE je to ešte horšie). Sem tam nejaký seminár, otvorenie verejnej nabíjačky spojené s prezentáciou Peugeotu iOn a elektroskútru pár návštevníkom. Pritom by sa to vpohode obišlo bez tých ceremónií, ak by sa efektívnejšie stavali tie nabíjačky. Ale ako som spomínal – ste na tom stále lepšie než Slovensko, ktoré má tak Bratislavu, Košice a zopár nabíjačiek na ceste Bratislava-Viedeň.

  4. A to tu ještě neřekli
    A to tu ještě neřekli kolik na to bude chtít VĚŽ zřizovat.
    Člověk s nimi musí mít smlouvu a za rok budou chtít 1800,- Kč !!!

    Tomu se neříká podpora elektromobilistů, ale pěknej rejžák s 200% marží.

    Místo aby udělali normální systém: nabij, zaplať za skutečně spotřebovanou elektřinu a odjede.

    Tohle se hodí maximálně pro firmu, která by u nich nabídka každý den.

    Pro normální lidí je to předražený zmetek.
    Ostatně jako všechno od nich.

  5. nevim ale z aktivit cezu
    nevim ale z aktivit cezu jsem nejak na rozpacich. zadna rychlonabijecka, jen „obyc“ nebijeci stanice utopeny v garazi nakupnich center, nelze najit,, jedina cedule kde ji najdete chybi,, to je des. takhle budou elektromobilitu propagovat jeste 100 let. je zrejme ze nikam nespechaji a to je skoda. navic, CEZ by klidne mohl suplovat stat a dotovat zajemcum nakup elektromobilu, byla by to dobra investice

Napsat komentář