Ve dnech 25. až 28. března proběhl v Monte Carlu už čtvrtý ročník Rally Monte Carlo automobilů na alternativní pohon. Závodu se zúčastnilo přes 100 vozidel s nejrůznějšími typy alternativních pohonů s výjimkou vodíkového. pokračování…
Cílem závodu bylo dojet do cíle v co nejkratším čase s co nejmenší spotřebou. S ohledem na samotný čas se to nakonec nejlépe podařilo vozu Alfa Romeo MiTo 170 řízenému Aurélienem Meuterlosem. Jenže pouze o čas nešlo.
Kromě Alfy se na trati objevily také Toyota Prius, Lexus RX450h nebo Tesla Roadster. Roadster se nakonec umístil na celkovou první příčkou, k tomu navíc zaznamenaly celkově dva vozy Tesla Motors i další úspěchy. Jeden z nich např. ujel na jedno nabití 390 km a přesto na ukazateli baterie bylo ještě dalších 66 km, které by elektromobil mohl ujet.
„Tohle je poprvé, co 1000 kilometrů rally potřebovalo palivo jen za 33 dolarů – důkaz, že elektrický Roadster znamená revoluci automobilového průmyslu,“ komentoval úspěch Erik Comas, řidič jednoho z Roadsterů a jezdec Formule 1. Tesla Roadster se umístil první nejen v celkové, ale také v kategoriích spotřeba a elektrická auta.
Mezi dalšími elektromobily, které se závodu účastnily, byl také Mitsubishi i MiEV, Venturi Volage nebo Porsche 911 značky RUF. Zejména iMiEV ale neměl dostatečnou kapacitu baterie na to, aby mohl jet celý závod.
Veľmi by ma zaujímalo,
Veľmi by ma zaujímalo, aká bola priemerná rýchlosť Tesly a koľkokrát museli nabíjať.