Automobilku Honda starý prezident opouští, do Toyoty nedávno nastoupil nový. Akio Toyoda nastupuje do firmy, jejíž prodeje se propadly o desítky procent. Musí čelit bezprecendentní krizi automobilového průmyslu. Toyoda je vnukem zakladatele Toyoty Kiichiro Toyody. V roce 1984 byl šéfem americké továrny NUMMI, kterou automobilka vybudovala společně s General Motors. Odtud ostatně nejspíš pramení aktuální spekulace o možnosti sdílení technologií mezi těmito dvěma giganty. V rozhovoru pro CNN však Toyoda mluvil především o budoucím směřování své firmy. Řekl, že musí vyvinout taková auta, která co nejlépe odpovídají podmínkám každého regionu – Japonska, USA a Evropy. Zároveň se opřel do elektromobilů. Největším problémem je podle něj omezená životnost baterií. „Tento problém musí být vyřešen,“ řekl doslova. Dodal, že nadále chce prosazovat především technologii hybridního pohonu, kde má Toyota více než 12 let praktických zkušeností. „Záleží na tom jak budou elektromobily využívány a jak užitečně budou vnímány, prozatím se ale Toyota zaměří na hybridy,“ řekl. V Japonsku nová Toyota Prius tvrdě soupeří s konkurenční novinkou Honda Insight. Brzy se obě auta začnou prodávat i ve zbytku světa. „Máme ambici popularizovat hybridy pro co nejširší veřejnost,“ komentoval Toyoda. Zároveň věří, že schémata podobná českému šrotovnému podpoří právě prodej hybridních automobilů nejen v domácím Japonsku, ale i ve zbytku světa.
Toyota má raději hybridy než elektromobily
CNN
Tady je cast v
Tady je cast v cestine.
http://www.youtube.com/watch?v=Q6GDCuJalx8
Who killed the electric car
Who killed the electric car v češtině lze nalézt na Google video
To je nesmysl, elektricke
To je nesmysl, elektricke auto je pripraveno od roku 1996.
A do dnesnich dnu je tvrde potlacovano, jako mnoho jinych technologii.
Who killed the electric car
http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
http://www.youtube.com/watch?v=_FDmmJm9vSA
atd.
Japonci, jako obvykle, ctou
Japonci, jako obvykle, ctou budoucnost velmi dobre. Predcasne nasazeni elektromobilu, drive nez budou technologicky dotazene, muze zpusobit jen deziluzi zakazniku a vysledne tak zkomplikovat realne pouzivani elektromobilu. Realna konstrukce elektromobilu pro budoucich cca 10 let se jmenuje plugin hybrid.
Souhlas!
Souhlas!
To je určitě relevantní
To je určitě relevantní názor, nicméně jsou tu i jiné skupiny – především Mitsubishi se svým iMiEV, které si určitě ostudu udělat nechce a pečlivě připravuje jak technickou, tak i marketingovou stránku. Také letos ve Frankfurtu by měla být k vidění řada výrobních verzí elektromobilů pro Evropu, např. od Renaultu.
Urcite se nejake
Urcite se nejake elektromobily objevi jiz drive, ale bude to v minoritnich segmentech trhu typu mestske mikroauto, nebo mestska „pizza“ dodavka. A i tam budou zatim nadlouho tvorit mensinu trhu. I Mitsubishi planuje masovejsi vyrobu sveho iMIEV az za nejake 4 roky. Do te doby to bude spise marketingova zalezitost. „Mainstream“ vyvoje rodinnych vozu v novem desetileti bude plugin hybrid.