Štítek: Venturi
Voxman Wattman: elektrický cruiser s výkonem 200 koní
V roce 2001 koupil jistý Gildo Pallanca Pastor krachující francouzskou automobilku Venturi. Na pomoc povolal designéra Sachu Lakice a s jeho pomocí navrhnul roztodivná elektrická vozítka. V roce 2010 si pořídil další hračku/značku – francouzského motocyklového výrobce Voxan.
Buckeye Bullet 3 – elektromobil s výkonem 3000 koní
O elektromobilu, který umí jet rychlost 640 km/h jsme tu už psali. Jmenuje se Buckeye Bullet. Tým Venturi Automobiles a Ohio State University jej aktuálně vylepšil. Namísto elektromotorů o výkonu 800 koní do něj zamontovali výkon 3000 koní!
VIDEO: Venturi America – vysokonapěťová elektrická bugina
Autosalon Paříž 2012 je v plném proudu. Jednou z novinek je i elektromobil Venturi America. Po stránce designu vypadá jako kombinace značek Jeep a Smart. Za €300 000 dostane zákazník plně elektrické auto na silnici i do terénu s výkonem 300 koní. Tzn. 1 kůň nebo 1 km dojezdu za €1000. To je slušná cena, ne?
Francouzský dobrodruh pojede elektromobilem přes Afriku
Jméno Xavier Chevrin si možná pamatujete. Je to člověk, který v roce 2008 na elektroskútru přejel z Paříže do Almáty v Kazachstánu. A pak o dva roky později elektromobilem ze Šanghaje do Paříže, přičemž se zastavil také v Praze. Teď se chystá vyrazit elektrickým autem z Nairobi do Jihoafrické republiky.
Elektromobil umí jet rychlostí přes 640 km/h
O projektu Buckeye Bullet jsme už psali několikrát. Tým, který za autem stojí jej teď vylepšil na verzi 3.0, která zvládá max. rychlosti přes 400 mil za hodinu. Testování elektromobilu začne příští rok.
Citroen Berlingo – znovuzrozený užitkový elektromobil
Citroen Berlingo, malá dodávka francouzského koncernu PSA, se vyrábí již od roku 1996 až dodnes. Od roku 1998 do konce roku 2002 se vyráběla také verze Électrique, plně elektrická verze dodávky. O téměř deset let později se znovuzrodila v dílnách monacké společnosti Venturi.
Elektromobil ze Šanghaje se zastavil v Praze
V pátek v ranních hodinách měli Pražané jedinečnou možnost popovídat si s posádkou elektromobilu, který si do střední Evropy proklestil cestu až z Šanghaje a ukončí ji v Paříži. Jde o druhou misi iniciativy Venturi Global Challenges monacké automobilky Venturi.
Rekord: elektromobilem z Šanghaje do Paříže
Venturi a PSA Peugeot se už dříve spolčili s cílem vyvinout elektrický Citroen Berlingo pro francouzskou La Poste. Během příštího roku by se konečně měli dostat ke komerčnímu nasazení elektromobilu, a tak teď dělají promo seč můžou. Rozhodli se, že jeden stroj pošlou na rekordní výlet 13 400 km z čínské Šanghaje do Paříže.
Nejrychlejší auto světa na vodík – Buckeye Bullet 2
Tým studentů a budoucích inženýrů ze Státní univerzity v americkém Ohiu překonal nedávno světový rychlostí rekord pro auta na vodík. S jejich vozem Buckeye Bullet 2 dokázali dosáhnout průměrné rychlosti 480 km/h na kilometr a max. rychlosti 487 km/h.
Není bez zajímavosti, že Buckeye Bullet číslo jedna byl prvním elektromobilem, který kdy přesáhl rychlost 480 km/h (neboli 300 mil/hod). Buckeye Bullet 2 získává energii z vodíkových palivových článků, které pohánějí elektromotor o výkonu 700 koní.
Svým tvarem se oba automobily inspirovaly v legendárním elektromobilu La Jamais Contente z roku 1899, který jako první automobil světa překonal rychlost 100 km/h. Jedním ze sponzorů týmu stojícího za Buckeye Bullet 2 je také monacká společnost Venturi zabývající se vývojem automobilů s alternativním pohonem.
Pařížský autosalon: Venturi Volage – auto pro digitální budoucnost!
Monacká „královská“ automobilka Venturi se vývojem futuristických konceptů elektromobilů zabývá už delší dobu. Nejprve to byl Venturi Fétish, první elektrický porťák na světě. Pak Venturi Astrolab, solární vozítko pro opravdu velké šetřílky, případně úsporný kočár pro šlechtu 21. století v podobě Venturi Eclectic. Na Pařížský autosalon slíbili Venturi ve spolupráci s Michelinem zcela nový elektromobil, který se zhmotnil do podoby Venturi Volage. S Fétishem má společnou karoserii z karbonových vláken a design od ikony průmyslového i dopravního designu Sachy Lakice. Opět bude vyráběn ručně pouze v omezeném množství. Elektromobil je postaven tak, že každé kolo obsahuje dokonce dva elektromotory. Tento systém tvůrci nazývají „Michelin Active Wheel“ a spočívá v tom, že jeden z motorů se stará o aktivní odpružení. Sporťák Venturi Volage se tak snadno dokáže přizpůsobit řadě povrchů. Jako baterie slouží elektromobilu kapalinou chlazené lithium-polymerové baterie, které mají dodat šťávu na 320 km při průměrné rychlosti 90 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvádne tenhle stříbrný tygr z Monaka díky své váze 1075 kg pod pět sekund. Výroba má začít v roce 2012. Takhle má vypadat auto budoucnosti! Nebo jak se píše v tiskovce, „auto digitální éry“.
Venturi a Michelin na Pařížském autosalonu představí elektromobil
Pařížský autosalon bude plný zajímavých nových ekologických automobilů. Jeden z nich předvedou společně také Michelin a Venturi. Mělo by jít o zcela novou generaci elektromobilu s nejpokročilejšími technologiemi, jaké jsou dostupné. Elektromobil bude výkonný, ale zároveň zajímavě designově navržený – autorem návrhu je známý průmyslový designér Sacha Lakic. Teprve na Pařížském autosalonu bude ale představena skutečná podoba elektromobilu a také jeho technické specifikace. Monacká automobilka Venturi se mimo toho také brzy chystá uvést na trh svůj sportovní elektromobil Venturi Fétish (na obrázku).
Venturi + PSA = elektromobily pro francouzskou poštu
Francouzské duo Peugeot a Citroen, dnes spojené v koncernu PSA, se už v 80. a 90. letech minulého století produkcí elektromobilů zabývalo, a ne jen okrajově.
Venturi Astrolab – solární vozítko
Venturi Automobiles je francouzská automobilka zaměřená na sportovní, ale v posledních letech především také ekologická vozidla. Už dříve jsme referovali o Venturi Fétish a později Venturi Eclectic.