Kde jinde sehnat movité zákazníky než na čtyřdenním festivalu luxusního zboží Top Marques v Monaku. Mladý chorvatský konstruktér Mate Rimac proto přivezl do prosluněného letoviska svůj luxusní elektromobil Rimac Concept One. Jeho automobilka tam začala i oficiálně přijímat první objednávky.
foto: topmarquesmonaco.com
Když se Rimac Concept One představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu, způsobil svými papírovými parametry doslova poprask a nevěřícné kroucení hlavami mnoha skeptiků.
Krouticí moment 3 800 Nm, čtyři elektromotory se souhrnným výkonem 800 kW (1 088 koní), raketové zrychlení z nuly na sto za 2,8 vteřiny a dojezd dosahující až 600 km, jsou hodnoty v oblasti elektromobility dosud nevídané.
Autosalon Frankfurt 2011: sportovní koncept Rimac One
ECOS Harbinger – elektrický supersport s cenou pod 90 000 dolarů
Taková síla ovšem potřebuje i pořádné obutí, a proto si Rimac Automobili pro svůj klenot nakonec vybrala vysoce výkonnou pneumatiku Ultrac Vorti, kterou pro nizozemského výrobce společnost Vredestein navrhovala přední italská designérská firma Giugiaro.
Pro sportovní speciál Rimac One odborníci zvolili pneumatiky ve velikostech R20 245/35 pro přední kola a R20 295/30 pro ty zadní.
foto: Rimac Automobili
Každá sranda samozřejmě něco stojí a v případě elektrického supersportu to skutečně nebude zrovna málo. Společnost Rimac Automobili potvrdila svůj dřívější plán vyrobit sérii pouhých 88 kusů a za každý exemplář hodlá automobilka od roku 2013 inkasovat 980 000 amerických dolarů.
Kolik objednávek se automobilce Rimac do konce veletrhu Top Marques podařilo uzavřít, bohužel není známo.
92kWh batery pak z LFP
92kWh batery pak z LFP clankami s hustotou 130Wh/h na clankoch plus elek/term manazment batery paku. Celkova vaha LFP clankov cez clanky 700kg/900kg komplet b-pak co pri tomto rozlozeni hmotnosti znamena velke problemy.
překlep * 8 baterií s
překlep * 8 baterií s celkem 92 kwh
Pekný fáro 🙂 … ty firmy
Pekný fáro 🙂 … ty firmy se pořád tváří že nemají technologie pro vylepšení dojezdu (tedy baterii) a podívejte se tady máte 8 baterií po 92 kwh … s maximálním dojezdem 600 km …. rozumím tomu že to je finančně nedostupné pro většinu lidí, ale potom nechápu proč se nesnaží tyto technologie co nejvíce přiblížit aspoň té střední vrstvě … ja teda osobně nepotřebuju aby celej auťák byl oplácanej karbonem a pod kapotou měl 1088 koní … a už na tomto se dá hodně milionů ušetřit .. a to ani nemluvim o seriové výrobě, protože tam by ta cena šla nejmeně o polovinu dolu … 🙂
jinak opravdu pěknej článek 🙂
odkud jste vzali ten sileny
odkud jste vzali ten sileny kroutici moment 3800Nm ?
cizi web udava „jen“ 1600Nm
www. carbodydesign .com/2012/05/rimac-concept-one-updates/
Ale i tak je to pekne. Pro porovnani Bugatti Veyron ma 1250Nm v nejlepsich otackach.
Tak ted nevim, na Youtube
Tak ted nevim, na Youtube jsem nasel taky 3800Nm. To je vic nez dvojnasobny kroutak jak u Veyrona 😀
www. youtube. com/watch?v=8BV1FCMGgps&feature=player_embedded#!
karku jsem v MC videl a
karku jsem v MC videl a vypadala pekne, slusna vychytavka je napr dotykove otevirani dveri:-)