Recyklace lithium-iontových baterií z elektromobilů automobilky Tesla Motors bude v Evropě zajišťovat belgická společnost Umicore. Ukazuje se, že nové automobilky jsou si dobře vědomy skutečnosti, že se o své výrobky musí postarat během celého jejich životního cyklu.
Belgická společnost Umicore zrecykluje použité lithium-iontové baterie na slitiny, ze kterých posléze vyrobí kobalt, nikl nebo jiné kovy. Kobalt lze pak přeměnit na oxid kobaltu, který bude moct zpět prodat výrobcům baterií.
bioFormule ze sójy, mrkve a brambor
Konec skládkám? Plastový odpad lze proměnit v palivo
Varšavské metro bude od roku 2012 z 98% recyklovatelné, zn. BMW
Jedním z vedlejších produktů recyklace bude kal obsahující oxidy vápníku a lithia. Ten se zase využije k výrobě speciálního betonu.
Tesla Motors spustila v Evropě komplexní strategii recyklace baterií jako jedna z prvních automobilek. V Japonsku už začala s recyklací baterií ze svých hybridních aut Toyota.
Automobilka Tesla prozatím prodává v Evropě jeden model, a to elektrický sportovní automobil Tesla Roadster. Jeho baterie mají životnost sedm až deset let nebo zhruba 160 000 km. Za recyklaci baterie nebudou majitelé Roadsterů nic platit.
V současné době americká automobilka pracuje na rodinném elektromobilu Tesla Model S a elektrickém SUV Tesla Model X. Chce je uvést na trh v příštích letech.
Nech si ten bordel nechajú
Nech si ten bordel nechajú v USA.