TÉMA:

autobusy


Autobus je dopravní prostředek určený pro přepravu většího počtu osob. Nejčastěji bývá poháněn vznětovým () motorem. Od 50. let 20. století je základem . V posledních letech se začínají objevovat hybridní, elektrické a vodíkové.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Toyota a CaetanoBus uvádějí elektrické autobusy pod společnou značkou

Portugalský výrobce autobusů CaetanoBus a společnost Toyota oznámili, že uvedou pod společnou značkou akumulátorový městský autobus e.City Gold a elektrický autobus na palivové články H2.City Gold.   Portugalská společnost CaetanoBus v částečném vlastnictví firem Toyota Caetano Portugal a Mitsui & Co se zaměřuje na výrobu autobusů a podvozků. Firma disponuje ucelenou nabídkou vozidel pro městskou a letištní dopravu. CaetanoBus se zaměřuje na elektrickou mobilitu od roku 1980.

Hyundai bude v Jižní Koreji testovat autonomní službu RoboShuttle

Hyundai spustí od 9. srpna v Jižní Koreji autonomní přepravní službu RoboShuttle.   Hyundai Motor bude testovat autonomní službu „RoboShuttle“

Scania v Česku představila nové elektrobusy Citywide

Scania zákazníkům v České republice a na Slovensku představila novou generaci autobusů Citywide, včetně elektrické verze.   Model Scania Citywide je prvním zástupcem nové generace autobusů Scania, který zároveň nabízí nejširší paletu pohonů na všechna aktuálně dostupná paliva. Plně elektrickou verzi si pak v uplynulých týdnech mohli vyzkoušet zákazníci v České republice a na Slovensku.<br />

FlixBus testuje autobusy s pohonem na bioplyn

FlixBus uvádí na trh první mezinárodní autobusy na bioplyn. Jezdit budou mezi Nizozemím a Belgií a Norskem a Švédskem.   Dva autobusy FlixBus poháněné bioplynem jsou určeny pro jízdy mezi Nizozemím a Belgií a mezi Švédskem a Norskem od 1. července

V Mnichově začínají jezdit vodíkové autobusy Hyundai

Hyundai spolupracuje se dvěma německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu vodíkového elektrobusu Elec City Fuel Cell v reálných podmínkách v Mnichově.   Autobus Elec City Fuel Cell ujede 500 km na jednu náplň palivových nádrží a díky nejvyššímu výkonu 180 kW si snadno poradí i s kopcovitým terénem

V Táboře zkušebně vyjel elektrický autobus

E.ON, COMMET PLUS a SCANIA spolupracují na pilotním provozu plně elektrického autobusu v Táboře.   COMETT PLUS testoval první čistě elektrický autobus

Kloubový elektrobus Mercedes-Benz eCitaro vyjel poprvé ve Vídni

Vídeňský dopravní podnik poprvé testuje kloubový elektrobus. Na třech pravidelných linkách bude vozit cestující do 22. června.   E-Gelenkbus neboli elektrický kloubový autobus Mercedes-Benz eCitaro

Siemens dodá dobíjecí řešení pro nové ostravské elektrobusy

Siemens Smart Infrastructure zajistí dobíjecí řešení pro Dopravní podnik Ostrava, který svou flotilu vozů rozšíří o 24 elektrobusů značky Solaris.   Čtyři dobíjecí body, každý o špičkovém dobíjecím výkonu 400 kW, 28 mobilních dobíjecích stanic a vysokonapěťová infrastruktura od společnosti Siemens vytvoří technologické zázemí pro dosud největší českou zakázku na dodávku elektrobusů.

ICOM bude testovat elektrický autobus od Mercedes-Benz v Třebíči

ICOM transport bude testovat plně elektrický autobus Mercedes-Benz eCitaro. Rozhodl se ho použít v reálných podmínkách obslužnosti města Třebíče.   Dopravní uskupení ICOM transport a.s. provozuje 800 autobusů, 300 souprav nákladních vozidel a zaměstnává 1800 zaměstnanců.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.