Chevrolet Volt už se prodává, Prius plug-in hybrid začne příští rok. Volvo nyní představuje světově první diesel plug-in hybrid v podobě modelu V60. Je o technicky nejpokročilejší auto švédské automobilky.
foto: Volvo
Patří se na úvod poznamenat, že prvním kdo začal s výrobou diesel-hybridů byl Peugeot s modelem 3008 Hybrid4. Volvo V60 je však světově první plug-in diesel-hybrid, tedy hybridní auto, které lze navíc dobíjet z běžné zásuvky.
Auto bylo poprvé představeno na autosalonu v Ženevě 2011. Od té doby si získává zaslouženou pozornost. Základní cena by měla být v Británii kolem 45-50 000 liber – mínus vládní dotace. Volvo V60 plug-in hybrid se začne prodávat začátkem roku 2012.
Volvo chce příští rok vyrobit asi 1000 kusů s tím, že výroba začne v listopadu 2012 (?!). Produkční verze auta bude k dispozici pouze v jedné barvě – elektrické stříbrné. Bude vybaveno 17″ koly.
Po úvodní sérii 1000 kusů se má výroba pro modelový rok 2014 navýšit na 4000-6000 kusů. Celkem 30 % produkce půjde do Švédska a zbytku Skandinávie, zbytek do Německa a dalších evropských zemí. Volvo očekává, že objednávky budou přicházet rychle. A to především od firem – až 80 % prodejů má jít právě do nich.
Auto pohání 2,4l dieselový pětiválec o výkonu 215 koní (440 Nm) a elektromotor o max. výkonu 70 koní (200 Nm). To vše je doplněno 11,2kWh lithium-iontovou baterií (pro srovnání, Chevrolet Volt má 16kWh baterii). Řazení zajišťuje šestistupňová automatická převodovka.
Baterie se skládá z 10 modulů po 20 článcích, je vodou chlazená ve spojení s klimatizační jednotkou celého auta. Řidič si může vybrat celkem ze tří módů jízdy – Pure, Hybrid a Power.
Pure jezdí čistě na elektřinu, dokáže tak ujet až 51 km. Hybrid je klasický hybridní pohon – emise pak klesají k 49 g/km a dojezd stoupá k 994 km. To znamená průměrnou spotřebu mezi 2-3 l/100 km. V módu Power se nehledí tolik na spotřebu jako na výkon (215+70 max./440+200 Nm). Zrychlení z 0 na 100 km/h pak auto zvládne za 6,2 vteřiny.
K dispozici je ještě další mód jízdy, a to Save mód. V jeho rámci auto zajistí, aby byla baterie vždy dostatečně nabitá pokud byste se pak chtěli pohybovat zcela bez emisí – např. v placených zónách měst. Save vždy zaručí dojezd 20 km.
Dobíjení auta může probíhat z klasické 230V/6A/10A/16A zásuvky. Nejlepší čas je 3,5 hodiny, nehhorší 7,5 hodiny. Při dobíjení si můžete nechat předehřát kabinu, aby pak mohlo být více energie baterie využito k pohonu auta. Ideální pracovní teplota baterií je 20-30 °C.
K dispozici je také pohon na všechna čtyři kola, kdy elektromotor pohání zadní a dieselový motor přední nápravu. Obojí je pak elektronicky řízeno. Samozřejmostí je aplikace pro chytré telefony.
Polo BlueMotion
–
Polo BlueMotion
– průměrná spotřeba 3,5 l/100 km, nový za 300000,- Kč
Mezi luxusní limuzínou
Mezi luxusní limuzínou Volvo a nákupní taškou z koncernovky je snad trochu rozdíl, ne?
Volvo pred krachom
Volvo pred krachom zachranila China, patri jej. ak je Volvo lepsie auto a este k tomu limuzina voci VW Polo a spol. tak ja som princezna Amalka.
Automobil treba vnimat ako spotrebny tovar len na prevoz z bodu A do bodu B, cokolvek ostatne je len ludsky chtic.
Tak v tom případě ahoj
Tak v tom případě ahoj Amálko 🙂 Pravděpodobně jsi si spletla Polo a Passat. To se někdy stane, holt obojí začíná na P.
Dětský kočárek Chico
–
Dětský kočárek Chico
– průměrná spotřeba 0 l/100 km, nový za 6000,- Kč
ta cena je úplne mimo. to
ta cena je úplne mimo. to auto nemá dôvod stáť tak veľa. treba počkať kým sa viac automobiliek vyberie cestou plug-in hybridov a cena sa zreálni.
nuž pokiaľ si myslíš,
nuž pokiaľ si myslíš, že postupom času ak budú všetky konkurenčné značky vyrábať detto pohon sa zlacní výroba, tak to máš pravdu.
Ale predaj sa nezlacní NIKDY ! V tom spočíva nenažratosť všetkých značiek.Vidíme to u klasických spaľovacích motoroch, keď za 20 rokov sa predajné ceny neznižujú, ale naopak zvyšujú tzv. technickými inováciami ( nasúkanie elektroniky, GPS, autorádií, vstrekovania, celkovej výbavy a podobných oblbovacích fínt, ekologických farieb, progresívnych materiálov a tzv.znižovanie spotreby paliva o 3-8%…hahaha za tie roky, čo každá značka predstaví inovovaný typ so zníženou spotrebou, tak by tie autá za 20 rokov mali mať už spotrebu 2 litre / 100 km a nie min 6 litrov). Pri nízkych výrobných nákladoch od subdodavateľov-výroba v ázii- a pri konečných montážnych nákladoch v krajinách kde je lacná ľudská práca, u všetkých značiek je badateľné, že sa nadsadzujú predajné ceny min o 30 až 50% !
Máte v článku chybu,
Máte v článku chybu, první kdo měl diesel hybrid byla již v roce 2005 Toyota, nicméně pouze pro japonský trh…
Pokud máte na myslí model
Pokud máte na myslí model Dyna, pak je to částečně pravda – šlo ale o nákladní auto, nikoliv osobní.