Honda bude získávat vzácné suroviny ze starých NiMH baterií

Není to pouze benzín či nafta, jejichž ceny se vyšplhaly do astronomických výšin. Díky čínskému omezení vývozu tzv. kovů vzácných zemin se i tato komodita stala pro mnohé výrobce velmi drahou surovinou. Japonská Honda se proto rozhodla nepříznivou situaci řešit recyklací svých (NiMH).

Schématické znázornění koloběhu existence NiMH baterií Honda
foto: Honda

Pod pojmem „kovy vzácných zemin“ se ukrývá 17 prvků, z nichž např. neodym nebo dysprosium jsou prvky nezbytné pro výrobu permanentních magnetů elektromotorů. obchod s touto žádanou surovinou prakticky ovládá, neboť na jejím území se těží okolo 90 % procent světové produkce.

Nejistota dodávek a stále rostoucí cena kovů vzácných zemin donutily Hondu, aby se zaměřila na opětovné získání této suroviny z již nepotřebných výrobků. Proto se spojila se společností Japan Metals & Chemicals a společně vyvinuly nový hromadný recyklační proces.

Prostřednictvím tohoto procesu bude možné získávat kovy vzácných zemin z již nepotřebných NiMH baterií, které jsou shromažďovány u prodejců Hondy v a ostatních zemích. Takovýchto vyřazených nikl-metal hydridních baterií bude mít Honda dostatek, neboť NiMH baterie jsou používány například v hybridních vozech nebo .

Japonská zdůrazňuje, že nový recyklační proces, který se rozjede ještě tento měsíc, není žádným experimentálním pokusem, ale fungující hromadnou recyklací. Díky ní bude možné získat až 80 % kovů vzácných zemin obsažených v již dosloužilých , přičemž jejich čistota bude naprosto srovnatelná s těmi nově natěženými.

Honda navíc do budoucna plánuje, že nebude tyto vzácné suroviny recyklovat pouze z baterií, ale využije k jejich získávání širokou škálu svých produktů , které kovy vzácných zemin také obsahují. Honda tak úspěšně naplňuje svůj závazek 3R (reduce, recycle, reuse), tedy redukce, a opětovné použití.

tisková zpráva

One Comment on “Honda bude získávat vzácné suroviny ze starých NiMH baterií”

Napsat komentář