BMW a Bosch postavili obří 2,8MWh baterii pro energetiku
BMW a Bosch společnými silami postavili v Hamburku obří 2,8MWh/2MW baterii. Skládá se z 2600 bateriových modulů pocházejících ze stovky elektrických aut.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
BMW a Bosch společnými silami postavili v Hamburku obří 2,8MWh/2MW baterii. Skládá se z 2600 bateriových modulů pocházejících ze stovky elektrických aut.
Automobilka Toyota začne od letošního dubna prodávat svým dealerům v Japonsku systém řízení elektřiny využívající recyklovaných NiMH baterií z jejích hybridů. Bude se prodávat v kombinaci s managementem energie pro budovy, solárními parkovišti, solární elektrárnou, LED osvětlením a dalšími “drobnostmi”.
Společnost Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou Umicore N. V. v oblasti ekologické recyklace lithium-iontových akumulátorů v Evropě. Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky recyklovat li-ion akumulátory používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu Toyota Prius+ a modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.
Není to pouze benzín či nafta, jejichž ceny se vyšplhaly do astronomických výšin. Díky čínskému omezení vývozu tzv. kovů vzácných zemin se i tato komodita stala pro mnohé výrobce velmi drahou surovinou. Japonská Honda se proto rozhodla nepříznivou situaci řešit recyklací svých nikl-metal hydridových baterií (NiMH).
Recyklace lithium-iontových baterií z elektromobilů automobilky Tesla Motors bude v Evropě zajišťovat belgická společnost Umicore. Ukazuje se, že nové automobilky jsou si dobře vědomy skutečnosti, že se o své výrobky musí postarat během celého jejich životního cyklu.
Doma v Japonsku ohlásila automobilka Toyota nový program recyklace použitých NiMH baterií. Ty využívá ve svých hybridních autech jako je Toyota Prius, Toyota Auris HSD a dalších. Možnosti využití modernějších lithium-iontových baterií se v Toyotě teprve testují.
Recyklace baterií s koncem jejich životnosti často bývá jedním z argumentů proti elektrickým autům. Nehledě na to, že recyklace baterií je dnes už zvládnutým procesem, má například automobilka General Motors pro použité baterie z hybridu Chevrolet Volt zajímavý plán. Využije je v tzv. „smart grids„, neboli inteligentních sítích.