Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě

Společnost (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou Umicore N. V. v oblasti ekologické v . Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu a modelu , jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.

Lithium-iontová baterie z nejnovějšího modelu Prius+
foto: Toyota

Jedinečný postup recyklace akumulátorových baterií používaný společností Umicore je založen na patentované technologii tavení za velmi vysokých teplot (UHT – Ultra High Temperature). Tento proces umožňuje recyklaci cenných kovů (kobalt, nikl a měď) z opotřebovaných Li-ion akumulátorů, a to způsobem, který je relativně levný a současně ekologický.

Umicore je zároveň celosvětově jediným dodavatelem, který provozuje dvě specializované linky (v a ) zabývající se rozebíráním akumulátorových modulů a , s následnými dodávkami materiálu do zařízení této společnosti v belgickém Hobokenu.

Dohoda obou společností o partnerské spolupráci se v současnosti dokončuje. TME loňského října jako jeden z prvních evropských výrobců OEM oznámila nové partnerství na recyklaci NiMH akumulátorů používaných ve všech plně hybridních modelech Toyota a prodávaných od roku 2000.

Obě tato partnerství jsou nyní kostrou plánu automobilky Toyota plně podpořit směrnici Evropské komise 2006/66/EC o akumulátorech, která tvoří právní rámec pro sběr a následnou likvidaci průmyslových akumulátorů v Evropě. Toyota Motor Europe proto s velkou rezervou splní cíle efektivity recyklace nastolené Evropskou komisí.

O společnosti Umicore

Umicore je globální společnost zabývající se materiálovými technologiemi. Zaměřuje se na aplikační oblasti, kde díky svým znalostem a zkušenostem v nauce o materiálech, chemii a metalurgii může přispět ke skutečné změně. Aktivity společnosti se zaměřují na čtyři oblasti podnikání: katalyzátory, energetické materiály, provozní materiály a recyklace.

Většina tržeb společnosti Umicore pochází z ekologických technologií, kam také směřuje převážná část výzkumných a vývojových aktivit. Jedná se např. o katalyzátory pro omezení škodlivin, materiály pro akumulátorové baterie a fotovoltaiku, palivové články a recyklaci.

Uskupení Umicore Group provozuje průmyslová zařízení na všech kontinentech a poskytuje služby zákazníkům z celého světa; v roce 2011 činil obrat Umicore 14,5 mld. eur (2,3 mld. eur bez započtení kovů) a v současnosti zaměstnává cca 14 600 lidí.

tisková zpráva

3 Comments on “Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě”

  1. S lithiem je prostě
    S lithiem je prostě problém, je to nejlehčí kov který se vyskytuje v akumulátoru, pokud se použije mokrá metoda při recyhlaci, plave na hladice s lehkým odpadem…

    Navíc recyklovat lithium např. z LiFePO aku je i docela otázka do pranice, je ho tam tak málo, že se to prostě nevyplatí…

    A přitom se lithium stává strategickou komoditou…:/

Napsat komentář