Automobilka Toyota začne od letošního dubna prodávat svým dealerům v Japonsku systém řízení elektřiny využívající recyklovaných NiMH baterií z jejích hybridů. Bude se prodávat v kombinaci s managementem energie pro budovy, solárními parkovišti, solární elektrárnou, LED osvětlením a dalšími “drobnostmi”.
foto: Toyota
Toyota začne svým dealerům v Japonsku od dubna 2013 dodávat prakticky kompletní vybavení pro vybudování energeticky šetrných showroomů. Kromě už zmíněného energetického managementu z recyklovaných baterií bude možné přikoupit i solární elektrárnu nebo úspornou klimatizaci.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Prodejci Chevrolet Volt budou dobíjet auta ze slunce
Solární parkoviště pro Chevrolet Volt + VIDEO
Elektromobilita v Japonsku: nové způsoby využití elektromobilů a baterií
Díky tomu bude každý dealer moct velmi detailně kontrolovat spotřebu, ukládání a výdej elektřiny, a především zvýšit účinnost jejího využití. Toyota tyto systémy prodává skrze dceřinnou společnost Toyota Turbine and Systems, Inc.
V současné době se tento systém testuje v dealerství Nagoya Toyopet Otagawa a několika dalších. Podle předběžných výsledků to vypadá, že dokáže ušetřit až polovinu nákladů na elektřinu a vytápění.
Klíčové specifikace Energy Management System: kapacita 10 kWh, hmotnost 980 kg, rozměry 1900 mm, šířka 1140 mm, hloubka 1280 mm.
Když už se hovoří o
Když už se hovoří o dalším využití akumulátoru .Tak jak dlouho vlastně v autě vydrží než potřebuje vyměnit ? kolik stojí nový?
Výdrž: dnes už je mezi
Výdrž: dnes už je mezi výrobci poměrně rozšířena záruka 8let a 150tis km, což jsou meze při kterých ještě auto nabídne „přijatelný“ dojezd a dynamiku jízdy a zároveň to je mez, od kdy začíná statisticky významné vymírání jednotlivých článků.
Cena: Výrobní náklady na Lithiovou baterii dnes začínají už od 300 USD/kWh uložené energie. Nicméně právě kvůli držení záruky a „přiměřenému“ zisku výrobce vynásobte cenu koncového produktu 3x.
300USD/kWh mi připadá
300USD/kWh mi připadá hodně podhodnocené i kdyby šlo o čínské články a obrovské korporátní odběry. Realitu bych střízlivě viděl tak o polovinu výš. A kromě toho baterie to nejsou jenom články, ale kompletní celek včetně elektroniky, mechaniky a ochran okolo.
Ještě bych poznamenal, že těch 8let/150kKm se týká elektromobilů, u hybridů s NiMh o kterých je článek, to zatím vypadá, že auto půjde do šrotu, zatímco akumulátor ještě bude někde v klidu složit.
Panasonic by měl být
Panasonic by měl být schopen ty NCR18650A články dodávat už od 3USD/ks pokud jich je objednáno „větší množství než malé“ jinak samozřejmě uznávám, že ta cena 300USD/kWh lithiové baterie je pouze teoretickou.
Nedávno jsme měli možnost
Nedávno jsme měli možnost ze zúčastnit poučného školení na toto téma přímo v české Toyotě. Baterie vydrží minimálně po dobu životnosti vozidla, následně jsou stále použitelné – jak dokládá i tento článek. Takže výměny téměř nepřicházejí v úvahu.
10kWh by doma
10kWh by doma stačilo.
Tohle bych bral jako prima záložní systém pro dům. Běžně spotřebuju 12kWh denně, takže bych měl spolehlivou zálohu pro půldenní výpadek.
Na konci článku ve
Na konci článku ve specifikacích píšete: „kapacita 10 kW“ tím myslí Toyota uloženou energii nebo výkon dodávaný z toho EMS? Pokud to je uložená energie tak prosím v kWh.
Mě by těch 10kWh přišlo tak akorát, když si vezmu že dnes 280Wp panel seženu už do 5000Kč s DPH, takže když jich vezmu 10ks za 50tis (potřeba 20m2 střechy), tak mi za den tak akorát baterku nabije.
Pardon, někam se nám
Pardon, někam se nám ztratilo „h“! 🙂
Už jsem si říkal, že by
Už jsem si říkal, že by chtěli lidem dávat k práci na domě baterku z jediného vozidla se zbývající kapacitou okolo 1 kWh? Není to sice málo pro stand-by zálohu, ale moc smyslu by to nedávalo… Těch 10 kWh mi připadne zase poměrně hodně, alespoň pro oblasti, kde je množství výpadků minimální a moc tam nesvítí (což se však o Japonsku alespoň v případě výpadků vzhledem k častým přírodním katastrofám moc tvrdit nedá).