Monacký kníže princ Albert II. převzal první sériově vyrobený vůz Toyota Prius Plug-in Hybrid, který mu byl zapůjčen na dobu dvou měsíců. Nové auto by mohlo brzy nahradit standardní Prius, jenž monacký kníže až doposud používal.
foto: Toyota
„Jsme hrdí na to, že můžeme dodat náš první evropský elektromobil typu Plug-in Hybrid právě Jeho Jasné Výsosti,“ uvedl Didier Leroy, prezident a CEO Toyota Motor Europe. „Jsme poctěni, že můžeme opět podpořit naše dlouhodobé partnerství a přispět k ekologickým cílům a záměrům na poli trvalé udržitelnosti, které definovala Jeho Jasná Výsost Prince Albert II.“
Princ Albert se projel Monakem ve Fisker Karma plug-in hybridu
Elektromobil Mitsubishi i MiEV v Monaku
Pařížský autosalon: Venturi Volage – auto pro digitální budoucnost!
V únoru 2012 monacká vláda zavedla nový motivační program pod záštitou prince Alberta, s cílem podpořit vozidla šetrná k životnímu prostředí v rámci celého knížectví.
Součástí programu je dotace ve výši 5.500 eur na pořízení vozů s plně hybridním pohonem produkujících méně než 60 g/km emisí CO2, přičemž na plně elektrické modely činí dotace až 9000 eur.
Jeho Jasná Výsost jde sama příkladem a bude nyní k soukromým účelům používat vůz Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž dosahuje pozoruhodně nízkých emisí CO2 na úrovni pouhých 49 g/km.
Prius Plug-in Hybrid používá lithium-iontový akumulátor zajišťující jízdní dosah 25 km v režimu EV, čímž zásadním způsobem vylepšuje vlastnosti pohonu Hybrid Synergy Drive.
Kromě provozu čistě na elektřinu lze nový Prius Plug-in Hybrid používat jako běžný vůz s plně hybridním pohonem a nízkou spotřebou typickou pro standardní model Prius.
Díky tomuto jedinečnému spojení technologií může Prius Plug-in Hybrid nabídnout celkový jízdní dosah přes 1 200 km.
Vůz lze plně dobít z běžné zásuvky za pouhých 90 minut. Při jízdním dosahu 25 km v režimu EV a možností dobíjení v některé ze 424 bezplatných dobíjecích stanic v Monaku může Prius Plug-in Hybrid snadno cestovat v celém knížectví v čistě elektrickém režimu a bez emisí CO2, NOx a pevných částic.
Coby uznávaný lídr na poli plně hybridních technologií, s více než 4 miliony prodaných vozů s plně hybridním pohonem, vítá Toyota iniciativu monackého prince podporovat prodej vozidel šetrných k životnímu prostředí ve snaze knížectví stát se celosvětovým leaderem v oblasti trvale udržitelné mobility.
Toyota zahájila projekt PHEV v roce 2007, přičemž v roce 2008 pokračoval vývoj v podobě praktického nasazení vozů v reálném provozu ve Francii a Velké Británii.
V roce 2010 pak tento projekt vstoupil do druhé fáze, když se do praktických evropských zkoušek zapojilo na 200 sériově vyrobených vozů Prius Plug-in Hybrid s lithium-iontovými akumulátory, vycházejících z modelu Prius třetí generace.
Největší skupina těchto vozů se pohybuje ve francouzském Štrasburku, kde je dnes zkušebně nasazeno na 70 vozů PHEV ve spolupráci s partnery projektu, kterými je francouzská energetická společnost EDF a město a metropolitní oblast Štrasburk (CUS).
Dojezd PHEV v čistě elektrickém režimu a zcela bez emisí pokrývá značnou část trasy při běžném každodenním provozu.
Údaje o spotřebě paliva získané z reálného provozu ukazují na to, že PHEV spotřebuje o 36 % méně paliva než nejhospodárnější srovnatelný model se vznětovým pohonem ve stejné třídě, a bezmála o 50 % méně paliva než vůz se zážehovým motorem.
Jeho výsost je zajímavá
Jeho výsost je zajímavá osobnost, nicméně si říkám že nešel do karmy