elektromobily EVC Group

Autosalon Paříž 2010: české elektromobily přitahují pozornost

Na právě probíhajícím v hale 2.1 vyhrazené můžete na stánku č. 331 potkat i dvě od české firmy . Vystavuje je tam společně s francouzským partnerem. Kromě aktuálně jedná česká firma o zastoupení i v dalších evropských zemích, např. v a . Probíhající jednání musí vyjasnit mnohé otázky týkající se např. homologace v daných zemích nebo jejich servisu.   

Nissan Leaf

Nissan Leaf (2011)

Japonská automobilka Nissan uvede na trh během přelomu let 2010/2011 sériový rodinný elektromobil Nissan Leaf. Po jde o další z prvních vlaštovek nové éry automobilismu. Plně elektrické auto bez jakéhokoliv fosilního paliva spoléhá pouze na elektromotor a lithium-iontové baterie.

Extender

GETRAG predstavuje nový extendér

Firemná skupina Getrag predstaví svoj nový extendér (predlžovač) dojazdu na tohtoročnom medzinárodnom veľtrhu METAV v Düsseldorfe. Boosted Range Extender (BRE), ako sa toto zariadenie nazýva, spája dvojvalcový spaľovací motor s elektromotorom, alternátorom a dvojstupňovou prevodovkou. Pri jazde prevezme elektrický pohon väčšiu časť zaťaženia, takže spaľovací motor sa podieľa na celkovej charakteristike BRE len v malej miere.

Velozzi Solo

Velozzi Supercar: první hybridní vůz poháněný mikroturbínou

Jsou tomu už bezmála tři roky, co se společnost Velozzi přihlásila do soutěže Automotive X-Prize. Od té doby vypadlo mnoho týmů včetně Velozzi. Přesto společnost pokračovala ve vývoji a vypracovala dva modely. První, Velozzi Supercar s výkonem neuvěřitelných 770 koňských sil, má být v prodeji již tento tok. Tento model byl zároveň opět přihlášen do Automotive X-Prize. Výroba druhého modelu, Velozzi SOLO má být zahájena na přelomu roku 2011 a 2012. pokračování

Historie hybridních aut - Ferdinand Porsche - Lohner Mixte hybrid

Historie hybridních aut, 1. díl

Myšlenka není žádnou novinkou. Ve skutečnosti je dokonce ještě starší než samotný automobil! Na přelomu 19. a 20. století měl elektrický pohon oproti spalovacímu motoru ve svých parametrech dokonce jednoznačně navrch, avšak karta se brzy obrátila.

Některé velké automobilky se k myšlence hybridního pohonu vrátily ve svých experimentálních studiích zejména v 70. a 80. letech minulého století, kdy začínalo být zřejmé, že si vyžádá změnu celkového přístupu ke konstrukci automobilu a jeho poháněcího ústrojí. Jak to vlastně celé začalo? Věřte nebo ne, ale už v 19. století.  

Ferdinand Porsche byl prvním, kdo prakticky využil hybridní pohon automobilů, zde Lohner Mixte

Průmyslová revoluce v 19. století s sebou přinesla řadu přelomových změn. Myšlenka hybridního pohonu je však podle některých pramenů dokonce ještě o několik století starší! Údajně už v letech 1665 až 1680 začal vlámský jezuitský kněz a astronom Ferdinand Verbiest vytvářet plány na malý parní povoz pro čínského císaře Khang-hsi (jinak také „Hang-hi“). Vůz nejenže mohl být poháněn párou, ale také tažen koňmi. A máme tu první hybridní pohon! Není ovšem jasné, zda se vůbec kdy tento vynález dočkal realizace.