Elektromobil Volkswagen ID.7 obdržel v autotestu ADAC historicky nejlepší známku

V nezávislém testu ADAC nebylo dosud žádné vozidlo hodnoceno známkou „velmi dobře“. Elektromobil Volkswagen ID.7 dosáhl na celkovou známku 1,5.

Volkswagen ID.7 je nejen vrcholným modelem zcela elektrické rodiny ID., ale nyní také nejlépe hodnoceným automobilem v prestižním Autotestu ADAC. Elektromobil Volkswagen ID.7 byl inženýry největšího autoklubu v Evropě podroben nezávislému testu, v němž jako vůbec první vůz v historii dosáhl na průměrnou známku 1,5, a tím i na celkové hodnocení „velmi dobře“.

Odborníci německého autoklubu ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) testují každý rok přibližně 100 vozů a posuzují přitom více než 350 kontrolních bodů v sedmi hlavních kategoriích. Model ID.7 obdržel vynikající známky v kategoriích motor/pohon (1,0), bezpečnost (1,1), ekologie/ecotest (1,2) a komfort (1,5).

Elektrická limuzína přesvědčila také v dalších hlavních kategoriích, které jsou zahrnuty do celkové známky: známku „dobře“ si zasloužila v kategoriích jízdní vlastnosti (2,1), karoserie/zavazadlový prostor (2,3) a interiér (2,4). Vzhledem k tomu, že je kategoriím ekologie/ecotest a bezpečnost přisouzena největší váha, vyšlo pro model ID.7 špičkové hodnocení 1,5, což znamená historicky nejlepší celkovou známku „velmi dobře“.

Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen osobní vozy, k tomu říká: „Na tento znamenitý výsledek jsme velmi hrdí a máme z něj mimořádnou radost. ADAC Autotest má enormně velký význam a těší se vynikající pověsti nezávislé instance. Proto jsem přesvědčen o tom, že toto hodnocení může přispět k rozhodnutí mnoha potenciálních zákazníků ve prospěch naší zcela elektrické limuzíny.“

SOUVISEJÍCÍ: Objednávky kombi elektromobilů Volkswagen ID.7 Tourer spuštěny

Testu byl podroben model Volkswagen ID.7 Pro s výkonem 210 kW, který ohromil především svou vysokou energetickou hospodárností. Elektrická limuzína se spotřebou elektrické energie pouhých 18,1 kWh/100 km v kombinovaném provozu Ecotestu ADAC zařadila mezi nejhospodárnější modely střední třídy.

Díky tomu obdržela v dílčí kategorii „spotřeba/emise CO2“ známku 0,7, a v důsledku toho i maximálních pět hvězd v ecotestu. Toto hodnocení bylo překonáno pouze v dílčí kategorii „aktivní bezpečnost – asistenční systémy“, v níž byla udělena známka 0,6, nejlepší ze všech hodnocení.

Elektromobil Volkswagen ID.7 Pro se základní cenou 1 479 000 Kč je v neposlední řadě výhodnější než doposud nejlépe hodnocené konkurenční modely. V současnosti je možné pořídit akční modely ID.7 Pro Limited dokonce za cenu od 1 329 900 Kč nebo zákazníky oblíbené ID.7 Pro People za 1 531 900 Kč s mimořádnou výbavou v hodnotě 188 700 Kč zdarma.

Dino Silvestro, vedoucí oddělení automobilových testů v technickém centru ADAC ve městě Landsberg am Lech, k tomu říká: „Pro nás je potěšitelnou zprávou, že bezpečnost, hospodárnost a komfort nejsou výhradně jen otázkou ceny. Autotest patří díky komplexní zkušební metodice s využitím moderních zkušebních laboratoří mezi nejrozsáhlejší testy, které ADAC realizuje v zájmu ochrany spotřebitelů, a nabízí neomezenou porovnatelnost výsledků všech testů – nezávisle na automobilovém segmentu a ceně vozidla.“

Již nyní se zákazníci mohou těšit na příchod Volkswagen ID.7 GTX 4MOTION/Pro S s větší baterií o využitelné kapacitě 86 kWh a dojezdem až 700 km.

zdroj: tisková zpráva

35 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.7 obdržel v autotestu ADAC historicky nejlepší známku”

  1. Docela dobré zprávy pro VW….
    Na čínském trhu se slušně drží, i když nikoliv mezi BEV. Narozdíl třeba od Stellantis a hlavně Japonců – Nissan a Toyota ještě nedávno byly na špici, teď neprodávají v Číně skoro nic.
    A taky se VW daří v Německu, kde jsou s BEV s náskokem v čele. Rostou i jinde v Evropě, asi pomohlo že se vyqákli na sabotérské prodejce a začali prodávat EV jen na internetu…
    Doufám že VW nakonec nebude mezi dinosaurama na vyhynutí (a že jich asi pár na krach bude).

    1. Prodeje spalováků jsou bohudík úplně irelevantní. Nevím zda se v Číně zatím ve spalovákách drží nebo ne , ale je to jedno. Auto se spalovacím motorem je už dávno mrtvá věc. VW totálně zaspalo ve vývoji BEV a ještě nasadilo vedení , které přechod na EV zpomaluje. To nemůže dopadnout dobře. Možná to mají šanci ještě přežít , ale v první trojce světových prodejců už koncern nebude. To zdržování co předvádějí teď v kritickém okamžiku přechodu celého světa na elektromobily je fatální a nejde jen tak dohnat. Možná ještě rok dva udrží hezká čísla , možná že ještě rok dva tři mohou podvádět z hybridy a tvrdit , že vyrábějí elektrická auta , ale nakonec to docvakne i tomu největšímu bůmrovi na burze a všechno to lhaní a podváděni se jim vrátí. Akcie se začnou hroutit vedení bude muset odstoupit dojde na restrukturalizaci celého koncernu a pak se teprve pozná zda jsou schopni přežít. Bohužel to nejvíc odnesou obyčejní zaměstnanci. Propouštění už začalo a mám obavu , že to bude pokračovat dalších 10-15 let.

      1. Pro Jirku…. Samozřejmě souhlas… Ale naděje umírá poslední…. Jo VW se vrátil do čela prodejů v Číně před BYD v celkových počtech bez rozlišení pohonu. Chtěj udržet značku na trhu, i za cenu prodeje bez zisku. (Doufám že jsem vše správně pochopil)
        Jenže kdoví jak to teď bude, když USA rozjíždí obchodní válku proti čínskému dovozu aut a uvidíme co na to Evropa… Možná se trhy úplně oddělí na Západ a Čínu a to by (nejen) VW asi zachránilo, i když by zmizeli z Číny….
        Nevím co přesně si mám o tom všem myslet, ale vypadá to, že lidi v Evropě budou nuceni kupovat o dost dražší BEV (než jinde na světě) a ještě budou mít menší dojezdy.🤔🥴

        1. Elektromobilt se prodávaly pouze v Číně, západních státech Evropy a USA. Zbytek světa je má u zadku.
          EU přijme dovozní cla na podzim a budou velmi pravděpodobně zcela stejná i stejně zaměřená, jako cla do USA.
          Pro Čínu tím skončí kapitola elektromobility, protože jí zůstane pouze domácí trh. Pro EU a USA tím také skončí kapitola elektromobility, protože na nekonkurenceschopnosti elektromobilů na vnitřních trzích se nic nezměnilo a změnit nemůže.

          Pokud nahlédneme na další plány automobilek představené od poloviny mimulého roku, tak je naprosto evidentní, že i ony počítají s elektromobilitou jako okrajovým segmentem.

          1. pro Runnču…. Elektromobilitu už určitě nic nezastaví, ale ke zpomalení růstu asi dojde…. Pokud opravdu dojde k ochranářské likvidaci čínské konkurence v celé EU, poprvé začnu pochybovat, že meziroční růst BEV v EU letos překročí 10%.
            O to rychleji nám Čína technologicky ujede…

            1. Ale ale, copak copak? Loďka elektromobility nabíra vodu? Nechtěl jsi náhodou v létě slavit vítězství v sázce a ten „růst řádově v desítkách procent“, o kterém nepochybuješ?

              Buď v klidu, clo tento rok nic nezmění, to torpéduje až roky následující. Samozřejmě pro majitele čínských elektromobilů je to špatná zpráva a ty spekulativně navezené zásoby podřadných aut v evropských přístavech můžou Číňani rovnou hodit do moře, protože sice novému clu nebudou podléhat, ale nikdo si je stejně bez perspektivy cenově přijatelného servisu nekoupí.

              1. pro Runnču…. Tak jsem vyzjistil, že se v USA žádné čínské BEV neprodává (kromě pár v Číně vyrobených např. Volvo a Tesla).. Teď nevzpomenu, která čínská značka staví továrnu v Mexiku, aby využila bezcelní unie Mexika s USA…
                V Evropě je situace podstatně jiná a v Číně vyrobených BEV se tu prodává dost…
                Samozřejmě že spadnou prodeje čínských značek už letos, pokud Brusel neuklidní nervozitu….
                Taky uvidíme, jak moc nahradí prodeje evropské BEV ty Čínské, ale pokud budou čínské značky absurdně vysokým clem donuceny opustit trh EU, je to podraz na zákazníky, co už si elektrickou čínu koupili.
                Chápu že tě podobné podrazy těší – účel světí prostředky že 👎.
                Ale čím jsem si naprosto jistý je, že spalovák končí a blízká budoucnost je elektrická na baterky.😉🔋👍

                1. Cinan bude EV vyrabet v Evrope a tim budou vsechna opatreni k nicemu. EV je jisty jako amen v kostele.

  2. Fanousci spalovaku porad zduraznuji vyhodu topeni odpadnim teplem. Jenomze u klimatizace je to presne obracene. Kompresor je pohanen spalovanim benzinu/nafty s ucinnosti 30%, remenovy pohon je neefektivni, a kompresor ztraci casem chladici kapalinu, protoze ta unika pres ucpavku hridele. EV ma plne hermeticky uzavreny kompresor kde nic neunika, efektivita elektromotoru k pohonu kompresoru je pres 90% a chladic pro chladici kapalinu neni vystaven tepelnemu vyzarovani od chladice motoru, ktery je jen par cm vzdaleny. Efektivita klimatizace je 5-8x vyssi nez klimatizacni system u spalovaku. V CR je klimatizace v provozu ca. 5 mesicu v roce a jeji mizerna energeticka bilance kompenzuje vyhody pri vytapeni u spalovaku. V jiznich zemich je klimatizace mnohem vic v provozu nez vytapeni a tak je topna vyhoda spalovaku ta tam. V jiznich zemich je EV mnohem efektivnejsi nez spalovak. Je cas vyvratit vsechny udajne vyhody spalovaku, jsou to jen vzite lzi. EV je ve vsech ohledech lepsi auto.

    1. Tak jsem se podíval na naše data a ta říkají něco jiného.
      V České republice auta provozují klimatizaci od druhé poloviny května do poloviny září, tedy 4 měsíce, nikoliv 5.
      Bez topení je vozidlo provozováno pouhé dva a půl měsíce, od konce května do poloviny srpna.

      Čím je způsoben větší souběh topení a chlazení na podzim než na jaře nevím, jen tipuji, že to bude kratším dnem a menším slunečním příkonem.

      Každopádně v ČR je objem energie na topení vozidla násobně větší a podstatnější, než na chlazení.

      1. Tak to musite mit senzory na vsech tlacitkach v aute a zaznam uplne vsech udalosti. I Tesla by zirala co umite. Muj Leaf sice zaznamenava spotrebu pohonu a spotrebu topeni/klima rozdelene, ale urcite tam nemam kdy co bylo pustene. V Tesle jsem ty data nevidel. Mozna tam jsou take pro klima/topeni zvlast. Vim akorat ze mam krivky pro ruzne jizdy s detailnim grafem spotreby, ale asi celkove pohon s topenim/klima. Je zajimave videt kdy byla spotreba na kratky sprint 500kW. Kolik kW nebo KS da vas V8?

      2. Reálně se klimatizace zapne kdykoliv si i v zimě zapnete odmlžení čelného skla. Pro rychlé omlžení potřebujete aby tam foukal vzduch teplý a suchý. Podobně když prší nebo je mlha, tak zapnete k topení i klimatizaci, pokud ji máte. Takže v autě je zcela běžný souběh topení + klimatizace.

        1. V Tesle z roku 2019 jeste nemam tepelne cerpadlo, ale kdyz jedu delsi trasu a musim dlouho topit, tak zapnu topeni s vnitrni recirkulaci plus klimatizaci a topeni spotrebuje mene energie. Ohriva se jen cirkulujici vzduch a klima ho vysousi. Jinak by topeni nasavalo venkovni vzduch treba -15 stupnu a musel by se ohrat na +22 stupnu a pak by sel hned zase z kabiny ven zadnim odvzdusnovacim otvorem. Presto se ale nasava mala cast venkovniho vzduchu aby se nehromadily ruzne plyny. Akorat se obavam, ze energie ziskana pri kondenzaci vlhkosti jde na strane kondensatoru vnivec. Jinak by to mohlo slouzit jako castecne tepelne cerpadlo.

          1. Teď jsem koukal na reportáž o madridských taxikářích a jejich názor na elektromobilitu…. Ostře proti nebyl nikdo, ale zhruba polovina by zůstala radši u hybridů… Nejzajímavější byly samozřejmě rozhovory s majiteli (=řidiči) EV taxíků…. Pár Tesel, Hyundai, Škoda… Tři z nich nezávisle na sobě uvedli, že při dobíjení doma ušetří za palivo měsíčně 500 – 600€…. Maj to spočítaný 😃
            Jasně že je pro ně důležitá dotace, ale tyhle věci se šíří rychle: Kdo z taxikářů by mohl nabíjet doma, se drbe na hlavě 👍

            1. Taxík ročně najede 90-120 tisíc km, cca 4-5 tisíc jízd, aby se taxikář uživil. Pokud ušetřili jen 600 Euro měsíčně, budou vzhledem k pořizovací ceně elektromobilu a zůstatkové hodnotě dvouletého vozu, s naprostou jistotou oproti spalováku ve značné ztrátě.

              Úspora vztažená k času není pro tato vozidla relevantní údaj.

              1. pro Runnču…. Koukám že se v taxikaření elektromobilem po Madridu vyznáš, že bys jim mohl radit, co se jim vyplatí.🙄 Já se v tomhle řemesle nevyznám vůbec, tak jen můžu opakovat, co jsem se dozvěděl: Denně najezdí 200- až 300km (všichni, ne jen elektrický), nabíjí jen během volna doma. Čas naopak uspoří, nemusí na benzinku. Chválili si pracovní pohodu – ticho bez vybrací. Dotaci mají až 10 000€ na nákup auta.
                Ale tobě je samozřejmě jasné, že proďáli kaťata..😁

              2. pro Runnču…. Přemýšlel jsem o tvé argumentaci… Nejsem ekonom, tak to budu počítat jako sedlák brambory a v korunách:
                Škodu Jeníka koupí taxikář za 1 300 000kč… Minus 200 000kč dotace, to má 1 100 000kč..
                Benzínovou Oktávku koupí dejme tomu za 700 000kč… Rozdíl je 500 000kč.
                Při úspoře na palivu ročně 150 000kč tento rozdíl vymaže za necelých 3,5 roku…
                Ty tvrdíš něco o zůstatkové hodnotě a bla bla….No tak auto neprodá a jezdí dál…Za dalších necelých 5 roků uspoří na palivu celou kupní cenu…
                Tak že zhruba za 8 roků může svůj elektromobil darovat s klidem nějaké žebrotě na ulici, protože ho měl oproti spalováku ZADARMO 🤑
                Mám tam snad někde chybu?

                1. 😆hahaha mám tam chybu… Rozdíl v ceně není půl melounu, ale jen 400 000 kč… Tak že je návratnost pro Jeníka ještě rychlejší.

                2. Tak zaprvé, taxíky až na výjimky nevlastní jednotlivci, ale společnosti. Taxíky nejezdí 3,5 roku. Maximum jsou dva až dva a půl roku. Většina jezdí rok až rok a půl. Tedy do nájezdu 100-150 tisíc km, pak se přeprodávají. Podle toho jsou nastaveny i servisní smlouvy. A díky tomu vznikly i modely tzv předplaceného servisu, který má přesně tyto „taxíkové“ parametry, garantované náklady do 150 tisíc km a pak pryč s tím.

                  Aby se srovnal cenový rozdíl, taxík by měl nalítáno skoro půl milionu kilometrů. Takové taxíky nejezdí. Tedy občas nějaký ano, ale jsou to vraky soukromníků, co to mají jako noční přivýdělek. A u nich se další nájezd pohybuje o dva řády níže.

                3. pro Runnču… Za prvé víš hovno a za druhé manipuluješ a překrucuješ jako obvykle….
                  Jestli je taxikář i majitel vozidla byla první otázka… Tak že asi to bude v Madridu s vlastnictví vozu jinak než si představuješ.
                  Je pravda, že aby se EV na úsporách ZCELA zaplatil, musel by za 8 let ujet skoro 600 000km. Jenže dorovná spalovák už za 3 roky, teda po 250 000km. A OD TOHO OKAMŽIKU SPOŘÍ MĚSÍČNĚ 500 – 600€…!

                4. Náhodně googlení na nabídky pro taxikáře
                  https://www.citytaxibrno.cz/kariera

                  Škodovky…
                  Po 12 měsících dostáváte nový vůz
                  Limit 60 000 km /ročně
                  Mercedes-Benz E 220d TDi…
                  Po 4 měsících dostáváte nový vůz
                  Limit 25 000 km / 4 měsíce

                  Asi tedy není úplně běžné držet si taxík 3 a více let.

                  Ano, mám zkušenost kdy mě na letiště vozila smluvní doprava, kdy si majitelé kupovaly velké Audi a Mercedesy z Německa co měli při koupi najeto cca 400 000 km, jezdili s tím smluvní dopravu na dlouhé trati a po té co dosáhli cca 1 milionu km přitáhli z Německa zas něco podobného, ale to je už cca 20 let. Dnes už jsme snad jinde a tohle byl dost specifický provoz.

                5. pro Jimmy…. Já jen prodávám, jak jsem koupil. E-Taxikáři uváděli jako hlavní důvod proč šli do elektra finanční úsporu…A i někteří ve fosilech (hybridech) litovali, že nemůžou nabíjet doma a tak se jim EV nevyplatí …
                  Věřím že to mají dobře spočítáno. Ale Ty a Runner by jste jim rychle spočítali, že jsou všichni pitomci…🤔

                6. Jako bych četl příspěvek toho taxikáře, co tady v roce 2021 vypisoval, jak to má propočtené a jak se mu při cenách 2 Kč/kWh vrátí investice za dva a půl roku… Ehm.

                  Asi takhle, pokud se má rozdíl zaplatit po 3,5 letech, tedy po najetí cca 350 tisíc km, tak je to už v pásmu vysokého rizika nepředvídatelných servisních nákladů a pravděpodobnost, že se tak stane, se limitně blížit nule.

                7. @lvrov42. Takze se tomu taxikarovi investice uz zaplatila, ta doba uz uplynula. Zrejme to auto mel uz od 2020, takze davno jezdi v plusu.

Napsat komentář