Soutěžíme o volnou vstupenku na E-mobility workshop

Hybrid.cz a společnost Conpro připravili soutěž o volnou vstupenku v hodnotě 3 990 Kč na workshop E-mobility. Workshop proběhne 14. prosince 2010 v Grand Hotelu Bohemia, Králodvorská 4, Praha 1. Své přednášky uvedou např. , project manager společnosti , Joerg Lohr z RWE Effizienz GmbH představí koncepty v a svou verzi ukáže např. také Stanislav Votruba z   

Volkswagen CNG Tour 2010

Reportáž: Volkswagen CNG Tour 2010

U Brněnské přehrady to poslední dny žilo. Auta různých značek, kategorií i cenových hladin se sjela na pozvání časopisu FLEET. Akce nazvaná Den s Fleetem se koná již po čtvrté a je určena především manažerům, kteří se starají o správu a řízení vozových parků. Právě oni často rozhodují o nákupu nových vozů a na rozšíření alternativních pohonů můžou mít značný vliv. Dvoudenní akce Volkswagen CNG Tour byla jednou z hlavních součástí programu a nabídla jak teoretické informace, tak možnost vyzkoušet si špičku na poli CNG – VW Passat TSI EcoFuel. My jsme byli u toho.

Smart ForTwo Electric Drive

Daimler začne s výrobou elektromobilu Smart ED

Po světových metropolích jako je nebo už nějakou tu dobu jezdí testovací flotily koncernu Daimler. Testy dopadly velmi dobře, a tak se automobilka chystá odstartovat malosériovou výrobu v už na konci letošního roku. Zhruba stovka elektromobilů v Londýně prokázala, že tahle malá auta jsou do města jako dělaná. Snižují , hluk, mohou zaparkovat téměř kdekoliv a svým majitelům šetří podstatné výdaje, např. za .

Když byl nedávno spuštěn projekt v Berlíně, Daimler se opět zúčastnil stovkou svých pidiautíček, zatímco RWE se zavázalo vybudovat 500 . V zase spolupracuje Daimler s energetickou společností Enel, od roku 2010 začne více než stovka vozů brázdit , Pisa a . Daimler navíc nedávno začal úzce spolupracovat s americkou společností Tesla Motors, na vývoji lithium-iontových baterií chce nově spolupracovat s německou firmou Evonik. Nové baterie Li-Tec se mají postupně objevit ve všech elektrických vozech Mercedes-Benz, viz. včerejší zpráva o chystaných hybridech. Li-Tec technologie má poskytnout významnou výhodu proti konkurenci, automobilka ji prý využije jak v osobních, tak užitkových vozech (, vany, ?).

Autosalon Brno 2009

Report: Autosalon Brno 2009 – Honda Insight poprvé v ČR!

Hned od začátku bylo jasné, že od letošního ročníku Autosalonu Brno nelze očekávat zázraky. Ekonomická krize nemilosrdně drtí celý automobilový svět. Jaké to může mít následky však bylo na letošním autosalonu vidět snad lépe než kdekoliv jinde. Akce se tentokrát konala pouze v pěti pavilonech Brněnského výstaviště, z toho hlavní expozice se odehrávala de-facto ve dvou – miniaturním pavilonu F a velkém P. Zde se představily automobilky jako Audi, BMW, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, KIA, Mazda, Mini, Mitsubishi, Opel, Renault, Seat, Suzuki, Škoda, Volvo či Volkswagen, plus několik dalších výrobců zabývajících se převážně sportovními nebo luxusními vozy jako Bentley či Aston Martin. Zcela však chybí například Toyota.

Elektromobily - standardizovaná zástrčka

Standardizovaná zástrčka pro elektromobily je na světě

Je tomu teprve pár dnů, co jsme informovali, že General Motors volají po standardizované zástrčce pro dobíjení elektromobilů. Hle, dohoda je zde! Předení výrobci automobilů i energetické společnosti se dohodly na jednotném standardu zástrčky/zásuvky pro auta poháněná elektřinou. Ohlásila to mluvčí německé energetické společnosti RWE. Tříhrotá zástrčka je schopna dobíjet napětím až 400V, což by mělo umožnit dobíjet elektromobily a plug-in hybridy v řádu minut. K dohodě se prozatím hlásí několik velkých automobilek včetně Volkswagen, BMW, Ford, General Motors, Fiat, Toyota a Mitsubishi, plus energetické společnosti Eon, Vattenfall, EDF, Npower, Endesa, Enel a samozřejmě RWE. Prozatím není jasný časový rámec, během něhož by měl být standard jednotlivými automobilkami adoptován. Je jasné, že záleží na tom jaké modely mají v přípravě. Už tento týden se však zástupci zmíněných firem sejdou v Detroitu na kongresu Společnosti automobilových návrhářů, kde budou diskutovat další detaily.

Smart ForTwo Electric Drive

Budoucnost smartu je v elektřině

Daimler se u příležitosti Ženevského autosalonu chlubí čeho všeho nedosáhl se svým smartem. Není toho málo. smart fortwo v loňském roce zvýšil svoje prodeje o 39% a letos bude zastoupen v 41 zemích světa. K nárůstu prodeje přispěl velký úspěch smart fortwo v USA a dvouciferné nárůsty na zavedených evropských trzích. Již v prvním prodejním roce bylo do USA dovezeno 24 600 těchto vozů a tak se Spojené státy staly po Itálii (33 800) a Německu (32 000) třetím největším odbytištěm smartu. Od uvedení prvního modelu smartu v roce 1998 bylo vyexpedováno celkem přes milion exemplářů tohoto dvousedadlového vozu. Aktuální modely se mohou pochlubit nízkou spotřebu i minimálními emisemi oxidu uhličitého. U modelu smart fortwo cdi je to 88 g/km. Ještě zajímavější jsou ale elektrické smarty.

Elektromobil Smart ED v projektu e-mobility Berlin

Daimler a RWE společně elektrifikují Berlín

Automobilka Daimler AG a energetický gigant RWE se v Berlíně spojili, aby společně spustili projekt „e-mobility Berlin“. Do běžného provozu bude na testování nasazena více než stovka elektromobilů v podobě druhé generace Smart ED („Electric Drive“ – elektrického Smartu) a vozů Mercedes třídy A, využívajících lithium-iontové baterie. Aby bylo možné elektromobily ve městě bez problémů využívat, vybuduje RWE 500 veřejných dobíjecích stanic.

Spoluprací s energetickou společností chce Daimler vybudovat systém, který následně bude k dispozici a plně funkční také běžným Berlíňanům. Obě společnosti nazývají „e-mobility“ největším světovým projektem propagujícím elektromobily jako řešení problémů životního prostředí, ale o něčem takovém můžeme se dá lehce polemizovat. Každopádně se jedná o velmi záslužný projekt i přesto, že elektřina v dobíjecích stanicích nebude zdarma, ale automaticky se započítá podle identifikačního čísla řidiči právě toho kterého elektromobilu.
Elektromobil Smart ED v projektu e-mobility Berlin
Německo zjevně hodlá začít elektromobily zapojovat do každodenního života svých občanů velmi brzy, podobně jako Norsko, Dánsko, Portugalsko a celá řada dalších evropských zemí, nemluvě o Japonsku. Sériová produkce elektromobilů Daimler má začít v roce 2010 a do té doby se dobíjecí stanice jistě rozrostou daleko za hranice Berlína.