Nissan představil nové solární pouliční lampy čerpající energii z recyklovaných baterií
Nissan otevřel v městečku Namie novou továrnu na recyklaci použitých baterií ze svých elektromobilů. Využije je mimo jiné v pouličních lampách.
Bateriové články z recyklovaných baterií elektromobilů Nissan poslouží ve zcela nových aplikacích. Třeba bezdrátových pouličních lampách.
foto: Nissan
foto: Nissan
Unikátní bateriovou pouliční lampu představil aktuálně Nissan v městečku Namie. To bylo 11. března 2011 zničeno vlnou tsunami.
NEPŘEHLÉDNĚTE BMW a Bosch postavili obří 2,8MWh baterii pro energetiku
Aktuálně tam Nissan ve spolupráci s 4R Energy Corporation vybudoval novou továrnu na znovuzpracování vyřazených baterií ze svých elektromobilů.
Bateriové články z elektromobilů Nissan Leaf a Nissan e-NV200 využije Nissan právě například v nové pouliční lampě. Tu je díky nezávislosti na rozvodné síti možné umístit prakticky kdekoliv, jak vtipně zdůrazňuje i video Nissanu.
Nissan
nissan 93% fosílijí ku 7% Leafů nuda soudruzi ;)
To je nuda čerpat z baterií energii, na Novinkách svítěj přímo těmi bateriemi, asi radioaktivními :-D
https://www.novinky.cz/auto/467155-nissan-pouzije-stare-akumulatory-jako-osvetleni.html
Bezdrátová pouliční lampa. Chtěl bych vědět jak bude u nás fungovat v době od listopadu do konce března. Slunce svítí minimálně. Ale jako nápad dobrý. Zkusím to realizovat u nás. :-)
Elektromobil na FB
Zdravím,
již víc než 3 roky používám kolem domu osvětelní (32LED) s malým solárním panelem (18x10cm). Panel napájí 2ks baterií (18650) a za celou dobu jsem ani jednou nemusel baterie externě dobíjet a ještě se mi nestalo že by světlo nesvítilo (párkrát jsem pozoroval trochu slabší intenzitu). Takže bych neměl moc obavu o bezproblémovou funkčnost, pokud se použije trošku větší panel s větší kapacitou baterie.
Nissan začal, Číňani dělají prakticky už léta. Stačí najít si pár videí o elektromobilu B.Y.D. 6 a na jednom z nich projíždí liduprázdnou krajinou po nové silnici s veřejným osvětlením - lampy s bateriemi a FV panely nahoře.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Funkční lampy se solárním panelem a baterií fungují od roku 2014 na cestě u Trojmezí CZ/PL/SK z Obce Jaworzynka na Polské straně. Světel je tam odhadem kolem 25ks
Paráda, díky za informaci. Škoda, že to není u nás rozšířeno více. Holt stavět vedení, trafa, budky, kopat rozvody a instalovat lampy spolu s ovládáním a údržbou je asi pro stavební lobby finančně zajímavější :-(
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
off
Kolik strávíme času v kolonách?
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/dopravni-kolik-casu-stravime-v-kolonach_1803261308_rez
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
No určite to nebude viac ako 24h/deň.
pravda, deň má naozaj IBA 24 hodín.
nesmieme zabudnúť na NOC.
Na to je treba si privstat.