Li-ion baterie

GRAF: Kapacita li-ion baterií v čase

První experimenty s lithium-iontovými bateriemi proběhly již v roce 1912. Trvalo však 79 let, než firma Sony přišla s první komerčně prodejnou li-ion baterií. Od té doby energetická hustota li-ion baterií roste, ale ne tak, jak bychom si asi všichni přáli.

auto hybrid lithium-iontová baterie Toyota Prius Plus

Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě

Společnost (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou Umicore N. V. v oblasti ekologické v . Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu a modelu , jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.

auto elektromobil Envia baterie

Šéf General Motors: elektromobily s dojezdem 320 km do dvou let

Dan Akerson, šéf automobilky General Motors, která v roce 2008 neslavně zkrachovala, aby se poté za vydatné pomoci americké vlády opět postavila na nohy, mluvil nedávno ke svým zaměstnancům. Zmínil mimo jiné probíhající výzkum v oblasti baterií s firmou Envia Systems. Díky němu podle Akersona bude možné vyrábět elektromobily s dojezdem 160 až 320 km už během následujících pár let.

Nanophosphate EXT průběh cyklů

Nová technologie baterií by mohla snížit cenu elektromobilů

Americká společnost informovala o vyvinutí nové technologie, díky které by mohly pracovat v extrémních teplotách, aniž by takovéto zatížení mělo negativní vliv na jejich životnost. Generální ředitel A123 David Vieau tvrdí, že by nová technologie mohla mít pozitivní dopad na ceny elektrických a hybridních vozidel, a také telekomunikačních technologií.