První diesel-hybridy začal v Česku prodávat Peugeot. První plug-in diesel-hybrid má ale teprve Volvo v modelu Volvo V60 Plug-in hybrid. O tomhle autě se mluví už déle než čtyři roky, ale v prodeji je u nás teprve několik měsíců.
Volvo V60 Plug-in hybrid je pohledný kombík
foto: Volvo
foto: Volvo
V polovině prosince jsme dostali možnost Volvo V60 Plug-in hybrid krátce vyzkoušet. Hybridní kombík do zásuvky ukrývá pod kapotou pětiválcový turbodiesel D5 s objemem 2.4 litru. Automatická šestistupňová převodovka přenáší jeho sílu na přední nápravu.
ČLÁNEK STAŽEN
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
EXKLUZIVNĚ: Volvo V60 Plug-in hybrid představen v Hamburku
vlastní
Toyota nemontuje do aut HSD
Toyota nemontuje do aut HSD ziadnu prevodovku CVT ale eCVT a ta okrem nazvu nema s CVT nic spolocne. V CVT su v podstate dva kuzele a prevodovy pomer sa meni presunom..v eCVT ziadne kuzele nie su ,je tam planetovy prevod a na nom pripojene benzinak..a dva elektromotory…nic sa nikam nepresuva..nic sa neradi..vystupne otacky su suctom benzinaku a elektromotora..generator je napevno spojeny s napravou.
Nato ze ste stranka o hybridoch to mate slabo zmaknute.
Díky za upozornění, chybu
Díky za upozornění, chybu jsme napravili.
Volvo V60 PHEV – mimo jiné
Volvo V60 PHEV – mimo jiné provozujeme od 4/2013 a nejsme fanatici (pouze nadšenci):-) Byl to v té době jediný vůz 4×4 který uměl jet pouze na elektřinu dál než 1km. Velkým kladem tohoto auta je také topení které nevyužívá energii v baterii ale výhradně naftu. Aby se Vám vůz „vyplatil“ je to pouze o tom jak ho využíváte – u nás jezdí po-pá pouze na elektřinu (reálný dojezd cca 40km) a pouze o víkendu se občas zapne hlavní motor – dlouhodobá spotřeba je cca 2,5 l/100km.
Děkujeme za velmi
Děkujeme za velmi zajímavý pohled ze strany dlouhodobého uživatele!
to uz jeden musi byt
to uz jeden musi byt extremne fanaticky Greenpeasak, aby si za 1,5 mice koupil pseudohybrid, jeho spotreba je vyssi nez vetsina cistych TDi….
Na spritmonitor.de má 13
Na spritmonitor.de má 13 uživatelů vedoucích statistiku k tomuto autu průměrnou spotřebu 4,83 l, nejnižší tam má kdosi 3,81 l, nejvyšší 6,56 l/100 km. Je fakt, že toto se Volvu moc nepovedlo – velká Toyota Prius Plus jezdí podle tamních dat v průměru za 5,5 l. Není to sice 4,83 l, ale také to není plug-in a stojí o polovinu méně…
1,55 milionu Kč za základ?
1,55 milionu Kč za základ? Teď už chápu, proč ojetiny v Německu začínají na 1,1 míče…