2015: výjimečně lehký Mercedes-Benz třídy E Superlight

Mercedes-Benz koncem roku potvrdil, že výjimečně lehká verze Superlight třídy E spatří světla showroomů v roce 2015. Zatímco model SL pro rok 2013 využívá pro snížení hmotnosti hliník, v případě Superlight třídy E to budou uhlíková vlákna.

Audi zazářilo s modelem A2 a využitím hliníkového rámu Spaceframe. Rám z uhlíkových vláken od Mercedes-Benz má posunout laťku snižování hmotnosti ještě o kus výš.
foto: Mercedes-Benz

První informace o Mercedes-Benz E Superlight hovoří o konsutrkci z uhlíkových vláken, absenci středových sloupků a tedy i vynuceném použití opačně se otevírajících zadních dveří.

Superlight bude odlehčená verze luxusního sedanu, která ve své první iteraci bude pravděpodobně využívat vodíkový pohon , který značka předvedla např. v konceptu F125. Celkový výkon pohonného ústrojí by měl v tomto případě dosáhnout 150 kW.

Vzhledem k hmotnosti max. kolem 1300-1350 kg (o 350 kg méně než současná verze třídy E) je to velmi slušný poměr výkon/hmotnost, srovnatelný například se současným E350 o výkonu 200 kW.

Hovoří se o tom, že Daimler nabídne auto kromě vodíkové verze také jako plug-in hybrid, diesel nebo hybrid. Ačkoliv výroba v roce 2015 začne v malých číslech, v roce 2017 už chce vyrobit až 20 000 kusů modelu Superlight.

Daimler není ve snaze snížit hmotnost automobilů osamocený. Už dříve se tímto směrem zaměřila také automobilka BMW, která se pro spolupráci na nové řadě i (elektromobil i3 a plug-in hybrid i8) spojila se společností SGL Carbon.

Tohoto dodavatele si aktuálně vybral také Volkswagen. Mercedes-Benz namísto toho pracuje s japonským dodavatelem materiálů z uhlíkových vláken Toray.

One Comment on “2015: výjimečně lehký Mercedes-Benz třídy E Superlight”

  1. „První informace o
    „První informace o Mercedes-Benz E Superlight hovoří o konsutrkci z uhlíkových vláken, absenci středových sloupků a tedy i vynuceném použití opačně se otevírajících zadních dveří.“

    Nebude to spíš tak, že díky použití uhlíkových vláken vzrostla tuhost karoserie natolik, že LZE VYNECHAT b sloupek a následně tedy použít obráceného otevírání dveří, které ale usnadní vystupování?

Napsat komentář