O projektu Buckeye Bullet jsme už psali několikrát. Tým, který za autem stojí jej teď vylepšil na verzi 3.0, která zvládá max. rychlosti přes 400 mil za hodinu. Testování elektromobilu začne příští rok.
foto: Buckeye Bullet
Projekt Buckeye Bullet sponzorovaný monackou automobilkou Venturi má za sebou zajímavou historii. V roce 2004 první verze vozu 1.0, tehdy plný elektromobil poháněný NiMH bateriemi, dosáhl rekordní rychlosti 502,4 km/h.
Verze 2.0 využívala vodíkové palivové články, ale její výkon nebyl takový jaký tým očekával. Ve verzi 2.5 se proto vrátili zpět k bateriím. Verze 3.0 bude mít vylepšenou aerodynamiku o jejíž zlepšení se postaralo Superpočítačové centrum v Ohiu.
Nejrychlejší auto světa na vodík – Buckeye Bullet 2
Verze 3.0 tohoto experimentálního elektromobilu je postavena na zcela novém podvozku. Venturi dodalo dva speciálně vyrobené elektromotory a o baterie se stará společnost A123. Stejná, která dodá baterie automobilce General Motors.
Práce na návrhu nového auta mají být hotové do konce letošního léta. Během následujícího akademického roku pak bude vůz vyroben. V roce 2012 se poprvé začne s testováním.
Tým, který za autem stojí
Tým, který za autem stojí jej teď vylepšil na verzi 3.0, která zvládá max. rychlosti přes 400 mil za hodinu. Testování elektromobilu začne příští rok. = Proc chcou zacit testovat az pristi rok, kdyz uz ví ze zvlada rychlost 400Mph??? Neco je tu asi spatne