Štítek: li-ion baterie
Typ baterií, který zažívá od roku 2000 výrazný rozmach. Díky miniaturizaci a neustálému snižování ceny těchto baterií nastal boom přenosné elektroniky. Nejprve to byly notebooky, později chytré telefony smartphone jako iPhone, od roku 2010 jsou to také tablety jako iPad. Ale především, stále vyšší kapacita baterií je umožnila integrovat také do dopravních prostředků. Elektrokola, elektromobily, hybridní auta, elektroletadla, elektromotorky, elektrické skútry – všechny tyto stroje využívají lithium-iontové baterie.
Způsobí Sakti3 revoluci ve výrobě baterií?
Americká firma Sakti3 z Michiganu slibuje pokořit magickou cenovou hranici li-ion baterií – 100 dolarů za kWh (2180 Kč/kWh). Nadějně zní i zprávy o spolupráci Sakti3 s automobilkou General Motors. Právě GM plánuje vyvinout levné elektrické auto s dojezdem 320 km.
Toyota v roce 2020: nová generace baterií, budou 3x-4x lepší než současné
Magazín Automotive News informuje, že Toyota se chystá komerčně nasadit nový typ baterií s pevným elektrolytem už v roce 2020. Nová generace baterií má nabídnout 3x až 4x vyšší kapacitu než dnešní lithium-iontové baterie.
Toyota už ví kdo jí bude recyklovat li-ion akumulátory v Evropě
Společnost Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou Umicore N. V. v oblasti ekologické recyklace lithium-iontových akumulátorů v Evropě. Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky recyklovat li-ion akumulátory používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu Toyota Prius+ a modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.
Šéf General Motors: elektromobily s dojezdem 320 km do dvou let
Dan Akerson, šéf automobilky General Motors, která v roce 2008 neslavně zkrachovala, aby se poté za vydatné pomoci americké vlády opět postavila na nohy, mluvil nedávno ke svým zaměstnancům. Zmínil mimo jiné probíhající výzkum v oblasti baterií s firmou Envia Systems. Díky němu podle Akersona bude možné vyrábět elektromobily s dojezdem 160 až 320 km už během následujících pár let.
Nová technologie baterií by mohla snížit cenu elektromobilů
Americká společnost A123 informovala o vyvinutí nové technologie, díky které by lithium-iontové baterie mohly pracovat v extrémních teplotách, aniž by takovéto zatížení mělo negativní vliv na jejich životnost. Generální ředitel A123 David Vieau tvrdí, že by nová technologie mohla mít pozitivní dopad na ceny elektrických a hybridních vozidel, a také telekomunikačních technologií.
IBM má nové partnery v projektu příští generace baterií pro elektromobily
Battery 500 je název střednědobého výzkumného projektu společnosti IBM. Klade si za cíl vyvinout lithium-vzduchovou baterii, která dá elektromobilům dojezd až 800 km na jedno nabití. V současné době se k projektu připojili další dva důležití průmysloví partneři.