Elektromobil Porsche 914

Porsche 914 jako elektromobil

Vědci a studenti ze slavného Massachusetts Institute of Technology (), to nejsou jen zahloubaní vědátoři. Partička studentů z MIT trávila posledních šest měsíců tím, že předělávala slavný Porsche 914 na elektrický pohon. Chtěli tím demonstrovat skutečnost, že elektrický pohon automobilů je možné úspěšně aplikovat. Svým způsobem tak vytvořili „květinovou alternativu“ nedávno ohlášenému elektrickému sporťáku Tesla Roadster společnosti .

V Londýně jezdí první hybridní double deckery

Ikona Londýna, červené dvoupatrové autobusy, vstupují do nového století v duchu aktuálně populárních hesel: ekologie, globální oteplování, emise. Nové jsou vybaveny 1,9 litrovým naftovým motorem, který pohání generátor napájející 660V lithium-iontovou baterii, která zase napájí dvojici 85kW elektromotorů. Původní autobusy poháněl sedmilitrový obr. Sníží se emise, a tedy i znečištění centra, hlučnost, a především spotřeba. Londýnská doprava se tak opět o něco zlepšuje. První hybridní jezdí na lince 141, tak až příště budete v , určitě se svezte!

Ford Airstream – minivan na vodík

Na autosalonu v Detroitu oznámila automobilka Ford ve spolupráci se společností Airstream nový koncept Ford Airstream. Jedná se o zářivě stříbrný hybridní minivan poháněný systémem HyDrive (HySeries Drive). Hlavním zdrojem energie jsou vodíkové palivové články plus lithium iontové baterie. Dojezd na baterie je 40 km, na palivové články 490 km. Baterie lze nabíjet přímo ze zásuvky, jedná se tedy o tzv. plug-in hybrid. Kombinovaná spotřeba hybridního automobilu Ford Airstream se má pohybovat kolem 5,7 l/100 km. Automobil Ford Airstream je vybaven futuristickým interiérem, kde lze například sledovat DVD či se připojit na internet.

Hybridní motocykl eCycle

Společnosti eCycle a Machineart vyvinuly koncept hybridního motocyklu se spalovacím motorem a elektormotorem. Koncept by měl zrychlit z 0 na 100 km/h za šest sekund, přitom spotřeba by se měla pohybovat kolem neuvěřitelných 1,577 l/100 km. Hmotnost motocyklu by měla být 100 kg.
Společnosti zatím nemají zájem uvést motocykl do prodeje, nicméně doufají předvést, že něco takového je možné a doufají v pozdějšího investora, který by zafinancoval další vývoj.

Auto na vodu

Studenti z Taiwanské univerzity Mingdao představili čtvrtou generaci svého vozidla na vodu. Automobil MHV-4 dokáže jet rychlostí až 30 km/h, neprodukuje žádné emise ani hluk a do nádrže stačí přilévat vodu. Hlavním zdrojem energie je palivový článek s výkonem až 5 kW, který pohání elektromotor. V budoucnu by rá

Audi Quattroflex

Ruský designér a student Alexey Bykov vytvořil návrh futuristického vozítka Audi Quattroflex, které je velmi unikátním pohledem na osobní vozidlo, či spíše vozítko. Audi Quattroflex se totiž dokáže roztahovat a smršťovat podle potřeby, například pro potřeby přepravy větších nákladů, anebo naopak při parkování. Návrh získal cenu na výstavě Interior Motives Design.

Lexus GS 450h

Nový Lexus GS 450h patří k nejluxusnějším hybridním vozům, jaké můžete u nás i ve světě na trhu koupit. Určitě není spásou pro životní prostředí, ale nabízí velmi nízké emise, obrovský výkon, komfortní jízdu.

Detroit: Nissan představil hybridní model Bevel

Nový rodinný vůz Nissan Bevel byl představen na autosalonu v Detroitu. Hybrid Nissan Bevel je poháněn 2,5 litrovým šestiválcovým motorem a samozřejmě doplňkovým elektromotorem. Střecha auta je pokryta solárními panely, které poskytují energii dalším spotřebičům. Další informace, například o použitém elektromotoru či bateriích zatím nebyly oficiálně oznámeny.

Toyota představila hybridní koncept FT-HS

Toyota se svým modelem Prius a luxusním Lexusem jednoznačně vede na poli hybridních automobilů. Nyní představila koncept sportovního hybridu s názvem FT-HS, který bude naživo k vidění na Detroitském autosalónu. Sportovní hybrid FT-HS bude pohánět 3,5 litrový šestiválcový motor společně s doplňkovým elektromotorem. Celkový výkon se odhaduje kolem 400 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h někde kolem čtyř sekund.

Volkswagen se chce zbavit ropy

Německá automobilka Volkswagen vydala plán vývoje pohonu svých automobilů pro následující dekádu. Cílem je zcela se zbavit závislosti na ropě. Fosilní paliva nicméně v krátko- a střednědobém výhledu zůstanou i nadále hlavním zdrojem energie, takže je nutné je využít co nejšetrněji. K tomu mají automobilce Volkswagen pomoci nové technologie přímého vstřikování benzínu (TSI), turbo-diesely (TDI) a dvojité převodovky (DSG). Tyto moderní spalovací motory budou také kombinovány s elektrickými motory v nových hybridních automobilech. Dieselové motory budou navíc vylepšeny o technologii BlueTec licencovanou od značky Mercedes.

Nissan ohlásil Zelený program 2010

Japonská automobilka Nissan oznámila nový střednědobý akční plán pro životní prostředí nazvaný Nissan Zelený program 2010. Automobilka plánuje představit několik různých modelů aut poháněných alternativními palivy již během několika příštích let (o spolupráci s Renaultem jsme již včera informovali) aby ukázala, jak jí záleží na životním prostředí a snižování spotřeby. Nissan hodlá velmi tvrdě snižovat emise jak ve svých automobilech, tak i samotných továrnách. Do roku 2010 chce mimo jiné představit automobil se spotřebou tří litrů na 100 km.
Přestože Nissan předpokládá, že klasické spalovací motory zůstanou i nadále hlavní pohonnou jednotkou jeho vozů, poohlíží se také po jiných technologiích pohonu. Například elektromotory, baterie, palivové články, a elektromotory zabudované přímo do kol (že by našel využití nový revoluční český vynález – Lineární spalovací motor?). Už příští rok chce také Nissan v Evropě představit nový, ekologicky nezávadný diesel, do roku 2010 jej hodlá dovézt do USA.
Velkolepé plány, otázkou je, jak moc se Nissanu podaří je v příštích třech letech naplnit.