Německá společnost SFC Energy prodává i na českém trhu metanolové palivové články Efoy. Jsou vhodné nejen pro cestování a rekreaci.
foto: SFC Energy
Současná situace nahrává trendu trávení dovolené na cestách karavanem nebo obytným přívěsem. A na cestách si lze užívat i pohodlí díky nezávislým zdrojům energie SFC Energy.
„Palivové články SFC Energy EFOY jsou řešením zcela autonomního bezúdržbového zdroje napájení pro zajištění dostatečného množství elektrické energie. Vše, co jednou za čas potřebujete udělat, je jednoduchá výměna kanystru s palivem. Proto jsou palivové články Efoy vhodné pro majitele karavanů, obytných automobilů či lodí k zajištění elektrické energie daleko od turistických center, například v kempech či přístavech,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.
Palivový článek Efoy je zdrojem energie pro 12 V i 24 V baterii. Integrovaný regulátor nabíjení trvale sleduje stav nabití palubní baterie, v případě potřeby dochází k jejímu plně automatickému nabíjení.
Jakmile je baterie nabitá, dojde k vypnutí, respektive přepnutí systému do pohotovostního režimu. Zajišťuje vždy plně nabitý zdroj energie a zároveň chrání baterii před škodlivým nepřetržitým nabíjením i úplným vybitím. Celý chod systému je tichý a ekologický, proto lze SFC palivové články používat i v uzavřených prostorách.
Chytrý Battery Management System (BMS) lithiové baterie Efoy zajišťuje inteligentní komunikaci mezi palivovým článkem a baterií. Palivový článek pracuje co nejúčinněji a baterie těží z optimálního nabíjení, speciální ochrany a dlouhé životnosti.
Efoy je lehký a kompaktní – vejde se i do malých prostor. Ideální místo pro instalaci v obytném voze může být např. zadní garáž, boční prostor nebo pod lavicí. Na lodi je lze instalovat do skříňky nebo na záď. Efoy však lze snadno uložit i pod sedadlo nebo do bočních přihrádek v interiéru.
Palivové články SFC Energy využívá i světová jednička na poli luxusních obytných vozů, německá značka Morelo. Tyto dispozičně, technologicky a funkčně designové obytné vozy nad 3,5 t jsou vybaveny nejvyšším standardem obecně, ale i v této oblasti.
A jsou také energeticky náročné, nechybí v nich bohatá škála kuchyňských spotřebičů, podlahové vytápění a další vychytávky, které vyžadují dostatek energie.
Palivové články jsou super technologie a tohle je názorná
Palivové články jsou super technologie a tohle je názorná ukázka proč se ta technologie (zatím?) nechytla. Chtít za 100W výkonu 130 000 Kč je fakt zvěrstvo. Dokud s tímhle něco neudělají, nic rozumného z té technologie nebude.
Přitom by to mohl být úplně boží doplňkový zdroj k fotovoltaice.
Za takovou cenu muze byt generator s peltierovym clankem, nebo
Za takovou cenu muze byt generator s peltierovym clankem, nebo stirlingovym motorem s vetsim vykonem.
Mezitím 25x výkonnější zařízení stojí 26x míň a jde
Mezitím 25x výkonnější zařízení stojí 26x míň a jde koupit v každém hobby marketu. Jak říkám, velké zklamání.
Takovy generator dela velky hluk a neni to uplne ono nekde v
Takovy generator dela velky hluk a neni to uplne ono nekde v prirode nechat vrcet takovy parostroj. To uz je lepsi FVE a baterky na noc.
Jinak by me zajimalo, kolik Wattu by se dalo vyrobit z odpadniho tepla spalovaku pres peltierovy clanky. Odhaduji ze by to bylo vic nez dokaze dodavat alternator.
Dokázali vraj z toho získať
Dokázali vraj z toho získať 1000W
https://autobild.pluska.sk/novinky/bmw-ziskava-elektrinu-tepla-vyfuku
Nadherne to ukazuje, jak je spalovaci motor neefektivni.
Nadherne to ukazuje, jak je spalovaci motor neefektivni. 70-80% energie se jen tak vyhazuje z okna. Nastesti to brzy skonci.
Najlepšie to vystihol Kuk: „Spalováky jsou pojízný kamna
Najlepšie to vystihol Kuk: „Spalováky jsou pojízný kamna na ohřívání atmosféry, který jako vedlejší produkt vozej lidi“
:-)))
Jo, to co píše Výkuk je etalón zhovadilosti :-). Mně se
Jo, to co píše Výkuk je etalón zhovadilosti :-). Mně se líbí tohle: EV nebe rovná se peklo automobilismu :-).
To musel vymyslieť veľký mysliteľ. Tipujem, že pan
To musel vymyslieť veľký mysliteľ. Tipujem, že pan Draždič?
Ne, Panu Dlaždičovi se to jen líbí, autorství si
Ne, Panu Dlaždičovi se to jen líbí, autorství si nepřivlastňuje. Stejně tak pochválím pana Tesiláka za „Draždič“ :-). To se mi líbí skutečně moc, díkes.
Ano je škoda, že to je tak predražené. Sú iba dve
Ano je škoda, že to je tak predražené. Sú iba dve možnosti, buď to výrazne zlacnie alebo to zanikne. Napriek tomu ale kvapalné palivo je tá správna cesta pri palivových článkoch. A najlepšie také, ktoré sa dá vyrobiť z OZE, takže metanol, etanol.
Off… elektřina a ovce místo vojáků
Off… elektřina a ovce místo vojáků
https://www.pv-magazine.de/2021/04/14/solarstrom-und-schafe-statt-soldaten/
Mozna ze ty solary slouzi jako kryti pred kamerou ze satelitu.
Mozna ze ty solary slouzi jako kryti pred kamerou ze satelitu. Vojaci se vrati a nikdo to neuvidi. Lepsi nez maskovaci sit :-))
Zdejsi expert na vse tvrdi, ze obytne vozy nad 3,5t jsou
Zdejsi expert na vse tvrdi, ze obytne vozy nad 3,5t jsou spatne a nikdo je nepotrebuje. Asi se ho zapomeli zeptat a ted zkrachujou.
á mistr trapnosti se ozval a jako vždy překrucuje nenapsal
á mistr trapnosti se ozval a jako vždy překrucuje nenapsal jsem špatně, ale k pro většinu uživatelů k ničemu – chlapče když už se chcete navážet, tak aspoň fakty ;o)
Morelo samozřejmě nezkrachuje, protože pracháči ho rádi a rádi se hodí do kempu, akorát s ním přijdete o spoustu zážitků, které jsou pro většinu uživatelů smyslel karavaningu.
Nicméně většina lodí, bydlíků včetně morela mají jako volbu centrály na palivo (ostatně do Morela si můžete objednat cokoli, třeba i zlaté kliky, když si je zaplatíte), které normálně spalují, nebo s sebou mají, protože proč s sebou vozit něco dalšího?