Magazín Autocar.co.uk spekuluje o tom, že příští verze Ford Focus RS by mohl být hybrid vybavený nejen přeplňovaným benzinovým motorem, ale navíc také elektromotorem pohánějícím zadní nápravu.
Prozatím nejde o oficiální nebo snad potvrzené informace, nicméně na autosalonu v Ženevě zástupci automobilky Ford potvrdili, že výkonností verze nového Focusu na trh přijde.
Podle předběžných informací by Ford Focus RS mohl být poháněn 2.0l Ecoboost motorem s výkonem 250 koní na přední nápravě. O pohon zadní nápravy by se měl postarat elektromotor. Podobné řešení už Ford zkoušel v konceptu Reflex z roku 2005, do praxe jej hodlá uvést Peugeot minimáně v modelu 508 během příštího roku.
Hybridní Ford Focus RS by měl dosahovat výkonu současného RS500, ovšem s mnohem nižší spotřebou a emisemi. Pokud by se Ford odvážil vybavit auto výkonnější baterií, mohlo by auto ujet i pár kilometrů čistě na elektřinu.
V případě takovéto sportovní verze to ale není příliš pravděpodobné a spíše čekáme menší baterii, která bude pomáhat ve vybraných situacích. Ford už s hybridním pohonem zkušenosti má, a to v modelu Ford Fusion Hybrid.